Citat:
Ursprungligen postat av
countcatula
Gud, dessutom är hennes romantiska bild av ”hennes tid i Göteborg” så otroligt uttjatad, hon var väl ett barn när de flytta? Släpp det?! Om hon nu älskar Göteborg och Änggården så ofantligt mycket så kan hon väl flytta dit då istället för att skriva inlägg efter inlägg om att hon och Pontus kanske minsann flyttar dit någon dag, ”hihi”. Det kommer ju ALDRIG hända för hon är helt enkelt inte kompatibel med Göteborg. Dessutom vill vi inte ha henne.

Kanske har Elsa förlänats med ett exeptionellt bra minne som jag själv saknar, för jag minns då rakt inte så jättemycket från mitt barndomshem från tiden innan jag var tio år, iallafall inte i detalj utan mer en övergripande känsla.
Men ja, det är ett jävla tjat om uppväxten i Änggården och för att vara ärlig - så speceillt är det inte där. Jag var en del i området som barn då en av mammas väninnor bode i en av de gamla doktorsvillorna, och det är ungefär som vilket villaområde som helst, fast med en massa K-märka hus.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vindpuss
Not to mention ”antika café au lait koppar” 🙄
Jag hoppas inte hon menar de där kopparna med blåröd text som togs fram på 80-talet när mjölkförsäljningen skulle ökas.
Citat:
Ursprungligen postat av
rocky.horror
Ja rätt uttjatat, då det enda hon har att säga om det är att hon bott där, någon gång skrev hon att hon växt upp vid havet? Minns jag inte helt fel var hon 10 när hon flyttade därifrån.
Haha "vid havet"?
Kanske om man växt upp i Långedrag eller Askim, men Änggården ligger drygt 1 mil från havet.
Vilken planet kommer hon från egentligen?