2022-05-23, 15:50
Medlem
Jag tycker att Elsa ÄR 100% mer provocerande än Sandra och det är för att Elsa känns fake. Hon framställer sig hela tiden som att hon har en massa goda egenskaper, miljömedveten, god smak, kulturellt bevandrad, är allt en medelklasskvinna ska vara. men hela tiden ser man tecken på att detta bara är en fasad.
Sandra däremot känns inte alls som hon förställer sig på samma sätt. Sandra försöker inte framställa sig själv som att hon är nåt annat än en rich bitch. Hon köper fula chanelgrejer o billigt lösgodis. Hon vet att hon varken har god smak eller är miljömedveten, och hon bryr sig inte om det. Det tror jag är den viktigaste orsaken till att Elsa provocer mer. Sedan detta att Elsa är så ängslig och inte kan ta någon kritik, tex för att hon så uppenbart säger en sak o gör en annan, gör allt värre.
Citera
2022-05-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
Jag tycker att Elsa ÄR 100% mer provocerande än Sandra och det är för att Elsa känns fake. Hon framställer sig hela tiden som att hon har en massa goda egenskaper, miljömedveten, god smak, kulturellt bevandrad, är allt en medelklasskvinna ska vara. men hela tiden ser man tecken på att detta bara är en fasad.
Sandra däremot känns inte alls som hon förställer sig på samma sätt. Sandra försöker inte framställa sig själv som att hon är nåt annat än en rich bitch. Hon köper fula chanelgrejer o billigt lösgodis. Hon vet att hon varken har god smak eller är miljömedveten, och hon bryr sig inte om det. Det tror jag är den viktigaste orsaken till att Elsa provocer mer. Sedan detta att Elsa är så ängslig och inte kan ta någon kritik, tex för att hon så uppenbart säger en sak o gör en annan, gör allt värre.

Väldigt enig i detta. Det är framställandet hos Elsa som provocerar, att hon försöker vara någon hon inte är. Det känns som att Sandra har gott självförtroende och självkänsla vilket speglar hennes val och person som influencer. Som du säger, Sandra är väldigt medveten om valen hon gör och försöker inte framställa henne själv i annan dager än vad som är sant. Hon vet att flyga är dåligt för miljön men flyger ändå, men hon kommer inte med massa cringe ursäkter eller analyser om det heller. Elsa kappvändaren däremot är tvärtom och det framställer henne mer som en opålitlig person som ljuger.
Citera
2022-05-25, 08:41
Medlem
countcatulas avatar
Då var sommarens trend (som vanligt) bokhyllor och bibliotek… Tänk om någonting kunde få vara heligt och inte bara content i prinsessan Elsas värld. Dock är färgen beige hör och häpna på utelistan. Jag tyckte väl att det var något skumt med att Elsa har hittat tillbaka till 50-talsklänningarna… Men det var ju förstås för att tidlösa Malene Birger är ute, little did I know!
Citera
2022-05-25, 09:05
Medlem
SunshineUnits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula
Då var sommarens trend (som vanligt) bokhyllor och bibliotek… Tänk om någonting kunde få vara heligt och inte bara content i prinsessan Elsas värld. Dock är färgen beige hör och häpna på utelistan. Jag tyckte väl att det var något skumt med att Elsa har hittat tillbaka till 50-talsklänningarna… Men det var ju förstås för att tidlösa Malene Birger är ute, little did I know!

Jag tycker det är jättekonstigt att beskriva små separata kök, bibliotek och bokhyllor, och möbler och rundade hörn som "inne" i sommar. Är det verkligen något som är trendigt för sommaren? Kommer det bli ute till hösten med små separata kök och ska man riva ut det man har nu för att se till att fixa sommarstilen 2022? Är det typiskt för sommaren 2022 med "klassiska designmöbler, gärna med mkt ålder och patina"?
Jag tycker inte att större förändringar i hemmet ska beskrivas som eller baseras på trender. Det är stora investeringar och har stor miljöpåverkan, och är något som man inte gör om till varje säsong som denna lista får det att se ut som om man vill vara inne.
Känns bara som att hon vill rättfärdiga sina egna val och stilar genom att göra om det till innegrejer.
Citera
2022-05-25, 09:35
Medlem
Lolade till när jag läste "solstolar i trädgården" på innelistan haha. Nästa säsong: skor i hallen! Och ja det är så fruktansvärt fånigt att hon skriver att bokhyllor och bibliotek är trendigt. Kan inte tänka mig en oskönare människa än en som sätter upp eller tar ner bokhyllor beroende på om det är trendigt, är någon förutom Elsa så ängslig? Köpa böcker för att det är snyggt snarare än för att läsa dem, nej jag blir fan förbannad nu.
Citera
2022-05-25, 11:33
Medlem
Elsa skriver i kommentarsfältet att detta att ha böcker i bokhyllan är ”en del av den mer klassiska inredningstrenden som jag tror på”. Vilket tråkigt sätt att se på böcker och läsande, som en del av en inredningstrend. Jag har böcker och bokhyllor för att jag läser mycket böcker.
Citera
2022-05-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countcatula

50-tals klänningar är väl söta men varför har Elsa oavsett vikt alltid 2 storlekar för små klänningar som sitter som korvskinn? Både på bild och när hon är ute på stan. Väldigt osmickrande men framförallt så kan hon knappt röra sig.
Citera
2022-05-25, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SunshineUnit
Jag tycker det är jättekonstigt att beskriva små separata kök, bibliotek och bokhyllor, och möbler och rundade hörn som "inne" i sommar. Är det verkligen något som är trendigt för sommaren? Kommer det bli ute till hösten med små separata kök och ska man riva ut det man har nu för att se till att fixa sommarstilen 2022? Är det typiskt för sommaren 2022 med "klassiska designmöbler, gärna med mkt ålder och patina"?
Jag tycker inte att större förändringar i hemmet ska beskrivas som eller baseras på trender. Det är stora investeringar och har stor miljöpåverkan, och är något som man inte gör om till varje säsong som denna lista får det att se ut som om man vill vara inne.
Känns bara som att hon vill rättfärdiga sina egna val och stilar genom att göra om det till innegrejer.

Håller med. Tycker det är stort lol att essentiella saker i ett hem, eller saker som faktiskt har ett äkta syfte blir en trend (???) haha. Böcker!! i en bokhylla!! Dessutom när det är ganska självklart att Elsa aldrig läst eller kommer läsa en bok. Om hon skaffar en bokhylla kommer den säkert fyllas av s.k coffee table books om Karl Lagerfeldt som bara är till för prydnad eller tomma vaser för utfyllnad som alla andra influencers som knappt gått ut gymnasiet. Trendspaning sommaren 2023: tavlor på väggen!!
Citera
2022-05-25, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amsteltramsel
Håller med. Tycker det är stort lol att essentiella saker i ett hem, eller saker som faktiskt har ett äkta syfte blir en trend (???) haha. Böcker!! i en bokhylla!! Dessutom när det är ganska självklart att Elsa aldrig läst eller kommer läsa en bok. Om hon skaffar en bokhylla kommer den säkert fyllas av s.k coffee table books om Karl Lagerfeldt som bara är till för prydnad eller tomma vaser för utfyllnad som alla andra influencers som knappt gått ut gymnasiet. Trendspaning sommaren 2023: tavlor på väggen!!

Oj såg nu att tavlor tydligen är på utelista Fan, nu måste jag ta ner min tavelvägg
Citera
2022-05-25, 16:10
Medlem
Inne/utelista för sommaren 2022. En medelålders kvinna skriver detta. Inte en femtonåring. Visst måste hon trolla med oss? Ingen, inte ens E kan vara så här infantil.
Citera
2022-05-25, 18:25
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Inne/utelista för sommaren 2022. En medelålders kvinna skriver detta. Inte en femtonåring. Visst måste hon trolla med oss? Ingen, inte ens E kan vara så här infantil.
Tror tyvärr hon är just det😟
Citera
2022-05-25, 18:28
Medlem
Branogbitters avatar
Så osannolikt provocerande och fjantigt med dagens lista! Helt sjukt med planlösning och stora möbler som något som kan vara inne/ute.
Jag har flera bokhyllor proppade med böcker och, tadaaa! Jag har läst dem alla!
Elsa är obildad och imbecill, vill framstå som kulturell och med i gamet men ju mer hon försöker desto mer uppenbart avslöjar hon sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in