2011-04-28, 16:47
Medlem
trulyawesomes avatar
Vem bryr sig..
Citera
2011-04-28, 17:17
Medlem
Subject9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Ämnet i cannabis vet du lika väl som jag att det inte heter något annat än THC..

420 (16:20) Är klockslaget då alla knegare / skolelever går och träffas bakom knuten och tänder en spliff och slappnar av efter en lång dags arbete / pluggande.
Cannabis innehåller inget som heter 420.. Fan vad korkat sagt, sitta här och snacka som att du vet allting medans du faktist bara sitter och skriver massa värdelöst och felaktigt dravel.

Wow, årets mest korkade inlägg? Han skrev att det finns 420 olika ämnen i cannabis, inte att det finns ett ämne som heter 420. Så lär dig läsa före du kommenterar.
Citera
2011-04-28, 17:42
Medlem
klos_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gialloblu
420 är amerikanska polisens kod för innehav av cannabis vilket är varför det "firas"
Har absolut inget att göra med hur många ämnen cannabis innehåller.

True this, satt och väntade på att någon skulle svara..
Citera
2011-04-28, 17:50
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spår av nötter
Intressant, har du källa på det?

4:20 syftar på ett klockslag och inte ett datum, meen när den 20e April som kan skrivas 4/20 inträffar så passar det att fira upp en holk.

korrekt
Citera
2011-04-28, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Vad baserar du detta på?
Tror det är majoriteten vita som röker i staterna då det är extremt populärt i Highschool och på universiteten...dit ganska stor av den svarta procenten inte har råd att gå.
Svarta kombinerar jag snarare ihop med crack, affe, lsd och tyngre grejjor

Kan stämma.

Som jag skrev tidigare så är jag inte insatt i drogvärlden och använder mina fördomar samt google som grunder för mina påståenden, hur illa det än låter.
Citera
2011-04-28, 17:58
Medlem
Thubbes avatar
Har faktiskt tänkt på det här förut, såg också att både Muhammed, (profet, grundare av islam) och Napoleon faktiskt också föddes just 4/20
Citera
2011-04-28, 18:26
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2dope
Ämnet i cannabis vet du lika väl som jag att det inte heter något annat än THC..

420 (16:20) Är klockslaget då alla knegare / skolelever går och träffas bakom knuten och tänder en spliff och slappnar av efter en lång dags arbete / pluggande.
Cannabis innehåller inget som heter 420.. Fan vad korkat sagt, sitta här och snacka som att du vet allting medans du faktist bara sitter och skriver massa värdelöst och felaktigt dravel.

On topic: Roligt sammanträffande.
Ska alltid tänka på det den 20 april i fortsättningen när jag ligger och puffar.

May he burn like a spliff, in hell.

Haft en dålig dag? Du behöver definitivt röka för att lugna ner dig lite polarn. Och det är klart jag vet att ämnena heter THC men det är en ord för alla ämnen/substanser och jag har inte ens sagt något om att det inte skulle heta THC, jag snackar om substanser.

Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Jasså?

Jag har fått lära mig att det heter 4:20 eftersom man slutar jobbet kl 4 (16:00)
och det tar 20 minuter innan man kommit hem och satt sig i sin favoritfåtölj
och hunnit tända sin spliff. Den perfekta tiden på dagen att röka alltså.

Källa på de 420 ämnena?

Till TS. Lär dig var nazism är.

http://www.420thc.com/ , om ni hade läst mina andra inlägg där jag skrev ungefär "Jag sa kanske för mycket, som sagt det var vad jag har hört men jag är inte helt ute och cyklar för det kan mycket väl ha med det sambandet att göra."
Senast redigerad av Blaze. 2011-04-28 kl. 18:31.
Citera
2011-04-28, 18:31
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
Men din dumme fan.... Det var judar som Hitler jagade, inte negrer. Och om du nu gjorde det så skulle dom inte ens veta vem Hitler var. Dom har/hade redan stora problem i sitt land, läs på lite om USA`s rasistiska historia.

Och NEJ, dagens svarta hatar rasister, dagens negrer i usa hatar KKK inte Hitler.

Snacka om att du är outbildad
Du kanske ska minska ner på rökandet lite och lägga lite tid på att skaffa lite allmänbildning eller?
Citera
2011-04-28, 18:39
Medlem
creteks avatar
Det förvånar mig hur korkade alla är i denna tråden...
Citera
2011-04-28, 18:43
Medlem
kOlmarDens13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Som många vet så var det nyss 20 April aka 420(4/20). Denna dag "firas" utav rökare över hela världen då just 420 har en speciell betydelse inom Cannabiskultur.

420, 4:20 or 4/20 (pronounced four-twenty) refers to consumption of cannabis and, by extension, a way to identify oneself with cannabis subculture. The notable day for these is April 20.

Är det bara jag eller är detta ett extremt roligt sammanträffande då majoriteten av cannabisrökare, åtminstone i länder såsom USA är svarta?

Hur många tror ni vet om att dom firar och har det bra på nazisternas fader, Adolf Hitlers födelsedag?
(Även fast detta inte är anledningen.)

Hur många utav er visste om det?

Väldigt roligt förövrigt, nästan konspirationsteori-värdigt.

Haha vart har du fått att majoriteten av cannabisrökarna i USA är svarta? För mkt MTV och gangsterrap från din del.
Citera
2011-04-28, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kOlmarDens13
Haha vart har du fått att majoriteten av cannabisrökarna i USA är svarta? För mkt MTV och gangsterrap från din del.

Nja, fördomar.

Du kan ju åtminstone kolla upp mina inlägg och läsa när jag redan försvarat mig mot exakt samma sak som du skrev, tidigare i tråden.
Citera
2011-04-28, 18:59
Medlem
kOlmarDens13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Nja, fördomar.

Du kan ju åtminstone kolla upp mina inlägg och läsa när jag redan försvarat mig mot exakt samma sak som du skrev, tidigare i tråden.

Haha ok sorry mannen. Skummade bara igenom ngra sidor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in