2012-08-09, 18:32
Medlem
olssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ser helt okej ut men jag ställer mig tveksam till den analoga stickan. Du sa att du ville ha emuleringsmöjligheter vilket jag antar betyder mycket NES/SNES/SEGA/GB/GBA-spelande, då är inte en analog sticka optimal.

Gjorde jag också till en början men efter att ha läst lite om den så verkar folk bara vara positiva till enheten och kontrollen, det verkar mest vara en vanesak men absolut inget negativt när
man väl kommit igång.
Lite svårt att få tag i den dock, sen har den några år på nacken så det kan ju ha kommit ut något kraftigare men med samma kvalité på enheten.
Citera
2012-08-09, 19:44
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olssen
Gjorde jag också till en början men efter att ha läst lite om den så verkar folk bara vara positiva till enheten och kontrollen, det verkar mest vara en vanesak men absolut inget negativt när
man väl kommit igång.
Lite svårt att få tag i den dock, sen har den några år på nacken så det kan ju ha kommit ut något kraftigare men med samma kvalité på enheten.
Jaha men då är det väl bara att köra på en sån.

Apropå uppföljare så bestämde sig företaget bakom just den "konsolen" att dom inte skulle göra en uppföljare.
Citera
2012-08-09, 22:23
Medlem
olssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Jaha men då är det väl bara att köra på en sån.

Apropå uppföljare så bestämde sig företaget bakom just den "konsolen" att dom inte skulle göra en uppföljare.

mm det som gör mig lite orolig också, att företaget och communityn slutat, kanske man skulle göra bäst i att vänta och se om det lyckas hacka PS vita ordentligt, lär finnas fina emulatormöjligheter på den gobiten.
Citera
2012-08-10, 10:57
Medlem
RadioGaGas avatar
Ska jag vänta på PS4 eller köpa PS3? Jag har ett PS2 i miniformat som jag dock inte har använt på nästan 10 år.
Citera
2012-08-10, 17:51
Medlem
olssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Ska jag vänta på PS4 eller köpa PS3? Jag har ett PS2 i miniformat som jag dock inte har använt på nästan 10 år.

Kommer dröja innan PS4 kommer ut och när den väl gör det kommer den kosta hutlöst mycket samt vara full av barnsjukdomar, så är alla nya konsolsläpp.
Köp du istället en PS3, dom kostar inte så mycket längre, vad jag har hört är priserna numera så pressade på nya maskiner att butikerna inte längre går plus på att sälja dom utan bara lever på extra tillbehör.
Begagnat blir det ännu billigare.

Finns massvis med bra spel och PSN är fullt med gamla/nya speljuveler. Maskinen är inte riktigt tömd på potential än och nya spela släpps hela tiden, kommer säkerligen göras även efter PS4 lanserats så ser ingen anledning till att vänta. Bra blu-ray spelare får du på köpet med.
Spela på för fulla muggar, sen väntar du och spelar lite mer tills PS4 sjunkt i pris och minst en ny modell av maskinen kommit ut.
Citera
2012-08-11, 23:22
Medlem
Reko45s avatar
hejsan jag vill gärna köpa xbox 360 för att bara spela NHL 13 som kommer i höst. har hittat en annons på blocket där det säljs för 800 kr. i detta ingår 1 kontroll, 120gb hårddisk, 1 st headset. dock medföljer inga spel.

säljaren säger även att konsolen är ej defekt och fungerar prima.

det som gör mig lite fundersam är just ifall det är värt 2012(nästan 2013) att köpa ett xbox. iofs vet ingen ännu något om deras nya. lär väl dröja minst 1 år om den skulle släppas men är det värt att köpa xbox 360 idag? imo lockar priset. vad tycker ni?
Citera
2012-08-11, 23:57
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Vänta till i höst/vinter när den ryktade PS3 Super Slim kommer ut. Priset kommer nog att sänkas då.

Citat:
Ursprungligen postat av Reko45
hejsan jag vill gärna köpa xbox 360 för att bara spela NHL 13 som kommer i höst. har hittat en annons på blocket där det säljs för 800 kr. i detta ingår 1 kontroll, 120gb hårddisk, 1 st headset. dock medföljer inga spel.

säljaren säger även att konsolen är ej defekt och fungerar prima.

det som gör mig lite fundersam är just ifall det är värt 2012(nästan 2013) att köpa ett xbox. iofs vet ingen ännu något om deras nya. lär väl dröja minst 1 år om den skulle släppas men är det värt att köpa xbox 360 idag? imo lockar priset. vad tycker ni?
Ja, det är värt det. Finns en hel del bra titlar som du nu kan plocka upp för en billig peng.
Citera
2012-09-15, 19:53
Medlem
Hoppas jag skriver i rätt tråd nu

Minnet till PS3an börjar ta slut (har ca 1gb/80gb) så jag tänkte uppgradera till minst 500gb. Nu till frågan: Vilken hårddisk borde jag köpa? Skulle uppskatta om ni kunde länka till produkten. Det är som sagt en "fet" PS3
Citera
2012-10-03, 10:45
Medlem
skogsluders avatar
har sett ett tillbehör till xbox-dosan som man sätter på dosan som ska förbättra snabbheten i skjutsspel. Går som paddlar till baksidan som man använder. Någon som vet vad jag menar och var den finns att köpa?
Citera
2012-10-10, 21:04
Medlem
Hej!
Jag hade en fråga angående en konsoll jag tänkt köpa. Vet inte om jag är i rätt tråd men ger det ett försök. Så flashback vad skulle ni ge för denna konsoll med tillbehör?
Det är en
Xbox 360 Elite Limited Resident Evil 5 Edition, 120gb HDD
2 handkontroller, 1 play n charge, 1 hdmi-kabel, 1 transfer kit
Samt 5 spel:
Resident Evil 5 - Gold Edition (inplastat)
Left 4 Dead
Tekken 6
Forza Motorsport 2
Pro Evolution Soccer 6
Citera
2012-10-13, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder
har sett ett tillbehör till xbox-dosan som man sätter på dosan som ska förbättra snabbheten i skjutsspel. Går som paddlar till baksidan som man använder. Någon som vet vad jag menar och var den finns att köpa?
Snabbheten på vadå? Vad skjutning av burst-vapen t.ex.? En turbo-kontroll, alltså. Jag har nog inte sett paddlarna som du talar om men jag vet att det går att köpa bra turbo-kontroll för en billig peng.

XBOX 360 TURBO CONTROLLER

Citat:
Ursprungligen postat av Akusaa
Hej!
Jag hade en fråga angående en konsoll jag tänkt köpa. Vet inte om jag är i rätt tråd men ger det ett försök. Så flashback vad skulle ni ge för denna konsoll med tillbehör?
Det är alltid svårt när man inte vet vilket skick sakerna är i. Om det är väldigt bra skick och det finns garanti kvar på konsolen så skulle jag personligen kunna tänka mig att betala mellan 1 500 kr till 2 000 kr. Konsolen är rätt ovanlig vilket är ett plus om man bryr sig om sådant men spelen är alla relativt gamla. Har säljaren satt något grundpris?

Är det en svensk eller utländsk säljare? I USA går de konsolerna för runt $200 till $250 begagnade, vilket är en del - det har dock att göra med att konsolen mer eller mindre numera är ett samlarobjekt.
Citera
2012-10-13, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsluder

Är det möjligtvis scuf du tänker på? Fast där måste man köpa hela kontrollen men de ska snart införa att man kan lämna in kontrollen så får man paddlar. De flesta proffs använder det så det är allt du behöver om du vill satsa på att bli proffs
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in