• 6
  • 7
2016-02-26, 18:29
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anordin
Dock hört lite info om att den rabatt som man får hem kommer räknas x2 om man handlar på OK men endast som x1 om man tar ut pengarna. Så är man inte intresserad av att få ut cash utan att typ tanka bilen eller handla något så kan det fortfarande hålla hygglig kvalité. Vet dock inte riktigt om detta stämmer för verkar som att säljarna på OK inte heller har fått några direkt klara direktiv över hur det ska bli. Vilket jag som kund kan tycka är väldigt tråkigt att säljarna ska behöva stå där som idioter och svara på frågor som de inte får någon direkt info om och som är betydligt högre reglerat än vad någon av dem har insyn på...

Fick du inte informationen som okq8 skicka ut? istället för å få en cash back på 1% får du en på 0.3% men ifall du handlar på okq8's butiker så får du dubbla din cash back precis som du säger. Dock gäller det ej drivmedel, spel eller tobak. men annars är det korrekt det du säger.
Citera
2021-11-21, 19:43
Medlem
Återupplivar tråden (istället för att starta ny)
Jag har kollat igenom några av de som har högst bonus i form av rena pengar tillbaka.
(Ointresserad av kort som ger poängbonusar man bara kan ha i sketna poängshoppar så jag avfärdar Amex Gold, SAS Mastercard Premium, Marginalen Traveller, Resursbank Supreme Card, mfl)

Några av de bästa verkar va

Amex blue cashback https://www.americanexpress.com/se/k...blue-cashback/
420kr årsavgift (betalas som 35kr/mån)
1.25% bonus på alla köp

Övrig fördel: fast track på flygplatser

Ser ut att va enda kortet med över 1% cashback på 'allt'.
Nackdelen är avgiften och att Amex inte är gångbart överallt.
Avgiften innebär att innan man köpt för minst 5500kr i månaden med amex-kortet går man med förlust och skulle tjäna mer på ett avgiftsfritt kort med bara 0.5% bonus

Shell och CircleK
ingen årsavgift
0.5% bonus
Övrig fördel: bensinrabatt, typ 15 öre per liter
Men om man inte tankar mycket så är Komplettbank bättre

Komplettbank https://www.komplettbank.se/kreditkort/
Ingen årsavgift
1% bonus på enskilda köp över 20 000 kronor
0,5% bonus på övriga köp
Maximal 500 bonus per månad och max 2000 bonus under 12 månader. (Så handlar man för 400K per år med kortet då har man maxat ut bonusen)

Övrig fördel: 4% på komplett.se och när man ändå har komplettbank kan man köra deras 0.85% sparkonto

Har detta kort själv. När jag skaffade kortet hade man högre bonusar (Tror det va 1% på köp i fysiska butiker och 2% på köp i de flesta nätbutiker) men det sänktes snabbt. Är väl standard med lockerbjudande för de flesta nya kortsatsningar som vill dra in kunder.

Refunder pay https://refunderpay.se/
395kr årsavgift (gratis år1)
1% på alla köp (lockerbjudande: 2% fram tills sista december 2021)

Övrig fördel: Är man inloggad på refunder.se när man beställt kortet och använder deras butikslänkar får man även 2x bonus. Så kör man nånCerverakampanj med normalbonus på 7% får man 14% istället. Utöver kreditkortets egna cashback.

------

Sen sägs det på https://rikatillsammans.se/basta-kreditkortet-2021/ att man ska skaffa ett vanligt kreditkort men utöver det också skaffa Curve
Tydligen ett kort med bonus som kopplas till ett vanligt kreditkort

"Om man har kopplat sitt Curve-kort till sitt Komplett-kort så kan jag först få bonus på Curve-kortet och sedan en gång till på Komplett-kortet."
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-11-21 kl. 20:01.
Citera
2021-11-22, 23:25
Medlem
Lutops avatar
Rocker https://rocker.com/kort
ingen årsavgift
0.5%-10% cashback på alla köp (+0,5% per användare du bjuder in)
Maximalt 500kr cashback per månad och max 6000kr under 12 månader.

Övriga fördelar:
* Hittar du någon som bjuder in dej får du och personen som bjuder in dej 250kr insatt på kontot och +0,5% i cashback.
* Apple/Google pay
* 0,80% ränta på insatta medel

Nackdel:
* Du kan max ta ut 3000kr/månad i kontanter utan avgift.
* Kan ej användas till spel eller sexköp
Citera
2021-11-23, 09:52
Medlem
Everydaycard

Köp i matbutiker:
1% bonus
Köp på bensinstationer:
1% bonus
Övriga köp:
Total köpsumma upp till 19 999 kr/bonusperiod*:
0,5% bonus
Total köpsumma på 20 000 eller mer/bonusperiod*:
1% bonus
*En bonusperiod är 6 månader, fn maj-okt samt nov-apr

Årsavgift 195kr
Första året gratis
Citera
2021-11-24, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Rocker https://rocker.com/kort
ingen årsavgift
0.5%-10% cashback på alla köp (+0,5% per användare du bjuder in)
Får man någon cashback alls innan man bjuder in vänner?

Jag läser på https://rocker.com/kort och det låter som att man inte får nån procent cashback förrän man bjuder in vänner

"Du kan också tjäna pengar och få cashback på dina köp om du bjuder in vänner."

I den stora jämförelsetabellen längre ned på samma sida har de en också en rad per funktion. Då har man rader som * Reseförsärking * Valutapåslag kort * Möjlighet till cashback

Notera formuleringen "MÖJLIGHET" till cashback.

Jag tolkar det som att man inte får ett smack i cashback förrän man bjudit in vänner.
(Utöver nån tillfällig deal med 'gör 3 köp innan sista november och få 250kr' som de kör just nu)
Citera
2021-11-24, 23:20
Medlem
Värt att notera med jakten på bästa bonuskortet är att det är ganska lite pengar det handlar om - om man inte handlar för stora summor på kortet.

Ser att Rocker har en deal på att få 250kr om man hinner få kortet och göra 3 köp i november.
Tänkte "Bah det är småpotatis - orkar inte skaffa nytt kort bara för det - även om kortet är gratis"

Men sen tänkte jag ..."Hur lång tid tar det egentligen för mig att få 250kr i bonus på mitt nuvarande kort"
Jag har 0.5% bonus.. då tar det alltså 50.000kr köp för att få ihop 250kr.

(Och det enda man får bonus för är ju att handla i butik - så även om ens kreditkortsfaktura är hög så är kanske inte alla betalningar som ger bonus. Alla former av överföringar, räkningar, etc - det får man ingen bonus på så går inte att bara börja dra in stålar på att amortera bostaden från kort istället för bankkonto)

----
Värt att tänka på när man jämför gratiskort med 0.5% mot ett kort med avgift och högre cashback typ Amex Blue Cashbacks med 1.25% och avgift 35kr/mån

Det är att om man räknar bort avgift så blir det inte mycket kvar om man handlar för småpengar

* Kortköp för 2.000kr per månad = tjäna 10kr med gratiskortet. du går minus 10kr med Amex.
* Kortköp för 5.000kr per månad = tjäna 25kr med gratiskortet. tjäna 27.5kr med Amex.
* Kortköp för 10.000kr per månad = tjäna 50kr med gratiskortet. tjäna 90kr med Amex.

Själv handlar jag för över 10.000 i månaden på kortet så i teorin skulle Amex löna sig men gissar att bara häflten av butikerna jag handlar i tar amex, så kanske ändå bara skulle kunna använda det i undantagsfall - och till slut skulle jag lacka och börja köra Visa/Mastercard istället och börja gå minus på Amex-avgiften
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-11-24 kl. 23:51.
Citera
2021-11-24, 23:37
Medlem
Lutops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Får man någon cashback alls innan man bjuder in vänner?

Jag läser på https://rocker.com/kort och det låter som att man inte får nån procent cashback förrän man bjuder in vänner

"Du kan också tjäna pengar och få cashback på dina köp om du bjuder in vänner."

I den stora jämförelsetabellen längre ned på samma sida har de en också en rad per funktion. Då har man rader som * Reseförsärking * Valutapåslag kort * Möjlighet till cashback

Notera formuleringen "MÖJLIGHET" till cashback.

Jag tolkar det som att man inte får ett smack i cashback förrän man bjudit in vänner.
(Utöver nån tillfällig deal med 'gör 3 köp innan sista november och få 250kr' som de kör just nu)

Du startar med 0,5% i cashback om du blir inbjuden. Sen har du möjlighet att öka på om du själv bjuder in andra. Så utan länk så startar du helt riktigt utan cashback. Jag har för mej att man utöver 3 köp även behövde beställa Rocker kort och öppna ett sparkonto för att få rätt till 250kr kampanjen.

Sen har Rocker såklart rätt att när som helst ändra villkoren och helt ta bort cashback. Jag kan inte se det som hållbart att betala ut 10% i cashback till ett stort antal kunder.
Citera
2021-11-24, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Du startar med 0,5% i cashback om du blir inbjuden.
Aha så med andra ord 0% om man skaffar på egen hand via rocker.com
Och alltså typ helt värdelöst om man inte pallar försöka rekrytera vänner
Senast redigerad av MarcoBolan 2021-11-24 kl. 23:52.
Citera
2021-11-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Sen sägs det på https://rikatillsammans.se/basta-kreditkortet-2021/ att man ska skaffa ett vanligt kreditkort men utöver det också skaffa Curve
Tydligen ett kort med bonus som kopplas till ett vanligt kreditkort

"Om man har kopplat sitt Curve-kort till sitt Komplett-kort så kan jag först få bonus på Curve-kortet och sedan en gång till på Komplett-kortet."
Kan citera mig själv här och skriva en brasklapp bara så att ingen känner sig lurad. Det verkar inte riktigt vara fullt så bra som det framställs på rikatillsammans, att man skulle få 1% rakt hela tiden.
För Curve säger att 1% är ett introduction offer som man bara får i 30 dagar
https://www.curve.com/legal/cashback...ductory-offer/

Denna sida är superförvirrande.

* punkt 1 kallar det "1% cashback" men punkt2 säger "Cashback will be paid as Curve Cash Points" och sen är det inte ens värt 1% av det man köpte för ... utan "1 Curve Cash Point is equivalent to 1 pence (GBP) – so, 100 Points = £1"

Jag förstår inte riktigt hur man ska spendera CurvePoints.
Dessutom verkar de bränna inne efter 6 månader - så hög risk att man inte fattar hur man ska nyttja dom och de går förlorade.
Curve Cash Points have no monetary value and are converted to e-money only at the point you spend them with your Curve card. Curve Cash Points cannot be withdrawn as or redeemed for cash, cannot be transferred from your Curve Cash card, and expire after 6 months.

så under 1 månad har jag chans att få lite CurePoints som sen ryker 6 månader senare. Kasst.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in