2024-12-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Nej, det är hon inte. Hon är duktig på att nätverka och sälja in sig själv. Det är inte nödvändigtvis samma sak.

Ok! När du belyser det från det hållet blir det ju en annan sak. Då blir hon ganska oskön som person. Jag vet inte vad det är som fått mig att tänka att hon är smart? Kanske att hon är så verbal och framåt. Fast när jag tänker efter så är hon ju ingen analytisk person. Hon upprepar väl mest det hon läst/hört/sett. Som en papegoja. Sen har hon ju för långa gardiner som samlar damm och smuts. Det är ju osmart om något och det har hon ju för att ”så ska det vara”. För det har de som hon kopierar.
Citera
2024-12-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Jag skrev att man kan behöva lämna in målningen för rengöring (hos konservator) vid grov nedsmutsning.
Ja. Och att lämna in hos konservator känns jävligt onödigt, när tavlan istället skulle kunna hänga i hallen där den både har utrymme och dessutom sannolikt är skyddad från allehanda smuts och uv-ljus
Citera
2024-12-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopkvastensskaft
Ja. Och att lämna in hos konservator känns jävligt onödigt, när tavlan istället skulle kunna hänga i hallen där den både har utrymme och dessutom sannolikt är skyddad från allehanda smuts och uv-ljus

Jag tror att Elsa vet hur hon ska ta hand om sin konst. Hon kan annars fråga Ernst.Vill hon ha den i köket ska den hänga där.
Citera
2024-12-06, 11:22
Medlem
Citat:
Jag tror att Elsa vet hur hon ska ta hand om sin konst. Hon kan annars fråga Ernst.Vill hon ha den i köket ska den hänga där.
Haha! Jag tror inte Elsa kan ett skit om konst. Sina förälders konst är bara något hon koketterar med, inte något hon har kunskap om eller förståelse för.
Och Ernst har nog tröttnat för länge sedan på Elsa. Tycker han verkar ganska ointresserad av sin självupptagna dotter.
Citera
2024-12-06, 11:24
Medlem
MEN: detta blir ju ett ypperligt tillfälle för Elsa att skriva om ”sin” konservator och hur genuint och härligt det är att ha en ”egen” konservator (som hon aaalltid gått till). Precis som hennes skräddare, rammakare, tapetserare och allt vad det är.
Citera
2024-12-06, 11:46
Medlem
Citat:
MEN: detta blir ju ett ypperligt tillfälle för Elsa att skriva om ”sin” konservator och hur genuint och härligt det är att ha en ”egen” konservator (som hon aaalltid gått till). Precis som hennes skräddare, rammakare, tapetserare och allt vad det är.

🤭
Citera
2024-12-06, 12:32
Medlem
Citat:

😂😂😂 Såg förresten att ”hennes” snörmakeri Folkers på Hornsgatan ska stänga igen. Stackars Elsa! Då måste hon snöra på sig vandringskängorna och ta sig nån annan stans när hon ska köpa band till rosetter!
Citera
2024-12-06, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harlekina
😂😂😂 Såg förresten att ”hennes” snörmakeri Folkers på Hornsgatan ska stänga igen. Stackars Elsa! Då måste hon snöra på sig vandringskängorna och ta sig nån annan stans när hon ska köpa band till rosetter!
Nej,vad synd! Det är en fantastisk fin butik med allt man kan önska gällande band och tofsar! Sorgligt.
Citera
2024-12-06, 13:15
Medlem
Citat:
Nej,vad synd! Det är en fantastisk fin butik med allt man kan önska gällande band och tofsar! Sorgligt.

Ja, jättesorgligt!!!😔 Det är ju butiker som den som ger staden själ. Allt köps upp av kedjorna eller lägger ner för att folk vill handla billigt. Otroligt tråkigt!!
Citera
2024-12-06, 15:41
Avslutad
Också roligt att hon väntar med att visa tavlan på sin plats tills hon tagit dit sin fotograf Mira. Förstår att man vi visa den i bästa ljus men dels är hon ju duktig på att fotografera själv och herregud hur orkar man leva ett liv där man måste bjuda hem en fotograf när man hängt upp en ny tavla. Henens hem har verkligen blivit ett showroom.
Citera
2024-12-06, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineKA
Också roligt att hon väntar med att visa tavlan på sin plats tills hon tagit dit sin fotograf Mira. Förstår att man vi visa den i bästa ljus men dels är hon ju duktig på att fotografera själv och herregud hur orkar man leva ett liv där man måste bjuda hem en fotograf när man hängt upp en ny tavla. Henens hem har verkligen blivit ett showroom.

Eller hur???!!!
Citera
2024-12-06, 23:06
Medlem
Spenderade i dagarna 3500kr på victoria beckham-smink. 450 spänn för ett läppbalsam. Förstår att hon drar av på företaget men….Come on
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in