2022-02-11, 13:01
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Och vinbordet har fått flytta till förrådet efter 4 månader för att färgen var för likt det nya skåpets färg.
Haha, skriver hon det som ett svar på nån kommentar? Kanske tur att Pontus inte verkar inredningsintresserad överhuvudtaget? Skulle bli tokig av att bo ihop med nån som Elsa, ingenting får någonsin bara vara och duga.
Citera
2022-02-11, 13:37
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Haha, skriver hon det som ett svar på nån kommentar? Kanske tur att Pontus inte verkar inredningsintresserad överhuvudtaget? Skulle bli tokig av att bo ihop med nån som Elsa, ingenting får någonsin bara vara och duga.

Ja, någon undrade vart det hade tagit vägen. Hon skrev att det kanske får hamna i gotlandshuset sen, vilket jag tycker verkar vara inredningsvarianten av " hunden har flyttat till en gård på landet och har det jättebra". Det finns ju inte oändligt med plats i det lilla huset heller. Det känns som att hon skriver det för att inte behöva skriva att det var ett felköp från början.
Citera
2022-02-11, 13:42
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Ja, någon undrade vart det hade tagit vägen. Hon skrev att det kanske får hamna i gotlandshuset sen, vilket jag tycker verkar vara inredningsvarianten av " hunden har flyttat till en gård på landet och har det jättebra". Det finns ju inte oändligt med plats i det lilla huset heller. Det känns som att hon skriver det för att inte behöva skriva att det var ett felköp från början.
Ja jösses, å andra sidan blev vinbordet content i form av både blogginlägg och ett poddavsnitt, lol. Så det gjorde väl tillräcklig nytta för Elsa.
Citera
2022-02-11, 14:58
Medlem
Jag tror att Elsa var jättenöjd med vinbordet under en kort tid, och sedan så tröttnade hon. Såsom det så ofta är med henne.
Citera
2022-02-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rocky.horror
Jag säger inte att de måste vara så att hon inte betalar fullt pris, även om man undrar över den oerhörda mängd gratis reklam som hon ger dem, men det är ju väldigt enkelt att säga att man betalat för något även om man inte gjort det.

Det är ju iofs sant.

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Ja jösses, å andra sidan blev vinbordet content i form av både blogginlägg och ett poddavsnitt, lol. Så det gjorde väl tillräcklig nytta för Elsa.

Tänkte på hur ofta just Elsas infall verkar påverka poddinnehållet den sista tiden. Nu var det "Födelsedagspresenter" som var temat för podden just för att det var Elsa och Pontus födelsdagsvecka. Tidigare var det "Bröllopsvåren" och "Hotellstilen", och som tidigare nämnt ägnades ett Petit-avsnitt åt "Vinbordet". Kanske är det för att Sofia inte lägger ut lika mkt på bloggen, så man inte på samma sätt ser en rak linje mellan att intresse uppstår tills dess att en poddavsnitt ägnas åt det?
Citera
2022-02-11, 19:58
Medlem
Undrar om inte örhängena i själv verket är från Sophie Bille Brahe och inte auktionsfynd som hon hävdar? De är vääldigt lika dessa för 50 lax paret bara att det tillkommer ännu en diamant. Tänker att de kanske är specialbeställda och att hon inte vill att man så lätt ska kunna kolla upp priset (för att det är hutlöst) och därför istället säger att hon köpt de på auktion? Märkt andra saker hon hävdat är från loppis eller auktion förut som jag tror är nyköp. Hon försöker nog forfarande framstå som vintagedrotting och inte tvångsmässigt shoppande nyrik som hon osar nu.

https://sophiebillebrahe.com/products/bellis-deux
Citera
2022-02-11, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans
Undrar om inte örhängena i själv verket är från Sophie Bille Brahe och inte auktionsfynd som hon hävdar? De är vääldigt lika dessa för 50 lax paret bara att det tillkommer ännu en diamant. Tänker att de kanske är specialbeställda och att hon inte vill att man så lätt ska kunna kolla upp priset (för att det är hutlöst) och därför istället säger att hon köpt de på auktion? Märkt andra saker hon hävdat är från loppis eller auktion förut som jag tror är nyköp. Hon försöker nog forfarande framstå som vintagedrotting och inte tvångsmässigt shoppande nyrik som hon osar nu.

Ja det är helt otroligt likt. Får även mig att undra om dessa inte är specialbeställa från Sophie Bille Brahe. Det måste väl nästan vara så? Särskilt också då Elsa inte anger vilket auktionsställe hon köpt dem från, det brukar hon väl göra annars.
Minns redan att hon för länge sedan, när hon fortfarande var vintage-kvinna, kunde säga att något som hon köpt i antikaffär var från loppis. Det var en sak som jag för minst 10 år sedan såg i en antikaffär som jag funderade på att köpa, men avstod från. Några dagar senare visade Elsa upp denna sak på sin blogg och skrev att den var från loppis.
Senast redigerad av Saga.Lind 2022-02-11 kl. 20:17.
Citera
2022-02-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Särskilt också då Elsa inte anger vilket auktionsställe hon köpt dem från, det brukar hon väl göra annars.
Minns redan att hon för länge sedan, när hon fortfarande var vintage-kvinna, kunde säga att något som hon köpt i antikaffär var från loppis. Det var en sak som jag för minst 10 år sedan såg i en antikaffär som jag funderade på att köpa, men avstod från. Några dagar senare visade Elsa upp denna sak på sin blogg och skrev att den var från loppis.

Får mig att tänka på den här twittertråden (kommer inte ihåg om den länkats här innan):

https://mobile.twitter.com/PlurasPatte/status/1217462907463782402
Citera
2022-02-11, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Ja det är helt otroligt likt. Får även mig att undra om dessa inte är specialbeställa från Sophie Bille Brahe. Det måste väl nästan vara så? Särskilt också då Elsa inte anger vilket auktionsställe hon köpt dem från, det brukar hon väl göra annars.

Oj ja ängsligheten och rädslan för kritik har visst visat sig förut. Tror att det blir en rejäl krock med hennes självbild att spendera som hon gör och att det är därför hon slätar över/ljuger om viss konsumtion.

Hon köper verkligen mest nyproducerat numera, med undantag för några (säkert svindyra) auktionsköp och som många spekulerat tror jag också att hennes ”bröllopsklänning” kommer vara från Cecile Bahnsen. Hon är ju toksåld på dyra danska märken (numera) så inte konstigt om örhängena skulle komma från Sophie Bille Brahe..

Jag menar, äg att du spenderar som en väldigt liten del av Sveriges befolkning har råd att göra istället. Hon vill inte framstå som den Bianca ingrosso-typ av influenser hon i princip är vilket blir falskt för hon normaliserar och målar upp sån här konsumtion som något alla (medelklass) kvinnor kan pyssla med under flagg att man ”investerar i klassiker för livet”.
Citera
2022-02-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB
Får mig att tänka på den här twittertråden (kommer inte ihåg om den länkats här innan):

Haha! Har faktiskt läst den där tråden men helt glömt bort den. Väldigt roligt!
Citera
2022-02-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Någon i kommentarerna på bloggen skrev dock att även hon som okändis fått samma present när hon bodde där på sin födelsedag.

Såg det nu. Dock känns det kanske inte som om hon alltid betalar för sig? Eller?
Citera
2022-02-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofajans

Hade tbh förvånat mig mer om hon hittade ett par typ exakt likadana på auktion än ifall hon bara ljuger. Det känns klassiskt Elsa att se dessa, vilja ha pga de likar SWs ring, komma på ursäkten att köpa de "istället för en ring" till låtsasbröllopet och sedan ljuga om att de är antika för att kunna upprätthålla vintageimagen, som vid det här laget bara känns som ett lat rättfärdigande av hennes tvångsmässiga shopping.

Citat:
Ursprungligen postat av DaisyB

Den var ny för mig. Minns att fler i tråden skrivit att hon haft fel förr och att när de kommenterat på det så har det inte släppts igenom...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in