2012-10-22, 21:07
Medlem
OndaParabolens avatar
Har suttit och funderat på om man skulle införskaffa en PSV Playstation Vita (3G), men har lite funderingar angående konsolen.

Hur är batteritiden, hur länge håller batteriet?
När man läst recensioner och andra undersökningar så verkar det ligga omkring 3h 50min till 4h, under "ordentlig" användning. Men vad räknas som "ordentlig" användning? förutom ögonblick i spel där det blir väldigt krävande.
Hittar ingenting om att byta batteri, kan man ens det? Om man kan, vad får man ge för ett extra batteri?

Hur är internetuppkopplingen? då främst med 3G. Hur pass stabilt är det? Kan man sitta i en stad och koppla upp sig och spela över internet med stabil ping? Och måste man lägga till ett abonnemang för att kunna använda 3G med PSV:n?

Är den bakåtkompatibel med PSP spel?

Vore tacksam för svar!
Citera
2012-10-27, 14:04
Medlem
Hejsan! (KÖPRÅD)

Köpt ny TV och tänkte att jag förtjänar en xbox till den .

Dustin Home säljer denna bundel? Varför är den billigare än ett "vanligt Xbox"? Gammal hårdvara eller är det bara ett erbjudande?
http://www.dustinhome.se/product/501..._Prisjakt_5834

Kört Wii och PC tidigare och tänkte prova på Xbox!

(Inte massa gnäll om köp ett PS3, för det vill jag inte ha)

KorpenX
Citera
2012-10-28, 16:22
Bannlyst
Vad tycker ni jag ska köpa?

En Wii U eller Playstation 3? Har redan haft en 360 men sålde den häromdan pga att jag inte gillar de exklusiva spelen som släpps där.

Funderar på om jag ska köpa PS3 först och sedan Wii U när priset lugnat sig lite?
Citera
2012-10-28, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kjellkaramell
Vad tycker ni jag ska köpa?

En Wii U eller Playstation 3? Har redan haft en 360 men sålde den häromdan pga att jag inte gillar de exklusiva spelen som släpps där.

Funderar på om jag ska köpa PS3 först och sedan Wii U när priset lugnat sig lite?

Tycker du gjorde helt rätt att sälja 360n iaf. De exklusiva spelen som släpps till 360n är riktigt usla. Gears of War är väl det enda som är något att ha egentligen...

SCEE har alltid varit bäst med det där med exklusiva spel så köp PS3 och när priset har gått ner lite så köper du Wii U!
Citera
2012-11-04, 20:27
Medlem
rowtheboats avatar
Tjena!

Nu är det så här att jag ska få låna min flickväns gamla Ps3, köpt runt 2007-2008 vilket innebär att jag antar att det är en äldre modell än de man köper i butik idag. Jag har tänkt köpa ca 2 spel till denna konsolen, till att börja med åtminstone.

Mitt problem och fråga är däremot: Är det någon skillnad gällande processorn eller nätverkskortet i de äldre kontra de nyare slim-modellerna som är i butik idag? Är den "äldre" långsammare och har lite mer lagg online?

Saken är den att jag har haft xbox innan och funderar på att lösa en konsol till nya lyan i studenthålan jag bor i, men nu när jag kan "få" ett PS3 gratis så är det ju lockande att nappa på denna trots att jag gillar xbox-kontrollerna mer. Men om man ändå tänkt köpa 2 spel och en handkontroll till skiten så kanske det är bättre att köpa ett nytt xbox än att ta emot en "gammal bil som rullar dåligt" och lägga pengar på den.

Tacksam för svar
Citera
2012-11-10, 02:32
Medlem
Diggassons avatar
Så jag har planer på och köpa ett xbox 360. Men jag vet inte om jag ska köpa det nu eller vänta tills mellandags reorna. Vad tycker ni?
Citera
2012-11-18, 11:30
Medlem
0jonz0s avatar
Vart kan man hitta billiga PS3 kontroller?
På spelbutiken har de svart kontroll för 388kr med prisharanti och fri frakt, de färgade kontrollerna tror jag kosta 429 om jag minns rätt.
Citera
2012-11-18, 12:02
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Vart kan man hitta billiga PS3 kontroller?
På spelbutiken har de svart kontroll för 388kr med prisharanti och fri frakt, de färgade kontrollerna tror jag kosta 429 om jag minns rätt.

Ett tips kan vara att skippa att köpa originalkontroller och köpa "kopior" från butikerna istället. Dom brukar vara precis lika bra (den lillebrorsan köpte var skönare än originaldosan) och kostar betydligt mindre.
Eller så köper du dom begagnat från spelbutikerna. Dom brukar alltid ha inbytta handkontroller till salu. Kostar säkert en 200-250 spänn. Ring din närmsta butik och kika.
Citera
2012-11-18, 12:11
Medlem
0jonz0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ett tips kan vara att skippa att köpa originalkontroller och köpa "kopior" från butikerna istället. Dom brukar vara precis lika bra (den lillebrorsan köpte var skönare än originaldosan) och kostar betydligt mindre.
Eller så köper du dom begagnat från spelbutikerna. Dom brukar alltid ha inbytta handkontroller till salu. Kostar säkert en 200-250 spänn. Ring din närmsta butik och kika.

Skulle du kanske kunna tipsa på någon butik som säljer inbytta kontroller då jag inte har koll på sånt?
hittade även denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...l_shock_3-rod#
de säljs dock utan manual och originalförpackning
Citera
2012-11-18, 14:20
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0jonz0
Skulle du kanske kunna tipsa på någon butik som säljer inbytta kontroller då jag inte har koll på sånt?
hittade även denna http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...l_shock_3-rod#
de säljs dock utan manual och originalförpackning

Alla spelbutiker i hela Sverige gör det. Ring din lokala TV-spelsbutik och kika med dom. Har dom ingen kontroll inne så ringer du nästa.
Citera
2012-11-18, 17:25
Medlem
Johnny Wadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olssen
Kommer dröja innan PS4 kommer ut och när den väl gör det kommer den kosta hutlöst mycket samt vara full av barnsjukdomar, så är alla nya konsolsläpp.
Köp du istället en PS3, dom kostar inte så mycket längre, vad jag har hört är priserna numera så pressade på nya maskiner att butikerna inte längre går plus på att sälja dom utan bara lever på extra tillbehör.

Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Vänta till i höst/vinter när den ryktade PS3 Super Slim kommer ut. Priset kommer nog att sänkas då.

Ja, det är värt det. Finns en hel del bra titlar som du nu kan plocka upp för en billig peng.

Samma fråga fast gällade 360 då? Är 720 runt hörnet eller kan man hugga en 360 såpass sent?
Som sidfråga kan ni få lägga era 2cent om man ska ha 360 el ps3
Citera
2012-11-27, 12:54
Medlem
Gizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Har suttit och funderat på om man skulle införskaffa en PSV Playstation Vita (3G), men har lite funderingar angående konsolen.

Hur är batteritiden, hur länge håller batteriet?
När man läst recensioner och andra undersökningar så verkar det ligga omkring 3h 50min till 4h, under "ordentlig" användning. Men vad räknas som "ordentlig" användning? förutom ögonblick i spel där det blir väldigt krävande.
Hittar ingenting om att byta batteri, kan man ens det? Om man kan, vad får man ge för ett extra batteri?

Hur är internetuppkopplingen? då främst med 3G. Hur pass stabilt är det? Kan man sitta i en stad och koppla upp sig och spela över internet med stabil ping? Och måste man lägga till ett abonnemang för att kunna använda 3G med PSV:n?

Är den bakåtkompatibel med PSP spel?

Vore tacksam för svar!

Med "ordentlig" användning syftar man på det som drar maximalt med ström från batteriet.
Det innebär i regel att du ser på film eller spelar spel - något du kan göra i knappt 3,5-4 timmar.
Ja, det finns vettiga batteri till PS Vita, men inte något nämnvärt på den svenska marknaden.
Priset varierar på varifrån du importerar, men det är prisvärt.

Jag skulle jämföra stabiliteten på att surfa som när man gör det med en mobil.
Är helt okej för det mesta.
Den är inte direkt bakåtkompatibel då det inte går att spela dina fysiska spel på Vita.
Fast är det nedladdningsbart så är det förstås inga problem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in