2011-04-25, 10:23
Bannlyst
Finns det inte särskilda glasögon som skyddar mot just (grön) laser, har svensk polis inte sådana? Bör man uppfatta laser som vilket vapen som helst? Alltså skall poliserna besvara elden? 4-5 sårade småturkar torde väl sända en tydlig signal i samhället, och alla kan börja använda sina fina pennor till astronomi som var ursprungssyftet.
Citera
2011-04-25, 11:05
Medlem
Frågan man ska ställa till polisen är inte varför två poliser backar utan varför de bara skickar två poliser på uttryckningar i Berga? De vet vilka människor det är som bor där. Uttryckningar till Berga brukar alltid handla om galningar som ger fina tidningsrubriker.
Citera
2011-04-25, 11:14
Polisen borde öppna eld mot stenkastande svin. Vad trött man blir på sånt här.
Citera
2011-04-25, 11:31
Medlem
Vet inte vad som är mest fel att snorungar skjuter med "grön laser", eller att polisen backar och väntar på förstärkning.

Har en sån här laserpekare hemma som jag köpt för länge sedan och visst, den lyser långt som bara den och hyffsat starkt men det är ju inget som direkt skadar, möjligtvis om den träffar väldigt oturligt i ögat, under en längre tid. Så det är bara dumheter att ta så allvarligt på det. Och att dessutom vapenklassa det som det varit snack om (eller har det gått igenom kanske) är ju bara ännu värre.
Citera
2011-04-25, 11:49
Medlem
Är inte förvånad, gick in på val.se och kollade hur folk röstat i riksdagsvalet där.
I vissa delar av berga fick rödgröna tillsammans med SD över 60%-70%. Vi vet nog alla vad det betyder.
Dåligt att man inte tar tag i problemet, dessa skitungar har ingen respekt för polisen. Vad bör polisen göra för att få tillbaka respekten?
Citera
2011-04-25, 12:19
Medlem
Psycho-Killers avatar
Vad hände med gummikulor och elpistol?
Citera
2011-04-25, 12:25
Medlem
Wahnsinns avatar
Konstigt. Jag föddes i Linköping och bodde där i många år, och jag har aldrig hört någon prata om Berga som ett problemområde. Det är väl snarare Skäggetorp och Lamobohov som har den stämpeln.
Citera
2011-04-25, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
haha

"När den första polisbilen anlände kastade ungdomarna sten och sköt med grön laser. Polisen tvingades backa och vänta in förstärkning."
Hoppas att du åker på duktigt med stryk av Polisen en dag!
Citera
2011-04-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wahnsinn
Konstigt. Jag föddes i Linköping och bodde där i många år, och jag har aldrig hört någon prata om Berga som ett problemområde. Det är väl snarare Skäggetorp och Lamobohov som har den stämpeln.

Berga är sedan några år helt förstört och vandaliserat av den hutlösa massinvandringspolitiken. Bland annat är området svårt kontaminerat av aggressiva somalier. Berga är dock helt omgärdat av flera medelklass-villaområden vars invånare uppenbarligen ostört slumrar de omedvetnas sömn. Förhoppningsvis ringer väckarklockan för dessa sömntutor tillräckligt högt någongång ...

Att polisen skulle sätta in erforderliga motmedel mot laser-blattarna ser jag som helt uteslutet. Herregud som poliserna och deras chefer skulle kölhalas i media. Tänk er rubriker som: "Brutalt polisövervåld mot 13-åringa barn - Beatrice Ask kräver utredning" eller "Ny rasismskandal i poliskåren - Aftonbladets läsare rasar".
Citera
2011-04-25, 13:12
Medlem
Morgases avatar
Haha faktiskt lite roligt att de stack och inväntande förstärkning! Känns ju som att polisen borde kunna göra lite mer mot några vilsna ungar som "skjuter" laser på dom.
Citera
2011-04-25, 13:33
Medlem
För er som tycker att det är larvig av polisen. Det kan ta mindre än en sekund att få permanenta skador på ögat.
Citera
2011-04-25, 13:46
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morgase
Haha faktiskt lite roligt att de stack och inväntande förstärkning! Känns ju som att polisen borde kunna göra lite mer mot några vilsna ungar som "skjuter" laser på dom.

Som nämnt tidigare: polisen kan inte göra ett skit om de inte vill riskera jobbet och åtal. Speciellt när det handlar om invandrarungdomar. Personligen anser jag att det är rättfärdigat att dra vapen mot någon som kastar sten och använder grön laser mot poliser, men det lär aldrig hända. Snart kommer pistolerna bytas ut mot svensk-arabiskt lexikon för att underlätta dialog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in