2024-01-11, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Så är det absolut, bara det att jag tror Elsa inte har vad som krävs.
Hon kan absolut vara kreativ, men bara om hon utgår från sig själv, vad hon själv gillar. Att skapa miljöer utanför de egna ramarna kräver att man är ordentligt påläst, modig, kreativ och ”utanför boxen”. Det tror jag inte Elsa är.

Tror säkert att det är ett riktigt jobb men snarare deltid då hon säkert vill hinna med blogg, podd och butik. Däremot tror jag hon blev rekryterad pga sin influenserstatus och den plattform med bredd för konsumenter som hon har. Speciellt med tanke på att det är en svensk netflixserie som säkert vill ha många tittare för att kunna producera fler avsnitt än pilot-avsnittet samt fler säsonger än en säsong.

Det är väl det som influenser används till? Alltså att sprida reklam och göra marknadsföring genom sina kanaler. Nya TV-shop liksom!
Citera
2024-01-11, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz
Tror säkert att det är ett riktigt jobb men snarare deltid då hon säkert vill hinna med blogg, podd och butik. Däremot tror jag hon blev rekryterad pga sin influenserstatus och den plattform med bredd för konsumenter som hon har. Speciellt med tanke på att det är en svensk netflixserie som säkert vill ha många tittare för att kunna producera fler avsnitt än pilot-avsnittet samt fler säsonger än en säsong.

Det är väl det som influenser används till? Alltså att sprida reklam och göra marknadsföring genom sina kanaler. Nya TV-shop liksom!
Jag tror inte Elsa värvats för att hon som influenser ska hjälpa till att dra publik. Faktum är att jag tror det kan få motsatt effekt. Det har garanterat funkat så för mig iaf, jag har redan låga tankar om serien bara utifrån vetskapen att Elsa är med på ett hörn🤷‍♀️
Citera
2024-01-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickenz

Blogg podd och butik? Vad har jag missat, har hon blivit delägare i ngn affär eller vad? (Förlåt, jag har inte läst hennes blogg på skitlänge och orkar inte gå in och leta.)(Läser däremot denna skvallertråd hyfsat regelbundet, obvi. Är ändå kul att följa.)
Citera
2024-01-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Blogg podd och butik? Vad har jag missat, har hon blivit delägare i ngn affär eller vad? (Förlåt, jag har inte läst hennes blogg på skitlänge och orkar inte gå in och leta.)(Läser däremot denna skvallertråd hyfsat regelbundet, obvi. Är ändå kul att följa.)
Menar väl hennes ”ateljé” där hon hyr ur otvättade brudklänningar (som enligt utsago luktar svett).
Citera
2024-01-11, 17:04
Medlem
Det där är en av de saker jag stör mig riktigt mycket på. Att hon kallar sin uthyrningsfirma för atelje.

Atelje betyder verkstad. En konstnärs verkstad. Det är sånt kvalificerat skitsnack att kalla en kläduthyrningsfirma för atelje.
Citera
2024-01-11, 17:24
Medlem
Sardinbruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eostre
Det där är en av de saker jag stör mig riktigt mycket på. Att hon kallar sin uthyrningsfirma för atelje.

Atelje betyder verkstad. En konstnärs verkstad. Det är sånt kvalificerat skitsnack att kalla en kläduthyrningsfirma för atelje.
Kan tänka mig att lokalerna i Konstakademien hyrs ut som just ateljéer eftersom de i alla fall tidigare var avsedda för konstnärer. Tycker att det verkar lite konstigt att det inte skulle gå att hitta egentliga konstnärer eller kreatörer som har råd med hyran i huset, för jag antar att det är bristen på sådana som andra slags verksamheter har fått hyra in sig?
Citera
2024-01-11, 17:25
Medlem
Hon verkar ju bara ha ordnat med pass till sig själv så barnen får stanna hemma!
Citera
2024-01-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eostre

Det roligaste med den där "ateljén" är att dom skapade en låtsasateljé för hennes brorsas fotosession? Se bild i länk. Där ser man ju Elsas bröllopsklänningar i det högra hörnet? Har de alltså på allvar släpat in en massa färg och penslar för just den fotosessionen? Tror ju inte det ser ut så i Elsas firmarum? Det vore ju sjukt opraktiskt med alla vita klänningar precis där. Hoppas jag har fel, men allt verkar ju handla om hur det ser ut på bild för dessa Billgrens.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/620fb454644c7d4358e2c6ad/dc76c347-f556-4caa-9b05-87a42d3b14ff/jennyforsberg_202210113775-Redigera.jpg
Citera
2024-01-11, 20:47
Medlem
Citat:
Menar väl hennes ”ateljé” där hon hyr ur otvättade brudklänningar (som enligt utsago luktar svett).

Ah makes sense, borde ha förstått det om jag hade tänkt några varv till 🙈
Citera
2024-01-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa
Det roligaste med den där "ateljén" är att dom skapade en låtsasateljé för hennes brorsas fotosession? Se bild i länk. Där ser man ju Elsas bröllopsklänningar i det högra hörnet? Har de alltså på allvar släpat in en massa färg och penslar för just den fotosessionen? Tror ju inte det ser ut så i Elsas firmarum? Det vore ju sjukt opraktiskt med alla vita klänningar precis där. Hoppas jag har fel, men allt verkar ju handla om hur det ser ut på bild för dessa Billgrens.

https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/620fb454644c7d4358e2c6ad/dc76c347-f556-4caa-9b05-87a42d3b14ff/jennyforsberg_202210113775-Redigera.jpg
De påstår att de faktiskt delar på ateljén. Men helt ärligt har jag väldigt svårt att tro det. Det är snudd på omöjligt att inte råka få färg någonstans där det inte ska vara.
Citera
2024-01-11, 21:43
Medlem
Citat:
Så är det absolut, bara det att jag tror Elsa inte har vad som krävs.
Hon kan absolut vara kreativ, men bara om hon utgår från sig själv, vad hon själv gillar. Att skapa miljöer utanför de egna ramarna kräver att man är ordentligt påläst, modig, kreativ och ”utanför boxen”. Det tror jag inte Elsa är.

Så är det förstås, men det är väl någon (Sofie Krunegård) som är kreativ och ansvarig för att skapa miljöer och det visuella som regissören vill ha i bild utifrån manus och behöver några assistenter soch hjälpredor om stryker grejer, stylar nåt plagg, tar emot något bud, åker och fixar något på någon loppis, snickrar ihop nåt som behövs eller vad de nu gör. Viktigast för en sådan roll är väl typ att man gör vad som efterfrågas och gärna att man har körkort för lätt lastbil (vilket Elsa inte har, men ni fattar vad jag menar?)
Citera
2024-01-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelviraa

Ha! Bra spaning! Jösses 🫣 Håller med, svårt att inte få färg på klänningarna. Tror dock att det är mest för fotots skull…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in