2008-01-13, 14:52
Medlem
Så mycket kan det väl inte blöda?
När man donerar blod dras runt en halvliter, så om du inte blöder utav bara faan tror jag inte det är nån fara. Se till att dricka tillräckligt förstås.
Citera
2008-01-13, 15:53
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John Zeppe
Så mycket kan det väl inte blöda?
När man donerar blod dras runt en halvliter, så om du inte blöder utav bara faan tror jag inte det är nån fara. Se till att dricka tillräckligt förstås.
Nej inte fan rinner det, men skapar kroppen nytt blod är jag nyfiken på?..får alla stackars blodgivare alldrig tillbaka det dom förlorar, åtm lite?, har man gett bort denna halvliters-reserv..måste man väll vara känslig & försiktig för att nånsin blöda mer i livet!?
Citera
2008-01-13, 16:00
Medlem
Nää klart den skapar mera! Man får donera 4.5dl 4ggr/år, eller hela sin blodvolym (typ) var 5:e år.
Citera
2008-01-13, 21:10
Medlem
Enligt en spec. jag var hos så får man hemorrojder av:

1 Du är för hård i magen när du ska kräma (dvs du har betongkorvar o dricker för lite + för lite fibrer i kosten)
2 Du krystar när du ska kräma
3 Ärftliga faktorer
4 Vid graviditet (hormonpåverkan på blodkärlens väggar på ngt sätt)
5 Vetenskapen vet inte

För att undvika så kan du:

Öka fiberintaget (kom ihåg att dricka om du ökar fiberintaget annars blir det betongkorvar!!)
Sluta krysta på toa, de bruna ska komma av sig självt
Motion och ökad aktivitet ger mer fart på mage o tarm dvs du får inte lika betonghårda korvar

Mitt recept är att köpa ngt sk bulkmedel på Apoteket, blanda med lite vatten och blanda med lite katrinplommonjuice. Fungerar satans bra!
Citera
2008-01-14, 02:13
Medlem
Jag hade en liten bula på röven aldeles nyss. Den satt i kanske 1½-2 månader och nu försvann den för typ en vecka sedan. Fast den gjorde aldrig ont, kändes ingenting, inge blod eller var, kunde inte se den (försökte kolla med spegel, men svår vinkel alltså), kände den bara när jag torkade och tvättade mig. Kan det ha varit en hemorrojd eller kanske något annat?
Citera
2008-01-14, 04:59
Medlem
timpakays avatar
Salvan alcosanal är rätt schysst. Jag är extremt oroad inför framtiden då jag vet att hemorojjder kan göra ont som in i helvete. Jag är 20 bast och har redan hemorojjder rätt ofta, dom brukar inte bli så farliga dock.
Citera
2008-01-14, 07:15
Medlem
RaxXzs avatar
för mig fungerade xyloproct finfint :P men gå til sjukan så kan dom sätta typ ett snöre runt hemmisen så dör den bort sen :P
Citera
2008-01-14, 12:17
Medlem
Jag fick hemorrojder efter att ha haft lite tarm-problem, som resulterade i en riktigt hård korv som var dubbelt så bred som jag någonsin haft tidigare. Efter förlossningen blödde det en del efteråt, och jag tänkte att nu är det dags att äta mer fiber.

Sedan, en vecka efteråt, kom hemorrojderna. Dock en light-version som tur är.
Jag har endast ont när jag skiter, och det främst om jag suttit under lång tid på lov och liknande.
Citera
2008-01-15, 16:53
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaxXz
för mig fungerade xyloproct finfint :P men gå til sjukan så kan dom sätta typ ett snöre runt hemmisen så dör den bort sen :P

Fyfan, då måste ju snöret vara i röven, skulle jag nånsin gå till sjukan och moona för dom är mitt krav att jag ska bli nersövd först, dels för att det blir ett kränkande minne för livet, dels din vackra beskrivning och allmänt att ha objekt i glädjecentralen gör mig illmående & svag som ett durumvete spaggettistrå från Italiens sydligare distrikt

Men just xyloproct har jag nyligen läst om, visst är det så att det är recept fritt att köpa på apotek utan doktorordination, och det lär även finnas i form av katjuska-raketer(sk stolpiller) kom igen RaxXx stolpiller är ju att föredra framför stjärt salvor & lotions om man får välja
jag tänkte skita ner till apoteket imorgon..givetvis med rånarluvan på mig (det är ju ett pinsamt ärende) och råna dom på xyloproct enheter, för att sedan bli kvitt dessa odågor http://www.liveleak.com/view?i=61f_1182149594 som hemorojder, skavsår, USA, & analklåda
Citera
2008-01-15, 17:40
Medlem
Så att ha "objekt i glädjecentralen" vill du inte, men stolpiller är bättre än salva. Hmm.
Citera
2008-01-15, 19:47
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Men det är väll skillnad! ett raketskott aka stolpiller behöver du bara skjuta på bakifrån med handen med egentligen "Ingen anal-kontakt i min kontakt anal kontakt e din kontakt" (tonartshöjning) som följd kontra salva där du kommer måste smeka anal-väggarna med fingrarna eller tårna & sedan känna hur det klibbar
dessutom har ett raketskott ett till storleken litet överblickande start & mål i sin uformning, besöker man däremot doktor-Mullers mottagning backar han hela jävla antennen på sin radiobil ifrån Toysrus(R) in i Lumelundagrottan på patienten tills denne skriker..av lycka..när väl ochså motorhuven går igenom, på detta blir man sedan handgripligen brutal-fisstad av en stor hårig karl (nej nej doktorns assistent för bara upp sin finger/näsa i din röv och känner efter)

..därför är det skillnad
Citera
2008-01-16, 13:20
Medlem
Herr Bökbergs avatar
En "nödvändig" uppdatering

Mitt anala äventyr involverat nyköpta xyloproct-piller har idag slutat med praktfiasko

För det första innehöll förpackningen ynka 10 skott för en 50-lapp, sedan var asbest/aliminium-folien runt skottet omöjlig att avlängsna, övervägde ett tag att bara slå sönder skiten med slägga & sedan mortla innehållet & lösa upp i vattenglas..& sedan hälla det i skåran, ett annat problem var att dom var halvsmällta som nya, ska man förvara packetet i frysboxen brevid laxen eller vad är det frågan om? mina tidigare piller jag fick av läkaren var mycket fasstare konsistensmässigt, det ska kännas som när vi har kateder-kritan i röven kort sagt..med ett tuggmotstånd, någon som har någon teori?

Men iaff när patronen var i röven la jag mig på rygg & inväntade miraklet, miraklet kom i form av vit-kladdiga kortkalsonger(av fel anledning) det har t.o.m gått igenom till byxera, tur att jag hade möjlighet att använda min egen hemm-stol & inte pot en jobbstol i fikarummet att dela till eftervärlden med kladd mellan skinkorna stuttsade jag nyss julbent till köket för att tillreda lunch, pga av xyloprocts inflytande råkade jag dock vällta ut halva makaroniförpackningen på golvet, fick damnsuga utan att kunna böja mig med risk för att skunkhalvorna skulle sära på sig, detta intermesso gjorde att jag glömde skruva ner plattan från 12:an, som falukorven fick därav 90 % brännskador.

Vad tror ni andra om att man ska ligga på mage när man tagit moonrocket!? istället för på rygg..det stod ju inget om det i den Polska manualen!
Iaff så sitter jag nu byxlös framför datorn & känner smaken av brända djur i munnen..kanske borde jag gått på salvan istället som RaxXz & Jonny förelsog
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in