Scenario fyra är vad som kommer först. Den etniska och sociala splittringen plus en ekonomisk nedgång kommer att skynda på förslumningen. Västeuropas utveckling ditåt är såpass uppenbar att ingen egentlig diskussion behövs.
Vad som uppstår sedan är däremot oklart. Scenario ett, två, tre på en och samma gång kanske. Samhällen är skiktade och det finns en sanning i att en ny klass har formerats lite bortom enskilda stater som genom sin position i högsta grad lever i scenario två. Ett kosmopolitiskt liv med konferenser i olika länder, resor och fin lön (den teknokratiska klass jag tillhör). I sådana sammanhang så lever man mer eller mindre hela sina liv som den multikulturella turisten. Det är från denna klass som allt nationellt ledarskap hämtas ifrån och det är här som indoktrinering är som hårdast. De lever ju utopia så varför blir det problem? Då alla djupare analyser är intellektuella "no go areas" blir problemformuleringen doktrinär och fokuserar på "vitas rasism" som ska bekämpas med "kunskap" genom ständiga propagandakampanjer och "utbildning" över hela livet i "tolerans".
För övriga nittio procent av västvärldens befolkningar så är kopplingen till den lokala ekonomin och samhället ett fängelse man ej kan komma ut ur. Där kommer det bli en materiell kamp om smulorna samt en spirituell kamp i det vacuum som den liberala imperieideologin lämnar när kontrasten med verkligheten blir för stor. Att islam ökar i ett sådant ramverk är naturligt. Däremot så kommer det aldrig bli en seriös maktfaktor då den kosmopolitiska överbyggnaden är lika strukturellt emot dem som de är emot det svenska folkets självmedvetenhet och självbevarelsedrift.
För svensken så kommer en nationell "rörelse" skapas. Kanske ej en formell men en betydligt ökad etnisk medvetenhet och diffus känsla av att vi är hotade kommer bita sig fast i folksjälen. Den naturliga politiska uppdelningen i multietniska samhällen är via etnicitet (världshistorien kan lära oss att politik byggt på värderingar och ideologier enbart har dominerat i den inometniska debatten medan etnopolitik är den naturliga politiken mellan grupper) och Sverige kommer inte vara något undantag.
Detta är dock bara en av de svenska grupperingarna. En betydande gruppering kommer bestå av akademiker i mellanskiktet (15-25% av befolkningen kanske ?) som vill nå den kosmopolitiska klassens levnadssätt och livsstil samt kommer skaffa sig värderingar efter det. Hit hör lärare, statliga administratörer, mediemänniskor, teknisk expertis osv. Här kan man förvänta sig en naturlig gruppering som mer och mer försvinner in i vad USA kallar för "gated communities", kanske ej formella sådana med murar men med outtalade sociala, kuturella och ekonomiska spärrar som upprätthåller livssynen.
Svenskarna kommer mer och mer delas upp i olika grupper ställda mot varandra med diametralt olika livssyn och ideologisk grund. Vår elit kommer fortsätta leva i det mångkulturella utopia (vilket menas ett fullständigt liberalt samhälle av "fria individer", dominerat av östasiater och europeer med några token-araber och strönegrer). Mycket av vårat folk kommer i konkurrensen med andra etniska grupper finna sin nation men något stöd från det ideologiskt liberala doktrinära mellanskiktet eller de klassiska elitgrupperna kommer ej att uppnås.
Mycket av detta har vi ju redan idag men strukturerna kommer fördjupas på många plan ju mer dysfunktionellt samhället blir.
Sotdöden är det framtidsscenario jag tror på. Det ovanstående spelar ut över nästkommande femtio år eller så (löjligt med tron på snabba totalkollapser, dessa är ofantligt ovanliga). För att kompensera sönderfallet så blir staten mer och mer pseudototalitär och mer och mer besatt av att lära ut "värdegrund" för att kompensera en omänsklig verklighet. Är helt övertygad om att vi i framtiden kommer få större och större andelar av befolkningen som slängs i fängelse för tankebrott, så kallade hatbrott, och liknande. Dessa kommer beskyllas för samhällets problem samtidigt som den verkliga grunden medvetet spacklas över.
På lång sikt (hundratals år) så kommer detta leda till den europeiska civilisationens totala undergång samt djupa etniska splittringar som till sin natur är olösliga. Det kan inte existera ett europa utan en total dominans av europeer. Europa är inte en uppsättning värderingar utan de fysiskt och kulturellt existerande folken av europeisk börd. Vi kommer vandra den väg som alla mångetniska imperier före oss har vandrat och samtliga har slitits isär och kollapsat. I slutändan så klarar inte imperieideologin att hålla ihop imperiet, eliten överger skeppet och kaoset tar över. Ur kaoset växer en ny ordning fram. Tyvärr så kommer detta ske samtidigt som östasien kommer tillbaka som stormakt. Oredan i väst som vi har ställt till med kommer leda till att vi för all framtid förlorar det inflytande vi en gång hade till förmån för tveksamt mångkulturella Kina, Japan, Korea.
Min ståndpunkt är att principiellt ställa mig på det svenska folkets sida då jag äcklas av vår överideologi samt vill alla människor väl. Min inställning kan sammanfattas som:
Citat:
See, capitalism is not fundamentally racist — it can exploit racism for its purposes, but racism isn’t built into it. Capitalism basically wants people to be interchangable cogs, and differences among them, such as on the basis of race, usually are not functional. I mean, they may be functional for a period, like if you want a super exploited workforce or something, but those situations are kind of anomalous. Over the long term, you can expect capitalism to be anti-racist — just because its anti-human. And race is in fact a human characterstic — there’s no reason why it should be a negative characteristic, but it is a human characteristic. So therefore identifications based on race interfere with the basic ideal that people should be available just as consumers and producers, interchangable cogs who will purchase all the junk that’s produced
Hela vårat ideologiska ramverk är antimänskligt. Den är djupt destruktiv för den idealistiska impuls jag tycker om och uppskattar i den nordgermanska folksjälen. Alla dessa nordgermanska energier är missriktade mot ett utopiskt mål som aldrig kommer inträffa samt leda till kollaps istället för att fördjupa den revolutionära kraft som skapat europeisk civilisation och kultur. Det är vår olycka.