2022-03-29, 14:52
Medlem
När bloggare skriver böcker så brukar det alltid bli en slags blogg-böcker med korta texter. Jag tänker inte minst på de korta texterna i Elsas Gotlands-bok. Jag vet inte, det är som om de är bloggare först och främst och inte författare.
Citera
2022-03-29, 15:02
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Jättetråkig bild dessutom. Elsa ser extremt trist ut med håret som ligger helt platt.

Och Sofias uppschvungade lugg i kontrast. Pratade de inte igenom innan hur de skulle se ut på bilden? Kläderna är inte heller särskilt koordinerade, med Sofias businessframtoning och Elsas prinsessbakelse, om än i svart.
Citera
2022-03-29, 15:16
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Och Sofias uppschvungade lugg i kontrast. Pratade de inte igenom innan hur de skulle se ut på bilden? Kläderna är inte heller särskilt koordinerade, med Sofias businessframtoning och Elsas prinsessbakelse, om än i svart.

Är lite förvånad över att de inte kör puffärmsklänningar med stripigt hår på omslaget bägge två faktiskt, det nuvarande omslaget ser mest konstigt ut. Och den nästintill tomma vita väggen i sovrummet där det vanligtvis står ett skrivbord som nu är bortplockat - mig lurar ni inte!

Såg att en läsare frågat Elsa vad man får i boken som man inte redan fått se på bloggarna, och Elsa utlovar "djupare texter" och massvis med nya recept. Är det Sofia Woods sedvanliga trökiga vegetariska recept på högst 5 ingredienser betackar jag mig verkligen. Har fått ungerfär 0 inspiration av hennes kokböcker.

Undrar mest vem som är pepp på denna boken egentligen? Om man nu verkligen måste köpa den borde man vänta tills nästa bokrea då den säkert kommer att gå at köpa billigt. Elsas bok säljs för för 49 spänn på Bokus nu t.ex. Har inte ens orkat bläddra i den trots att jag kan läsa den på Nextory, känns inte som jag missat något?
Citera
2022-03-29, 17:12
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Extremt tråkig och oinspirerande omslagsbild.
Hafsig styling och återanvänd bild och bakgrund.
Inget man lägger fram på ett bord direkt.
Säger inget om innehållet mer än att två bloggare har skrivit? en bok.

Vill dra mig till minnes att Elsa och hon Mira åkte till Sofia en helg för denna ”fotosession”..?

Visar väl lite vart ambitionsnivån ligger i det här gänget; de var väl förmodligen uppe till sent och drack chabliiiiis och åt olika smårätter med citronzest på så de var väl bakis vid plåtningen.🙃
Edit: Naturviiiin mena jag såklart.
Senast redigerad av Huzzah 2022-03-29 kl. 17:15.
Citera
2022-03-29, 17:29
Medlem
Boken känns som en parodi på dem själva! Man är så mätt på allt redan tyvärr..
Citera
2022-03-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Är lite förvånad över att de inte kör puffärmsklänningar med stripigt hår på omslaget bägge två faktiskt, det nuvarande omslaget ser mest konstigt ut. Och den nästintill tomma vita väggen i sovrummet där det vanligtvis står ett skrivbord som nu är bortplockat - mig lurar ni inte!

Såg att en läsare frågat Elsa vad man får i boken som man inte redan fått se på bloggarna, och Elsa utlovar "djupare texter" och massvis med nya recept. Är det Sofia Woods sedvanliga trökiga vegetariska recept på högst 5 ingredienser betackar jag mig verkligen. Har fått ungerfär 0 inspiration av hennes kokböcker.

Undrar mest vem som är pepp på denna boken egentligen? Om man nu verkligen måste köpa den borde man vänta tills nästa bokrea då den säkert kommer att gå at köpa billigt. Elsas bok säljs för för 49 spänn på Bokus nu t.ex. Har inte ens orkat bläddra i den trots att jag kan läsa den på Nextory, känns inte som jag missat något?

Haha det stripiga håret - är så fascinerad! Såg en bild på Blankens insta från Norrköpingshelgen på alla brudarna inkl Sofia i fantastisk puffärmsblåsa och det stripigaste håret i mannaminne! Kan inte FÖRSTÅ! Varför?! 😂
Citera
2022-03-29, 21:56
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais
Haha det stripiga håret - är så fascinerad! Såg en bild på Blankens insta från Norrköpingshelgen på alla brudarna inkl Sofia i fantastisk puffärmsblåsa och det stripigaste håret i mannaminne! Kan inte FÖRSTÅ! Varför?! 😂
Tror att det är Gwyneth Paltrows sönderblekta och plattade hår som är stilbildande för det här gänget.

Gwyneth är säkert också en inspiration när det gäller att profitera på "noga utvald" konsumtion och livsstil. Hon var ju tidig med sånt när hon drog igång Goop, gav ut kokböcker, etc
Senast redigerad av RayOfLight 2022-03-29 kl. 21:58.
Citera
2022-03-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Tror att det är Gwyneth Paltrows sönderblekta och plattade hår som är stilbildande för det här gänget.

Gwyneth är säkert också en inspiration när det gäller att profitera på "noga utvald" konsumtion och livsstil. Hon var ju tidig med sånt när hon drog igång Goop, gav ut kokböcker, etc

Gwyneth säkert stilinspiration! Och danskarna förstås, tycker jag ser danska Dixdotterhår överallt. Vibbar 90-tal för mig det där stripet.
Citera
2022-03-29, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeMarais

Nej jag förstår inte heller! På sin header ser Elsas hår nytvättat och jättefint ut, förstår inte denna sunkiga look av stripor, i synnerhet inte på ett bokomslag! Men Elsas ena hand ser ju suddig ut, så kanske är omslaget inte bestämt?
Citera
2022-03-30, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galenkattkvinna
Boken känns som en parodi på dem själva! Man är så mätt på allt redan tyvärr..
Verkligen.

Jag kan i och för sig förstå att de gör en bok om inredning, eftersom de ju lyckats ruta in sig själva i detta område och inte har några andra strängar på sin lyra. Men FÖRUTSÄGBARHETEN i hemnen de valt ut är så monumental. Kunde de inte ansträngt sig en gnutta och letat upp ett par hem som inte redan valsat runt i alla andra inredningsbloggar och tidningar? Den oförmågan att tänka nytt är för mig ett tydligt tecken på hur inkompetenta och slappa de är. Den här boken är skriven för att pleasa Marie-Louise Sjögren, känns det som.
Citera
2022-03-30, 11:16
Medlem
SunshineUnits avatar
I dagens inlägg: nytt loppisledord "feminin asiatisk elegans". Vet hon hur stort Asien är? Är det den elegans som uppvisas hos femininitet på Kamtjatkahalvön, i Seoul, Mumbai, Ankara, Kuala Lumpur eller Kyoto?

Det här med att hon tillskriver olika nationaliteter och hela världsdelar en viss stil och estetik får det av krypa i mig av irritation. Danskt, brittiskt, franskt, asiatiskt, skandinaviskt. Hela tiden romantiserande och stereotypa bilder av stilar som knappast är representerade i de breda folklagren på dessa platser, utan som enbart återfinns hos överklassen och/eller hos de med tjock plånbok. Det finns ingen "asiatisk" stil, det som finns är en västerländsk kolonialistisk restprodukt av hur Asien är, där hela världsdelen klumpas ihop och får representeras av ett hopkok av främst sydostasiatiska stilmarkörer som valts ut för sin exotism. Det är så obildat och pinsamt så jag vet inte vad.
Citera
2022-03-30, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
I dagens inlägg: nytt loppisledord "feminin asiatisk elegans". Vet hon hur stort Asien är? Är det den elegans som uppvisas hos femininitet på Kamtjatkahalvön, i Seoul, Mumbai, Ankara, Kuala Lumpur eller Kyoto?

Det här med att hon tillskriver olika nationaliteter och hela världsdelar en viss stil och estetik får det av krypa i mig av irritation. Danskt, brittiskt, franskt, asiatiskt, skandinaviskt. Hela tiden romantiserande och stereotypa bilder av stilar som knappast är representerade i de breda folklagren på dessa platser, utan som enbart återfinns hos överklassen och/eller hos de med tjock plånbok. Det finns ingen "asiatisk" stil, det som finns är en västerländsk kolonialistisk restprodukt av hur Asien är, där hela världsdelen klumpas ihop och får representeras av ett hopkok av främst sydostasiatiska stilmarkörer som valts ut för sin exotism. Det är så obildat och pinsamt så jag vet inte vad.

Mycket välformulerat, håller verkligen med dig! Jag tror faktiskt inte hon reflekterar över det, obildad beskriver henne rätt bra i sammanhanget.

Undrar vad hon räknar som otrolig respons på boken, jag menar, 36 kommentarer varav många är hennes egna är väl inte speciellt mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in