2011-04-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis, det är därför det heter så.

Och nej det är inget jag tänker på, det är ju bara en slump. Och ja, jag visste om det.

Hoppas du skojar?

Citera
2011-04-28, 20:13
Medlem
hade faktiskt inte koll på detta. jaja grattis i efterskott hitler

palstermackan
vad har 420 med cb att göra då?
Citera
2011-04-28, 20:16
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palstermackan
Hoppas du skojar?

Ja jag skojar
Citera
2011-04-28, 21:23
Medlem
Enigms avatar
"According to Steven Hager, editor of High Times, the term 420 originated at San Rafael High School, in 1971, among a group of about a dozen pot-smoking wiseacres who called themselves the Waldos, who are now pushing 50. The term was shorthand for the time of day the group would meet, at the campus statue of Louis Pasteur, to smoke pot. Intent on developing their own discreet language, they made 420 code for a time to get high, and its use spread among members of an entire generation. While our teens feel that they know something we don't, you can let them in on the fact that it was your generation that came up with the numbers."

Sett den historien eller liknande på ganska många sidor. Antagligen så är det just så "420" har uppkommit. Några stoners som kommer på ett bra kodord för gräsrökning alltså.

420 ämnen i cannabis, Hitlers födelsedag, 420 hit, 420 dit och allt vad folk har nämnt i tråden hittills hoppas jag inte någon på allvar tagit seriöst som ursprung till detta.
Citera
2011-04-28, 21:41
Medlem
Sieg heil, achtung allen juden raus!

(Nej, jag bryr mig inte om sånt här shit, men ändå).
Citera
2011-04-28, 21:57
Medlem
har sett många påståenden om vart "420" kommer ifrån. sanningen är följande:
en grupp college-kids brukade samlas klockan 20 över 4 mellan klasser för att puffa jazztobak. 4-20 utvecklade dom som en kod för att det är "dags att röka".

so there you have it! :-)
dom kallade sig förresten för "Waldos" (vet inte varför)

har själv ett par kompisar som är födda 4/20, men adolf hitler tar ju priset för bästa sammanträffande.
var han kanske en stoner i hemlighet?

[EDIT:]
Citat:
Ursprungligen postat av Enigm
"According to Steven Hager, editor of High Times, the term 420 originated at San Rafael High School, in 1971, among a group of about a dozen pot-smoking wiseacres who called themselves the Waldos, who are now pushing 50. The term was shorthand for the time of day the group would meet, at the campus statue of Louis Pasteur, to smoke pot. Intent on developing their own discreet language, they made 420 code for a time to get high, and its use spread among members of an entire generation. While our teens feel that they know something we don't, you can let them in on the fact that it was your generation that came up with the numbers."
detta^
Senast redigerad av tidsmaskin 2011-04-28 kl. 21:59.
Citera
2011-04-28, 22:46
Medlem
NestTests avatar
Roligt sammanträffande! Men lite långsökt koppling till svarta cannabisrökare.

Undrar i så fall mer om det finns rökande judar som firar 420, och i fall de vet om detta!?
Citera
2011-04-28, 22:55
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rask420
Kan verkligen inte förstå varför folk envisas med att dra upp Hitler och blanda in det i Cannabis kulturen, har absolut inget med varandra att göra över huvudtaget och vem f#n brur sig att det råkar vara på samma dag?

Finns många dagar om året som firas av någon där några andra riktigt vidriga Event har hänt som massaker etc i tidigare tid men inte är det något man brur sig om så varför just med Hitler och Cannabis? Cannabis vore väl självklart den sak att tänka på istället för Hitler? Om man nu inte faktiskt är nazist dock vilket borde ju visas rätt tydligt om man envisas med att prata om att det är Hitlers födelsedag etc

http://en.wikipedia.org/wiki/420_%28cannabis_culture%29

Jag röker och gillar Hitler. Tycker det är en juvlig kombination!
Citera
2011-04-28, 23:25
Medlem
brisingrs avatar
Vi kan dra en parallell till födelsedagar genom ditt exempel.

Om vi firar min kompis Hugo som fyller år fjärde mars. Betyder de att vi firar alla hundra tusen i världen som fyller år samma dag?

Tycker ändå att de är ett roligt sammanträffande!
Citera
2011-04-29, 00:20
Medlem
Är de mesta cannabisrökare svarta? Aldrig vart i USA, men trodde att det inte var någon större skillnad.
Citera
2011-04-29, 00:35
Medlem
De flesta i USA som röker cannabis lär väl endå vara vita? Då i princip varenda jävla kotte på amerikanska college röker på, de svarta är inte direkt överrepresenterade på college eller hur?
Citera
2011-04-29, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mcWillton
Ännu mer anledning att fira

HAHA!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto