2024-01-09, 16:30
Bannlyst
Jo hon tillförde inte mycket i serien. Har svårt med övertydligheten som hon talar till barn. Tyvärr gör även vår stadsminister det oxå o det är ännu värre. Gillar inte när man talar till mig Simon jag inte förstår 😖😖
Citera
2024-01-09, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
Det blir bra för Elsa att ha ett riktigt jobb att gå till. Få lite verklighetsförankring och inte ha så mycket tid till det navelskåderi hon ägnar sig åt. Det kommer inte bli filmiskt och romantiskt. Men hon sa i podden för ett tag sen att hon ser fram emot att ”skita ner sig” och ta i. Jag önskar henne lycka till med det och hoppas att hon går vidare från influencerbubblan och skapar ett liv som inte går ut på att ta selfies.

Håller med så mycket i detta! Överlag tror jag de flesta influencers hade mått bra av att ha ett ”riktigt jobb” och få lite mer verklighetsförankring…
Citera
2024-01-09, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Jo hon tillförde inte mycket i serien. Har svårt med övertydligheten som hon talar till barn. Tyvärr gör även vår stadsminister det oxå o det är ännu värre. Gillar inte när man talar till mig Simon jag inte förstår 😖😖
Ja exakt så! Uppspärrade stirriga ögon och bebisröst som talar övertydligt om struntsaker. Det enda hon tillförde var väl att visa på hur en influenser är och hur lite de är besläktade med konstnärer...
Citera
2024-01-10, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Haha ja jag har samma känsla. Men kan det verkligen vara så? Spontant tänker jag att det är ett jobb med rätt låg lön? Och att arbetsdagarna är… korta? Eller kanske jobbar man väldigt oregelbundna tider? Timlön kanske? Jag är genuint nyfiken! För jag begriper inte ens hur hon kunde få tjänsten. Hade velat se annonsen och vad de sökte och hade för krav.
Har inte följt bloggen så noga men tror inte hon sökt detta jobb, utan blivit erbjuden att delta med lite inspiration. Hon har väl inte huvudansvar för scenografi eller kostym utan assisterar vid kostym om jag förstått rätt.
Citera
2024-01-10, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fridafogel99
Har inte följt bloggen så noga men tror inte hon sökt detta jobb, utan blivit erbjuden att delta med lite inspiration. Hon har väl inte huvudansvar för scenografi eller kostym utan assisterar vid kostym om jag förstått rätt.
Precis som jag föreställer mig mao. Elsa kallar det ”nytt jobb” när det i själva verket är så långt ifrån jobb man kan komma, snarare praktik. Tror det kom er daltas med henne, kanske viskas elakt bakom hennes rygg och själv kommer hon förstora upp det i bloggen och få det verka som att det i själva verket är hennes förtjänst att det ens blev en scenograf/produktion öht.
”JOBBET”.
Citera
2024-01-10, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Precis som jag föreställer mig mao. Elsa kallar det ”nytt jobb” när det i själva verket är så långt ifrån jobb man kan komma, snarare praktik. Tror det kom er daltas med henne, kanske viskas elakt bakom hennes rygg och själv kommer hon förstora upp det i bloggen och få det verka som att det i själva verket är hennes förtjänst att det ens blev en scenograf/produktion öht.
”JOBBET”.
Detta är min tolkning sen hon skrev att hon ska ingå i kostymteamet för en serie på Netflix. Sofie Krunegård är ju en etablerad konstymör så jag gissar att Elsa är anlitad som sidekick.
Senast redigerad av Fridafogel99 2024-01-10 kl. 12:07.
Citera
2024-01-10, 21:24
Medlem
I gårdagens inlägg "första dagen" skriver hon om hennes känsla kring att börja något nytt, om pirret osv. Stör mig lite på att det från hennes sida alltid är så romantiska referenser till att börja skolan osv
Citat:
Som en skolelev står jag med äpplet i hand.
nu är jag ändå 10-talet år yngre än henne och skulle inte dra parallellerna på detta romantiska och lite busiga, kittlande sätt. Sen också att det alltid pratas så peppat om TERMINERNA. Hallå NU BÖRJAR VÅRTERMINEN, OMG.... Jag skulle aldrig tänka så om jag inte pluggade, förstår att man behöver förhålla sig till det lite när man har barn, men att bli överpepp för det som väldigt vuxen känns lite komiskt.
Citera
2024-01-10, 23:26
Medlem
Jag är inte övertygad om att hon måste vara helt oduglig på att ha ett riktigt jobb. Det var väl knappast jätteglamoröst att göra olika inredningsprojekt i Äntligen hemma? Typ inreda ett studentrum i Uppsala på minimibudget så att det blir trevligt. Det är väl ett jobb för någon som kan hugga i och inte bara ligger på en divan och fantiserar om den perfekta matchalattevispen.

Men det är väl snarare regel än undantag att det finns en hel del obetald arbetskraft på produktionsbolag, så kan säkert vara mer av en praktikplats med tanke på att hon saknar erfarenhet av yrket. Hur som helst tror jag det är nyttigt för en influenser att hitta ett sammanhang där man får jobba på
riktigt och inte bara lever sitt liv för att skapa innehåll av sin person.
Citera
2024-01-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Jag är inte övertygad om att hon måste vara helt oduglig på att ha ett riktigt jobb. Det var väl knappast jätteglamoröst att göra olika inredningsprojekt i Äntligen hemma? Typ inreda ett studentrum i Uppsala på minimibudget så att det blir trevligt. Det är väl ett jobb för någon som kan hugga i och inte bara ligger på en divan och fantiserar om den perfekta matchalattevispen.

Men det är väl snarare regel än undantag att det finns en hel del obetald arbetskraft på produktionsbolag, så kan säkert vara mer av en praktikplats med tanke på att hon saknar erfarenhet av yrket. Hur som helst tror jag det är nyttigt för en influenser att hitta ett sammanhang där man får jobba på
Jag tolkar hennes begeistran och glädje över det nya jobbet som att hon är rätt trött på influencertillvaron. Och att hon behöver gå vidare karriärmässigt.
Citera
2024-01-11, 06:24
Medlem
Spännande att Elsa skrev om fredagskvällen på Riche, och att hon satt med Sandra mfl, medan Sandra B i dagens inlägg inte alls nämner att Elsa var där då utan räknar upp de andra kompisarna nu kanske Elsa måste gråta lite?
Citera
2024-01-11, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday

Så är det absolut, bara det att jag tror Elsa inte har vad som krävs.
Hon kan absolut vara kreativ, men bara om hon utgår från sig själv, vad hon själv gillar. Att skapa miljöer utanför de egna ramarna kräver att man är ordentligt påläst, modig, kreativ och ”utanför boxen”. Det tror jag inte Elsa är.
Citera
2024-01-11, 08:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsiw
I gårdagens inlägg "första dagen" skriver hon om hennes känsla kring att börja något nytt, om pirret osv. Stör mig lite på att det från hennes sida alltid är så romantiska referenser till att börja skolan osv nu är jag ändå 10-talet år yngre än henne och skulle inte dra parallellerna på detta romantiska och lite busiga, kittlande sätt. Sen också att det alltid pratas så peppat om TERMINERNA. Hallå NU BÖRJAR VÅRTERMINEN, OMG.... Jag skulle aldrig tänka så om jag inte pluggade, förstår att man behöver förhålla sig till det lite när man har barn, men att bli överpepp för det som väldigt vuxen känns lite komiskt.

Varför stör du dig på det? Jag är precis som Elsa där faktiskt. Romantiserar nystarter och terminer och årstider. Är väl bara bra om folk är peppade och glada eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in