2015-06-07, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
jag hade de förr men numera har jag ett norskt Visa och ett thailändskt Visa eftersom det är i de 2 länder jag reser (reser iofs via Kastrup men fösöker hålla i plånboken när jag är där).

Ett norskt VISA och ett Thailändskt visa är enbart lönsamt om du har intäkter i de länderna (i NOK och THB). Du skulle behållt ditt ICA-kort. Det är nämligen så att ICA även de har 0% valutapåslag och de på MasterCards valutakurser. Inga banker växlar pengar för dina kreditkortstransaktioner utan det är MasterCard/VISA som gör det. MasterCard växlar ofantliga mängder valuta och växlingskursen som de ger är otroligt bra, du kan omöjligt växla till bättre kurs någon annan stans. Om du då har 0 % påslag på det, kan du omöjligt toppa detta erbjudande. Coop har också 0 % valutapåslag.
Citera
2015-06-08, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipkvist
Ett norskt VISA och ett Thailändskt visa är enbart lönsamt om du har intäkter i de länderna (i NOK och THB). Du skulle behållt ditt ICA-kort. Det är nämligen så att ICA även de har 0% valutapåslag och de på MasterCards valutakurser. Inga banker växlar pengar för dina kreditkortstransaktioner utan det är MasterCard/VISA som gör det. MasterCard växlar ofantliga mängder valuta och växlingskursen som de ger är otroligt bra, du kan omöjligt växla till bättre kurs någon annan stans. Om du då har 0 % påslag på det, kan du omöjligt toppa detta erbjudande. Coop har också 0 % valutapåslag.

För det första så har jag större del av lönen i NOK.

På mitt thaivisa har jag 1% rabatt på alla köp när jag handlar med kortet.

Har bankkonto i Thailand där jag för över från mitt norska konto när jag tycker valutan står bra.
Citera
2015-06-08, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
För det första så har jag större del av lönen i NOK.

På mitt thaivisa har jag 1% rabatt på alla köp när jag handlar med kortet.

Har bankkonto i Thailand där jag för över från mitt norska konto när jag tycker valutan står bra.

Kanske skall tillägga att mina Visakort i Thailand och Norge INTE är kreditkort, utan vanliga bankkort.
Citera
2015-08-07, 15:53
Medlem
Vad ligger sparräntan på för tillfället på OKQ8 VISA ?
Citera
2015-08-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riggragg
Vad ligger sparräntan på för tillfället på OKQ8 VISA ?

0.5%
Citera
2015-09-22, 12:52
Medlem
Tag5s avatar
Har aldrig haft ett kreditkort tidigare men funderar starkt på att skaffa OKQ8s Visa. Kan någon förklara det här med den räntefria perioden. "Upp till 45 dagar" säger de. Är det på ett helt år, eller per betalningsperiod? Tankar man är det ju jävligt smidigt att få allt på en samlad faktura i slutet av månaden. Men då förutsätter man ju att det kommer vara så hela året utan att det läggs på någon ränta. Eller?
Citera
2015-09-22, 16:43
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tag5
Har aldrig haft ett kreditkort tidigare men funderar starkt på att skaffa OKQ8s Visa. Kan någon förklara det här med den räntefria perioden. "Upp till 45 dagar" säger de. Är det på ett helt år, eller per betalningsperiod? Tankar man är det ju jävligt smidigt att få allt på en samlad faktura i slutet av månaden. Men då förutsätter man ju att det kommer vara så hela året utan att det läggs på någon ränta. Eller?

jag kör på okq8 och jag lägger in så mycket pengar varje månad som jag tror jag kommer göra av med. dock blir det oftast så att man hamnar någon tusenlapp back eller så. dock har jag aldrig märkt att dem har lagt till någon ränta. så ifall du betalar tillbaka alla pengar som du är skyldig i slutet på varje månad så nollställs dem där 45 dagarna vill jag påstå.
Citera
2015-09-25, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
jag kör på okq8 och jag lägger in så mycket pengar varje månad som jag tror jag kommer göra av med. dock blir det oftast så att man hamnar någon tusenlapp back eller så. dock har jag aldrig märkt att dem har lagt till någon ränta. så ifall du betalar tillbaka alla pengar som du är skyldig i slutet på varje månad så nollställs dem där 45 dagarna vill jag påstå.

Så länge fakturan betalas på utsatt datum blir det aldrig ränta..
45dagar är mer reklam än verklighet..
Tex fakturan sammanställs ofta den 15:e i månaden om du handlar den 16:e behöver du inte betala det köpet föränn den 28:e månaden efter då blir det närmre 45dagar.. Men skulle du handla den 14:e blir det ju bara 13dagar räntefritt..
Citera
2015-09-25, 14:36
Medlem
heinos avatar
Blir det aviavgift på fakturan då?
Citera
2015-09-25, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heino
Blir det aviavgift på fakturan då?

Nope så länge man betalar hela summan på fakturan så tillkommer inget.
Citera
2015-12-03, 11:48
Medlem
FakeIdentity.s avatar
Har tänkt att skaffa OKQ8 kortet men är lite fundersam över vissa saker..

-fakturan man får, är allt i en klumpsumma eller står varje köp för sig och datum?
-kan man gå in i deras app mitt i månaden och kolla hur man ligger +/- och vilka räkningar som kommer nästa faktura?
Citera
2015-12-03, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakeIdentity.
Har tänkt att skaffa OKQ8 kortet men är lite fundersam över vissa saker..

-fakturan man får, är allt i en klumpsumma eller står varje köp för sig och datum?
-kan man gå in i deras app mitt i månaden och kolla hur man ligger +/- och vilka räkningar som kommer nästa faktura?
Du kan logga in när som helst och kolla vilka köp du gjort, står tid och plats och summa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in