2011-04-28, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spellyr
1. Hitler var bara en sunken knarkare.
2. Bara för att en person firar något ett visst datum betyder det ju inte att han/hon firar allt som alla andra firar den dagen.

1. Ok

2. Självklart inte, jag skrev detta tydligt i mitt första inlägg.
Citera
2011-04-28, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkseverin
Löjligt, nazism och rasism är skilda, men lika saker. Sedan är svarta knappast en majoritet av rökarna, inte ens i USA.
Vem fan bryr sig om vem som fyller år på vissa dagar som firas av andra anledningar. Är ju inte direkt Hitlers födelsedag som firas.

Ditt inlägg är fyllt med lögner. Jag firade Hitlers födelsedag.
Citera
2011-04-28, 14:42
Bannlyst
Ok vi svänger av ifrån de svarta och pratar om dom rökande judarna istället som vissa kanske t om hade förfäder som satt i Auschwitz.

Vad tror ni dom tycker om detta?
Citera
2011-04-28, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Police
Tycker snarare det känns extra bra, som att ge ett finger åt nazismen genom att fira något tvärt emot på just den dagen.

Det är nog inte särskilt många cannabisrökare som är nazister menar jag, snarare tvärtom.

Det var det här svaret jag letade efter.

Allt jag gjorde var att lägga fakta på bordet och knöt ihop en rolig händelse med en kanske lite mindre rolig. Jag har inte på något sätt försökt förlöjliga cannabisrökare, svarta, judar eller nazister men ändå så drar folk på offensiven och försöker få mig att se dum ut.
Citera
2011-04-28, 15:14
Medlem
Dudixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpirituzSancti
420 är inte ett datum, utan en tid. 16:20, då folket kom hem från jobbet och tände sin första spliff. Det är så numret har kommit fram, och betydelsen blev en dag, 4 april (4/20).
Så det är bara ett sammanträffande.

Sen för årets dummaste citat ( ) så var inte Hitler direkt emot svarta, och det är inte en majoritet inom cb kulturen. Sen ska du inte ta med alla latinos i Amerika med? Dom röker mycket dom med

Nu blev det en massa men dom passar bra här.

Hitler var väl visst det "emot svarta". Han införde inte någon systematiskt avrättning på svartingarna, men de skall väl ha utsatts för en del andra otrevligheter.

http://www.ushmm.org/wlc/en/article.php?ModuleId=10005479
Citera
2011-04-28, 15:18
Bannlyst
Citat:
Men din dumme fan.... Det var judar som Hitler jagade, inte negrer. Och om du nu gjorde det så skulle dom inte ens veta vem Hitler var. Dom har/hade redan stora problem i sitt land, läs på lite om USA`s rasistiska historia.

Och NEJ, dagens svarta hatar rasister, dagens negrer i usa hatar KKK inte Hitler.

Du tror inte att man i grundskolan läser om attacken mot Pearl Harbor och liknande i USA?

USA spelade en stor roll i andra världskriget men du kanske pratar om folk som inte gått i skolan.
Citera
2011-04-28, 15:47
Medlem
damparnes avatar
Citat:
Men din dumme fan.... Det var judar som Hitler jagade, inte negrer. Och om du nu gjorde det så skulle dom inte ens veta vem Hitler var. Dom har/hade redan stora problem i sitt land, läs på lite om USA`s rasistiska historia.

Och NEJ, dagens svarta hatar rasister, dagens negrer i usa hatar KKK inte Hitler.
Menar du inte vita?
Citera
2011-04-28, 15:49
Medlem
vonmansteins avatar
Citat:
420 är inte ett datum, utan en tid. 16:20, då folket kom hem från jobbet och tände sin första spliff. Det är så numret har kommit fram, och betydelsen blev en dag, 4 april (4/20).
Så det är bara ett sammanträffande.

Sen för årets dummaste citat ( ) så var inte Hitler direkt emot svarta, och det är inte en majoritet inom cb kulturen. Sen ska du inte ta med alla latinos i Amerika med? Dom röker mycket dom med

Nu blev det en massa men dom passar bra här.

Ifrån en viss bok
Citat:
"Negroes are half-apes.”

Citera
2011-04-28, 15:51
Medlem
Storalfs avatar
Hehe, vänsterflummarna firar Hitlers födelsedag!
Citera
2011-04-28, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
Har inte något med det att göra. Det finns 420 ämnen i cannabis, det är därför det heter så.

Och nej det är inget jag tänker på, det är ju bara en slump. Och ja, jag visste om det.

Snälla. Det stämmer inte
Citera
2011-04-28, 16:15
Medlem
420 är amerikanska polisens kod för innehav av cannabis vilket är varför det "firas"
Har absolut inget att göra med hur många ämnen cannabis innehåller.
Citera
2011-04-28, 16:17
Medlem
Jeroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinStarkaSida
Som många vet så var det nyss 20 April aka 420(4/20). Denna dag "firas" utav rökare över hela världen då just 420 har en speciell betydelse inom Cannabiskultur.

420, 4:20 or 4/20 (pronounced four-twenty) refers to consumption of cannabis and, by extension, a way to identify oneself with cannabis subculture. The notable day for these is April 20.

Är det bara jag eller är detta ett extremt roligt sammanträffande då majoriteten av cannabisrökare, åtminstone i länder såsom USA är svarta?
Hur många tror ni vet om att dom firar och har det bra på nazisternas fader, Adolf Hitlers födelsedag?
(Även fast detta inte är anledningen.)

Hur många utav er visste om det?

Väldigt roligt förövrigt, nästan konspirationsteori-värdigt.

Vad baserar du detta på?
Tror det är majoriteten vita som röker i staterna då det är extremt populärt i Highschool och på universiteten...dit ganska stor av den svarta procenten inte har råd att gå.
Svarta kombinerar jag snarare ihop med crack, affe, lsd och tyngre grejjor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in