Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Ok, korkad var kanske att ta i men skärpt är hon iaf INTE. Hon skriver ibland inlägg där hon låtsas ha kunskaper, gällande konst, design, mode och även vintagekläder. Om man som läsare själv har koll på de här bitarna genomskådar man henne rätt snabbt. Clara är en person jag har svårt för på många sätt, inte minst den kristna biten. Men hon är mycket skicklig och jag tycker hennes blogg vuxit enormt ju äldre hon blivit. Hon är dessutom en duktig fotograf (för att vara en blogg), till skillnad mot Elsa som hyr in fotografen Mira (vars bilder långt ifrån ofta är särskilt bra, men återigen, detta handlar om vilken blick man har. Jag lever tex med en fotograf så jag ser saker rätt snabbt kanske) för minsta lilla grej. Framförallt blir det patetiskt att hyra in fotograf för att göra ett mindre sponsrat samarbete.
Ja, foto och text är ju bloggarens hela produkt. Orkar man inte investera i dessa två kompetenser är det oklart vad man gör i branschen om man inte lever ett _oerhört_ extravagant liv som lockar följare på grund av det, men det gör knappast Elsa.
Undrar om det beror på bristen på erfarenhet av riktiga jobb där man faktiskt måste kunna något eller i alla fall prestera i mätbara avseenden, typ sitta i en kassa? Eller om det är brist på respekt för bildning? För de flesta av oss har det aldrig varit ett alternativ att avstå jobb och/eller bildning, för det är ju så man försörjer sig och det är dessutom kul att KUNNA saker.
De här lallarna som har fått bostadsrätter eller hyresrätter av sina päron, glidit in på något jobb trots att de saknat kompetens och sedan bara rullat på. De verkar därför se världen genom annorlunda glasögon där det inte alls är viktigt eller kul att kunna saker. Man tjänar pengar, går på krogen, skaffar familj och tittar sig spegeln och sedan är det liksom inget mer. Tycker det låter som en förvisso bekväm men jävligt trist tillvaro. Man vill ju kunna saker och bidra med något i tillvaron och det allmänt goda.