2011-04-28, 01:04
  #1
Bannlyst
Som många vet så var det nyss 20 April aka 420(4/20). Denna dag "firas" utav rökare över hela världen då just 420 har en speciell betydelse inom Cannabiskultur.

420, 4:20 or 4/20 (pronounced four-twenty) refers to consumption of cannabis and, by extension, a way to identify oneself with cannabis subculture. The notable day for these is April 20.


Är det bara jag eller är detta ett extremt roligt sammanträffande då majoriteten av cannabisrökare, åtminstone i länder såsom USA är svarta?

Hur många tror ni vet om att dom firar och har det bra på nazisternas fader, Adolf Hitlers födelsedag?
(Även fast detta inte är anledningen.)

Hur många utav er visste om det?

Väldigt roligt förövrigt, nästan konspirationsteori-värdigt.
Citera
2011-04-28, 01:07
  #2
Medlem
Blaze.s avatar
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis, det är därför det heter så.

Och nej det är inget jag tänker på, det är ju bara en slump. Och ja, jag visste om det.
__________________
Senast redigerad av Blaze. 2011-04-28 kl. 01:10.
Citera
2011-04-28, 01:08
  #3
Medlem
Caens avatar
Haha, kom också att tänka på detta på den stora dagen!
Citera
2011-04-28, 01:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis.

Klart att det inte har, men det är ett sjukt roligt sammanträffande.
Citera
2011-04-28, 01:15
  #5
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis, det är därför det heter så.


Jaså? Är du verkligen säker på det?

http://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture)

Sedan när jag söker vidare på antal ämnen i cannabis så skriver de flesta "over 400 substanses", något enskilt resultat antydde på 421. Såg däremot inget som pekade mot att termen 420 skulle på något vis ha att göra med antal ämnen i cannabis.
Citera
2011-04-28, 01:18
  #6
Medlem
mcWilltons avatar
Ännu mer anledning att fira
Citera
2011-04-28, 01:19
  #7
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Jaså? Är du verkligen säker på det?

http://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture)

Sedan när jag söker vidare på antal ämnen i cannabis så skriver de flesta "over 400 substanses", något enskilt resultat antydde på 421. Såg däremot inget som pekade mot att termen 420 skulle på något vis ha att göra med antal ämnen i cannabis.

Jo det var det jag hittade också, röker inte själv och kan inte speciellt mycket om ämnet så jag använde mig utav människans bästa vän, Google.
Citera
2011-04-28, 01:19
  #8
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Jaså? Är du verkligen säker på det?

http://en.wikipedia.org/wiki/420_(cannabis_culture)

Sedan när jag söker vidare på antal ämnen i cannabis så skriver de flesta "over 400 substanses", något enskilt resultat antydde på 421. Såg däremot inget som pekade mot att termen 420 skulle på något vis ha att göra med antal ämnen i cannabis.

Nej jag är inte säker, det är vad jag hört. Men det skulle va väldigt konstigt om det inte var så.
Citera
2011-04-28, 01:21
  #9
Medlem
Spår av nötters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis.

Intressant, har du källa på det?

4:20 syftar på ett klockslag och inte ett datum, meen när den 20e April som kan skrivas 4/20 inträffar så passar det att fira upp en holk.
Citera
2011-04-28, 01:22
  #10
Medlem
SpirituzSanctis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida

Är det bara jag eller är detta ett extremt roligt sammanträffande då majoriteten av cannabisrökare, åtminstone i länder såsom USA är svarta?


420 är inte ett datum, utan en tid. 16:20, då folket kom hem från jobbet och tände sin första spliff. Det är så numret har kommit fram, och betydelsen blev en dag, 4 april (4/20).
Så det är bara ett sammanträffande.


Sen för årets dummaste citat ( ) så var inte Hitler direkt emot svarta, och det är inte en majoritet inom cb kulturen. Sen ska du inte ta med alla latinos i Amerika med? Dom röker mycket dom med

Nu blev det en massa men dom passar bra här.
Citera
2011-04-28, 01:23
  #11
Bannlyst
Om man hade gått in hos några svarta i The Bronx hade man nog blivit skjuten om man ens nämnde Adolf Hitler. Snacka om provocerande för vit-hatande svarta när dom får reda på detta. Om dom någonsin får reda på det/tar reda på det.
Citera
2011-04-28, 01:24
  #12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
420 är inte ett datum, utan en tid. 16:20, då folket kom hem från jobbet och tände sin första spliff. Det är så numret har kommit fram, och betydelsen blev en dag, 4 april (4/20).
Så det är bara ett sammanträffande.


Sen för årets dummaste citat ( ) så var inte Hitler direkt emot svarta, och det är inte en majoritet inom cb kulturen. Sen ska du inte ta med alla latinos i Amerika med? Dom röker mycket dom med

Nu blev det en massa men dom passar bra här.

Jag skrev aldrig att Hitler var emot svarta. Läs om läs rätt.

Men dagens svarta hatar(?) nazister och vem är stormogulen om inte Adolf.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in