• 1
  • 2
2011-04-18, 13:32
Medlem
OKQ8 VISA ger 1% i återbäring på allt man köper. Lär väl knappast vara något kort som ger bättre återbäring (förutom köp som görs inom inom den egna kedjan). Frågan är dock om OKQ8 VISA är det enda kort som ger 1% i återbäring, eller om det finns något annat med bättre övriga erbjudanden?
Citera
2011-04-18, 14:29
Medlem
svampgaffels avatar
Visst, alla bäckar små, men det är inte många ören det handlar om. Däremot är räntan på pengarna bra, 2,75%, men man får max ha 50000 innestående, så då känns det bekvämare att bara ha allt på SevenDay eller Hoist. Dessutom kostar det massor att ta ut i bankomat om man nu skulle vilja det och skall man ha kortet på utlandsresan finns det bättre alternativ.
Citera
2011-04-18, 20:53
Medlem
Shell mastercard ger också 1 % återbäring
http://www.shellmastercard.se/
Citera
2011-04-19, 09:08
Medlem
drutgers avatar
Det är ju fantastiskt att det är ganska nyligen företag fattar att man ska ge kunden pengar för att använda kortet som de tjänar pengar på att man använder, inte ta 250 kr per år i avgift
Citera
2011-04-19, 20:07
Medlem
Blocket.ses avatar
Inte för att vara petig,, men heter det inte kreditkort?

Citera
2011-04-20, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Inte för att vara petig,, men heter det inte kreditkort?

Dessa två kort är även kreditkort.
Dock var/är det inget krav för mig eftersom jag ändå inte planerar att använda krediten, utan jag tänker sätta in pengar på korten istället.
Citera
2011-04-20, 04:36
Medlem
wwtfsmds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Shell mastercard ger också 1 % återbäring
http://www.shellmastercard.se/

Ser ju ganska fint ut. Fast räntan verkar vara i högsta laget och jag vet jag inte om bonusen fås tas ut i cash som på OKQ8.
Citera
2011-04-20, 07:27
Medlem
drutgers avatar
Jo det går att få ut dom som cash
Citera
2011-05-04, 11:24
Medlem
Hejsan. Jag skaffade OKQ8 Visa som ett gemensamt kort med min tjej.
Det idealiska hade varit att ha ett personligt också men detta är inte möjligt enligt supporten.

Har ni några tips på det näst bästa alternativet? Är det shell eller vet ni om några andra bra också?
Har inga krav annat än att det ska vara gratis att ha och förmåner skadar ju inte.

Går det att ladda med pengar i förväg (som OKQ8) så är det en fördel. Kommer isåfall inte att använda kredit-delen.

Kort där man betalar i slutet av månaden borde också gå bra. Antar att det fungerar som så att om man betalar hela summan så läggs det inte på någon kredit-ränta?
Citera
2011-05-04, 13:57
Medlem
drutgers avatar
Shell är det näst bästa ja, enligt mig.
Citera
2011-06-09, 08:25
Medlem
ÄR det räntefritt i 30dagar eller liknande om man nyttjar krediten på okQ8 visa?`eller börjar räntan ticka direkt efter köp?
Citera
2011-06-09, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArbetandePengar
ÄR det räntefritt i 30dagar eller liknande om man nyttjar krediten på okQ8 visa?`eller börjar räntan ticka direkt efter köp?
Ja det är räntefritt. Hur lång period beror på när i månaden du gör ditt köp.
Ex alla köp gjorda mellan mitten av maj och mitten av juni kommer på junis faktura som ska betalas i slutet av juni. Gör du ett inköp i mitten av maj (efter brytpunkten) har du alltså ca 45 dagar räntefritt.
Köper du i mitten av juni (innan brytpunkten) får du ca 15 dagar räntefritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in