• 1
  • 2
2011-04-25, 06:54
Jävla skitungar..

Nån som har mer info om detta. .

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle12929669.ab
Citera
2011-04-25, 07:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
stadsdelen Berga
Vilken typ av folk bor i den stadsdelen?
Citera
2011-04-25, 07:11
Medlem
Durkslags avatar
http://sv.wikipedia.org/wiki/Berga,_Link%C3%B6ping

"Ca 80 % av bebyggelsen byggdes under 1960-talet som en del av miljonprogrammet. I Berga bor ca 6000 invånare, med ca 34,2 % utrikesfödda (2009) och en arbetslöshet på ca 12 %."
Citera
2011-04-25, 07:31
Medlem
haha

"När den första polisbilen anlände kastade ungdomarna sten och sköt med grön laser. Polisen tvingades backa och vänta in förstärkning."
Citera
2011-04-25, 07:31
Medlem
Herostratoss avatar
Varför kan inte två fullvuxna poliser ingripa mot 5-6 13 till 17-åringar? Kan någon polis förklara detta för mig? Själv hade jag sprungit ut ur bilen och vevat med batongen utav bara helvete om inte snorungarna omedelbart upphört med sin vandalisering. Men jag antar att jag inte skulle passa i dagens dialogpoliskår.
Citera
2011-04-25, 07:50
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
haha

"När den första polisbilen anlände kastade ungdomarna sten och sköt med grön laser. Polisen tvingades backa och vänta in förstärkning."

Grön laser är jättefarlig för ögonen och kan leda till allvarliga ögonskador. I Uppsala där jag bor så har flera stycken oskyldiga attackerats med Grön laser under den senaste tiden. Att det är " nysvenskar " som är inblandade kan man väl vara säker på, frågan är bara hur många det är.
Citera
2011-04-25, 08:21
Medlem
Ordet "sköt" ger mig en mental bild av småglin som när polisen anländer drar fram dödliga lasergevär och börjar skjuta, med "pew pew"-ljudeffekter och allt.

"Lyste" känns mer passande när det handlar om små laserpennor.
Citera
2011-04-25, 08:28
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durkslag
http://sv.wikipedia.org/wiki/Berga,_Link%C3%B6ping

"Ca 80 % av bebyggelsen byggdes under 1960-talet som en del av miljonprogrammet. I Berga bor ca 6000 invånare, med ca 34,2 % utrikesfödda (2009) och en arbetslöshet på ca 12 %."

En siffra som lär ha ökat sedan 2009 då det numera är kolsvart i området. Somalier, araber och balkaneser var man än tittar. 30 * ~15 000 = 450 000. Någon som tror att dom pengarna betalas tillbaka om vandalerna hittas? Tveksamt va...

Känns som en lågoddsare att det är samma gäng som oskyldigt misshandlade en person i centrum häromveckan.
Senast redigerad av 4522 2011-04-25 kl. 08:31.
Citera
2011-04-25, 08:56
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Varför kan inte två fullvuxna poliser ingripa mot 5-6 13 till 17-åringar? Kan någon polis förklara detta för mig? Själv hade jag sprungit ut ur bilen och vevat med batongen utav bara helvete om inte snorungarna omedelbart upphört med sin vandalisering. Men jag antar att jag inte skulle passa i dagens dialogpoliskår.

Då hade det istället börjat klagas på övervåld osv. Polisen vill såklart inte ta till våld om det inte är absolut nödvändigt.
Citera
2011-04-25, 09:15
Medlem
Wueterichs avatar
Fanns lite mer info på blockets nyhetssida, bl.a. krossades rutan på en polisbil:

Sju stora skyltfönster och ett 20-tal fönsterrutor på en fritidsgård krossades i förorten Berga i Linköping, natten till Annandag påsk.

Polisen larmades till platsen strax efter midnatt och möttes då av fem till sex stenkastande tonåringar.
Ungdomarna riktade grön laser mot polisen och krossade även en bakruta på polisbilen. Därefter lämnade de platsen.
Flera vittnen finns till händelsen och polisen tror sig veta vilka förövarna är.

Corren skriver dock inget om en krossad bakruta:

http://www.corren.se/ostergotland/li...date=&menuids=
Citera
2011-04-25, 09:29
Medlem
Helvete vad trött jag blir på dessa små blatteglin som förstör och djävlas! Vad får man ut av att krossa rutor och bete sig som svin?
Citera
2011-04-25, 10:16
Citat:
Ursprungligen postat av MaxAue
Helvete vad trött jag blir på dessa små blatteglin som förstör och djävlas! Vad får man ut av att krossa rutor och bete sig som svin?

Uppmärksamhet i Media och ytterligare röster på sd..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in