2011-04-26, 09:02
Medlem
FittLisas avatar
Scenario IV. Detroit Big time.

Det är vad jag finner vara mest troligt. Systemet kan inte längre upprätthållas. Svag statsmakt innebär framväxande av ett klansamhälle. Ursprungsbefolkning lämnar större städer och flyttar ut på landsbyggden. Många sysselsätts inom jordbruket. Lågintensiva konflikter över hela europa.
Citera
2011-04-26, 09:17
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Än en gång visar du din okunnighet. Barbari och anarki följer ALLTID på en civilisations fall, och alla civilisationer (ordningar inrättade en en specific etnicitet eller elit) har hittils fallit, varpå en tid av barbari och anarki har inträtt. Det har inget med rasister att göra - det har med människans natur och hennes politiska- och ekonomiska system att göra.

Angående Orzions påstående att det som fungerr på mikroskalan även gör så på makroskalan kan jag bara säga att hans exempel med Schweiz motbevisar hans egen tes. Här har vi ett gammalt område, en gång en del av Tysk-Romerska Riket, sedermera självsständigt, vars slutgiltiga form (som så mycket annat i Europa) lades efter Wienkongressen. Schweiz har aldrig varit ETT FOLKS område, eller nation, och är indelat i självständiga kantoner. Schweiz är en federation, och inte en nation, och kantonernas existens bevisar det jag alltid säger: om ett land INTE behärskas av ETT folk måste någon annan lösning till, och den enda lösningen vi hittills har sett historiskt är en uppdelning av landet där varje folk får en form av självstyre och därmed etniskt skydd. Notera att Schweiz folkslag är vita folkslag som sammanblandats under snart tusen år. Trots det existerar kantonerna och är lika starka som någonsin. Vad kan vi lära oss av Schweiz? Jo, att inte ens vita folkslag kan sammanblandas i en enda nation, inte ens efter århundraden av samlevnad.

Makroskalan, till skillnad från mikroskalan, kräver en övergripande berättelse; ett officellt språk (vars värde då är högre än alla andra språk), en historieskrivning (vi vet alla vilka konflikter en sådan leder till när olika folk är inblandade) och så vidare. Konflikterna angående denna metaberättelse är ibland utdragna över årtioenden och århundraden - om flera folk är inblandade under samma flagga. Vi har sett krig startas på grund av oenighet i dessa frågor, vi har sett terror utövas. Att ta lätt på sådant är att visa att man är en naiv dåre.

För att ta ett exempel så kan vi ta de där fyra människorna som sitter runt köksbordet; en svensk, en neger, en arab och en fransos. Allt är frid och fröjd i deras samvaro, men så menar en av dem att de alla borde hålla sig till just deras språk, deras religion och deras traditioner, varpå de övriga hävdar att det är orimligt, eller kanske istället hävdar sitt eget kulturarvs företräde. Plötsligt blir all gemytlig samvaro som bortblåst.

Och, Orzion, det är sådana saker som måste bestämmas när vi rör oss från mikroskalan till makroskalan. Det är också precis därför som konflikterna uppstår. Det är därför Schweiz är indelat i kantoner, men det är också därför länder som Schweiz är ovanliga; vanligast är nationer som vilar på ett folk, ett språk och en religion. Etniska nationer är vanligast helt enkelt därför att nationer på etnisk grund är naturligast. Ett folk sätter gränserna utifrån etnicitet.

Ni mångkulturalister respekterar inte dessa gränser. Det ni anklagar Den Vite Mannen för i Afrika; nämligen att vi mixtrade med deras gränser och på så sätt skapade bittra fejder... det gör ni själv med berått mod på hemmaplan. Varje etnisk grupp kommer med naturliga gränser kring sin grupp, och det är därför etniska områden skapas inom varje tidigare homogena nation.

Hur kan ni vara klarsynta angående faran att mixtra med Afrikas gränser och samtidigt så ofantligt korkade när det gäller den Vite Mannens gränser? Gäller inte det ena där det andra gäller?
Frågan är dock fortfarande var denna ”magiska” gräns går där saker slutar fungera? Du skriver vi och för sig mycket klokt och vi bör självklart lära oss av andra och se på historien. Endast något historiskt exempel är dock inte tillräkligt för att konstatera att något aldrig kommer fungera. Finns det ingen magisk gräns där det slutar fungera kan det alltid fungera i teorin och då kan det fungera i praktiken med. Angående Afrika undrar jag om du missat min trådstart i ämnet https://www.flashback.org/t1417600 ” Svenska skolor lär ut att mångkultur inte fungerar och leder till krig och konflikter” där jag tar upp just detta.
Citera
2011-04-26, 09:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orzion

Endast något historiskt exempel är dock inte tillräkligt för att konstatera att något aldrig kommer fungera.

Angående Afrika undrar jag om du missat min trådstart i ämnet https://www.flashback.org/t1417600 ” Svenska skolor lär ut att mångkultur inte fungerar och leder till krig och konflikter” där jag tar upp just detta.

Men nu rör det sig inte om "endast något exempel", utan om hela vår samlade historia. Men jag vet inte vad du har tillgång till för material - du kanske kan visa mig ett områden med etniska konflikter som har utvecklats till en fridfull smältdegel av olika, förut konfliktsfyllda, folkslag?

Jag kan inte hitta en sådan plats på jorden, vare sig nu eller historiskt. Som sagt; de områden där olika folk lever så sker detta segregerat för MAJORITETEN individer inom varje folkslag.

Jag har här på FB otaliga gånger redogjort för mångkulturella imperiers öde; hur de hålls samman av en järnhand, hur - när järnhanden försvinner - de olika folkslagen omedelbart börjar kämpa för självständighet.

Märk väl: de olika folken kämpar ALDRIG för en fortsatt mångkultur, utan ALLTID för etnisk självständighet.

Är inte det talande? Är inte det något vi borde "lära av historien"?

Nej, jag missade inte din trådstart, jag fann den bara vilande på så många felaktigheter att jag inte iddes öppna käften för att korrigera dina villfarelser... för tusende gången i ordningen.
Citera
2011-04-26, 11:15
Bannlyst
2an är mest rimlig,
Citera
2011-04-26, 18:13
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
2an är mest rimlig,

Varför anser du det?
Citera
2011-04-26, 18:44
Medlem
Bra trådstart:

Jag måste hålla med många här, en multikulturell utopi kommer det aldrig att bli. Det har nämligen aldrig funnits en sådan i historien. Jag tänker direkt på forna Jugoslavien, Irak, Afghanistan och Libanon mfl. Ja hela jävla Mellanöstern är en multietnisk/religiös multikultur och exakt alla folkslag och trosinriktningar ligger i fejd med varandra.

Då kan man undra - Varför älskar den eviga juden multikultur?
Senast redigerad av Kosken-Pekka 2011-04-26 kl. 18:48.
Citera
2011-04-26, 21:57
Medlem
LarsFoxs avatar
Citat:
100 personer där 98 är från en kultur och 2 från en annan kan också leva tillsammans utan problem. Var menar du att den exakta magiska gränsen går där det inte är möjligt längre? Om inte en sådan gräns finns är det också möjligt att alla kan leva tillsammans i frid och fröjd.
Man brukar prata om ~5%. Vid runt just den "brytpunkten" börjar etniska minoriteter ställa krav på värdlandet om reformer och anpassning till minoriteten. Detta kan du se lite överallt i världen.

Var exakt jag har fått siffran ifrån kan jag tyvärr inte svara på. Jag har läst det nånstans men minns inte var. En sociolog som tittat på en rad samhällen och sen dragit sina slutsatser?

Hursomhelst verkar siffran rimlig och jag tycker den ger en bra fingervisning om var gränsen går för möjlig assimilering.
Citera
2011-04-27, 17:47
Medlem
Lantbruks avatar
Vissa debattörer menar att någon slags hybridisering, mellan dessa alternativ, kan komma att realiseras. Kanske ska jag lite kort ge min syn på saken;

l och lll är på många sätt samma sorts alternativ, bara det att det är nazister/fascister som är centralgestalter i l och islamister i lll. Bägge alternativen kan komma att växa fram, som fågeln fenix ur askan, ur lV-alternativet, som extrema motreaktioner på den allmänna ruttenhet och dekadens som präglar Detroit, Big Time. Vad som dock förbättrar lll-alternativets odds och chans till framgång, i jämförelse med l-alternativet (och som därmed skiljer alternativen åt) det är lll är det enda alternativet som kan komma att ersätta ll, då l har neutraliserats i ll-alternativet. Detta är kanske den största tragedin av dom alla, att människor - som i framtiden lever i det rotlösa samhälle jag kallar för Utophia - som grubblar över existensiella frågor och söker andlighet och mening i livet, kan komma att utnyttjas av islamister, istället för att söka sig till sina egna rötter (då banden till dessa i princip har förintats).

Senast redigerad av Lantbruk 2011-04-27 kl. 17:54.
Citera
2011-05-16, 00:43
Medlem
Lantbruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solsystemet
2an är mest rimlig,

Utveckla...
Citera
2011-05-16, 02:45
Bannlyst
Västeuropa kommer i stort sett se ut som U-länderna tack vare kulturberikningen som kommer förgöra det samhället som vi Europeer en gång i tiden byggde upp.
Tragiskt att väst raseras på detta sätt, en sakta men säker död.
Östeuropa kommer nog vara räddningen. Inte för att Östeuropas standard kan mäta sig med det civiliserade samhället som väst en gång hade. Men där daltas det inte med packet på samma sätt som det görs här.
Citera
2011-05-16, 02:46
Medlem
Citat:
Frågan är dock fortfarande var denna ”magiska” gräns går där saker slutar fungera? Du skriver vi och för sig mycket klokt och vi bör självklart lära oss av andra och se på historien. Endast något historiskt exempel är dock inte tillräkligt för att konstatera att något aldrig kommer fungera. Finns det ingen magisk gräns där det slutar fungera kan det alltid fungera i teorin och då kan det fungera i praktiken med. Angående Afrika undrar jag om du missat min trådstart i ämnet https://www.flashback.org/t1417600 ” Svenska skolor lär ut att mångkultur inte fungerar och leder till krig och konflikter” där jag tar upp just detta.

Det går givetvis inte att bestämma en exakt magisk gräns men ifall man har lite självinsikt och ser tillbaks på sina tidigare erfarenheter så vet man att man tenderar att söka sig till personer som liknar en själv i första hand.

För att gå till 100 personers scenariot så känns det ganska jämförbart med en klass på valfri högskola där brukar eleverna inte känna varandra sedan tidigare samt brukar folk bilda klickar på mellan 5-10 personer som man umgås med. Här kan man se tydliga mönster att invandrare umgås med invandrare och svenskar med svenskar.

Vist det är sällan att det är några bråk mellan grupperingarna, men bara det faktumet att grupperingarna uppstår visar på att möjligheten för problem finns.
Citera
2011-05-16, 11:46
Medlem
glimmandes avatar
Scenario fyra är vad som kommer först. Den etniska och sociala splittringen plus en ekonomisk nedgång kommer att skynda på förslumningen. Västeuropas utveckling ditåt är såpass uppenbar att ingen egentlig diskussion behövs.

Vad som uppstår sedan är däremot oklart. Scenario ett, två, tre på en och samma gång kanske. Samhällen är skiktade och det finns en sanning i att en ny klass har formerats lite bortom enskilda stater som genom sin position i högsta grad lever i scenario två. Ett kosmopolitiskt liv med konferenser i olika länder, resor och fin lön (den teknokratiska klass jag tillhör). I sådana sammanhang så lever man mer eller mindre hela sina liv som den multikulturella turisten. Det är från denna klass som allt nationellt ledarskap hämtas ifrån och det är här som indoktrinering är som hårdast. De lever ju utopia så varför blir det problem? Då alla djupare analyser är intellektuella "no go areas" blir problemformuleringen doktrinär och fokuserar på "vitas rasism" som ska bekämpas med "kunskap" genom ständiga propagandakampanjer och "utbildning" över hela livet i "tolerans".

För övriga nittio procent av västvärldens befolkningar så är kopplingen till den lokala ekonomin och samhället ett fängelse man ej kan komma ut ur. Där kommer det bli en materiell kamp om smulorna samt en spirituell kamp i det vacuum som den liberala imperieideologin lämnar när kontrasten med verkligheten blir för stor. Att islam ökar i ett sådant ramverk är naturligt. Däremot så kommer det aldrig bli en seriös maktfaktor då den kosmopolitiska överbyggnaden är lika strukturellt emot dem som de är emot det svenska folkets självmedvetenhet och självbevarelsedrift.

För svensken så kommer en nationell "rörelse" skapas. Kanske ej en formell men en betydligt ökad etnisk medvetenhet och diffus känsla av att vi är hotade kommer bita sig fast i folksjälen. Den naturliga politiska uppdelningen i multietniska samhällen är via etnicitet (världshistorien kan lära oss att politik byggt på värderingar och ideologier enbart har dominerat i den inometniska debatten medan etnopolitik är den naturliga politiken mellan grupper) och Sverige kommer inte vara något undantag.

Detta är dock bara en av de svenska grupperingarna. En betydande gruppering kommer bestå av akademiker i mellanskiktet (15-25% av befolkningen kanske ?) som vill nå den kosmopolitiska klassens levnadssätt och livsstil samt kommer skaffa sig värderingar efter det. Hit hör lärare, statliga administratörer, mediemänniskor, teknisk expertis osv. Här kan man förvänta sig en naturlig gruppering som mer och mer försvinner in i vad USA kallar för "gated communities", kanske ej formella sådana med murar men med outtalade sociala, kuturella och ekonomiska spärrar som upprätthåller livssynen.

Svenskarna kommer mer och mer delas upp i olika grupper ställda mot varandra med diametralt olika livssyn och ideologisk grund. Vår elit kommer fortsätta leva i det mångkulturella utopia (vilket menas ett fullständigt liberalt samhälle av "fria individer", dominerat av östasiater och europeer med några token-araber och strönegrer). Mycket av vårat folk kommer i konkurrensen med andra etniska grupper finna sin nation men något stöd från det ideologiskt liberala doktrinära mellanskiktet eller de klassiska elitgrupperna kommer ej att uppnås.

Mycket av detta har vi ju redan idag men strukturerna kommer fördjupas på många plan ju mer dysfunktionellt samhället blir.

Sotdöden är det framtidsscenario jag tror på. Det ovanstående spelar ut över nästkommande femtio år eller så (löjligt med tron på snabba totalkollapser, dessa är ofantligt ovanliga). För att kompensera sönderfallet så blir staten mer och mer pseudototalitär och mer och mer besatt av att lära ut "värdegrund" för att kompensera en omänsklig verklighet. Är helt övertygad om att vi i framtiden kommer få större och större andelar av befolkningen som slängs i fängelse för tankebrott, så kallade hatbrott, och liknande. Dessa kommer beskyllas för samhällets problem samtidigt som den verkliga grunden medvetet spacklas över.

På lång sikt (hundratals år) så kommer detta leda till den europeiska civilisationens totala undergång samt djupa etniska splittringar som till sin natur är olösliga. Det kan inte existera ett europa utan en total dominans av europeer. Europa är inte en uppsättning värderingar utan de fysiskt och kulturellt existerande folken av europeisk börd. Vi kommer vandra den väg som alla mångetniska imperier före oss har vandrat och samtliga har slitits isär och kollapsat. I slutändan så klarar inte imperieideologin att hålla ihop imperiet, eliten överger skeppet och kaoset tar över. Ur kaoset växer en ny ordning fram. Tyvärr så kommer detta ske samtidigt som östasien kommer tillbaka som stormakt. Oredan i väst som vi har ställt till med kommer leda till att vi för all framtid förlorar det inflytande vi en gång hade till förmån för tveksamt mångkulturella Kina, Japan, Korea.

Min ståndpunkt är att principiellt ställa mig på det svenska folkets sida då jag äcklas av vår överideologi samt vill alla människor väl. Min inställning kan sammanfattas som:

Citat:
See, capitalism is not fundamentally racist — it can exploit racism for its purposes, but racism isn’t built into it. Capitalism basically wants people to be interchangable cogs, and differences among them, such as on the basis of race, usually are not functional. I mean, they may be functional for a period, like if you want a super exploited workforce or something, but those situations are kind of anomalous. Over the long term, you can expect capitalism to be anti-racist — just because its anti-human. And race is in fact a human characterstic — there’s no reason why it should be a negative characteristic, but it is a human characteristic. So therefore identifications based on race interfere with the basic ideal that people should be available just as consumers and producers, interchangable cogs who will purchase all the junk that’s produced

Hela vårat ideologiska ramverk är antimänskligt. Den är djupt destruktiv för den idealistiska impuls jag tycker om och uppskattar i den nordgermanska folksjälen. Alla dessa nordgermanska energier är missriktade mot ett utopiskt mål som aldrig kommer inträffa samt leda till kollaps istället för att fördjupa den revolutionära kraft som skapat europeisk civilisation och kultur. Det är vår olycka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in