Tidigare fick man 1% bonus på allt man köpte med sitt OKQ8-kort, den ska nu sänkas till 0,3%. Kortet blir helt värdelöst alltså. Vilket kort ska man välja nu?
Vet inte om ni har diskuterat det tidigare men kan minnas att folk tyckte om coop kortet för att dem kunde betala räkningarna gratis med betalo. Har nyss fått min preem kort och är inne på deras hemsida å tittar runt lite. och såg detta.
"I samarbete med Betalo erbjuder vi möjligheten att betala räkningarna med ditt Preem MasterCard. Betalo står bakom själva betallösningen, som för andra kort normalt kostar 2,5 % av räkningens summa. Men med Preem MasterCard slipper du alltså Betalos serviceavgift."
Jag tolkar de där som att det är gratis att betala räkningar med preem kortet och betalo + att man får 1% kick back på det med. eller missar jag något nu?
Vet inte om ni har diskuterat det tidigare men kan minnas att folk tyckte om coop kortet för att dem kunde betala räkningarna gratis med betalo. Har nyss fått min preem kort och är inne på deras hemsida å tittar runt lite. och såg detta.
"I samarbete med Betalo erbjuder vi möjligheten att betala räkningarna med ditt Preem MasterCard. Betalo står bakom själva betallösningen, som för andra kort normalt kostar 2,5 % av räkningens summa. Men med Preem MasterCard slipper du alltså Betalos serviceavgift."
Jag tolkar de där som att det är gratis att betala räkningar med preem kortet och betalo + att man får 1% kick back på det med. eller missar jag något nu?
Vi har redan kommit fram till det, du får inte Preems 1% om du betalar med betalo. Du får ingen avgift förvisso, men det får du inte om du betalar med dina vanliga bank heller så det enda du vinner är krediten på dina räkningar.
Det enda som var lönsamt var coop + betalo innan de införde avgift för coop hos betalo.
Tidigare fick man 1% bonus på allt man köpte med sitt OKQ8-kort, den ska nu sänkas till 0,3%. Kortet blir helt värdelöst alltså. Vilket kort ska man välja nu?
ICA inför valutaväxlingsavgift i vår och alla övriga aktörer lär göra förändringar i prislistan. Tänker vänta tills alla banker presenterar sin nya prislista innan jag bestämmer mig.
Jag har idag ICA (Mastercard) som huvudkort och OKQ8 (Visa) som reserv. Tycker att man ska ha två kort från olika utgivare som en reserv utifall någonting händer på semestern eller liknande.
Håller med er helt! Nu har EU även sett till så att OKQ8 kortet som jag personligen har tyckt varit ett förvånansvärt bra kort bortsett från uttagsavgift gått och blivit mer eller mindre värdelöst...
Dock hört lite info om att den rabatt som man får hem kommer räknas x2 om man handlar på OK men endast som x1 om man tar ut pengarna. Så är man inte intresserad av att få ut cash utan att typ tanka bilen eller handla något så kan det fortfarande hålla hygglig kvalité. Vet dock inte riktigt om detta stämmer för verkar som att säljarna på OK inte heller har fått några direkt klara direktiv över hur det ska bli. Vilket jag som kund kan tycka är väldigt tråkigt att säljarna ska behöva stå där som idioter och svara på frågor som de inte får någon direkt info om och som är betydligt högre reglerat än vad någon av dem har insyn på...
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!