Citat:
Ursprungligen postat av
Mekh
Jag ansökte själv om Coop Medmera mera här om dagen. I alla fall för mig verkar det vara det klart bästa.
OKQ8 har ju 2 % valutaväxlingsavgift och 3 % för kontantuttag. För Coop är allt detta 0 %. Med coop kan man betala räkningar med kortet genom appen Betala kostnadsfritt och därigenom samla på sig bonuspoäng. Man får dubblabonuspoäng om man betalar med kortet på coop men även poäng om man handlar någon annanstans. Försäkringarna är väldigt bra, bl.a. finns det köp- och prisskydd.
Sen kostar ju kortet 249 kr/år men bara genom att betala räkningarna genom Betalo räknar jag med att få tillbaka typ 800 kr i rabattcheckar på coop, så jag tar igen avgiften. Bonuspoängen man samlar på sig använder man i coops poängshop, där det massa prylar, bl.a. rabattcheckar på coop där 1000 poäng=10 kr rabatt.
Sen finns det dessutom samarbete med SAS EuroBonus så att man kan konvertera poäng systemen emellan.
Man tar inte ut pengar med ett OKQ8kort inte heller handlar man i utlandet med det.Man får även 1 poäng var man än handlar, så 1000 poäng är även här 10 kr.
SAS Eurobonus vet jag inte om man kan kombinera med OKQ8, det hade varit bra, skall kolla upp.
Men har svårt att tro att Coopkortet gått om OKQ8 som vann alla tester jag kollade när jag själv valde det för ett par år sedan.