2022-02-22, 20:38
Medlem
Sardinbruss avatar
Fast hon verkar vara sitt eget största intresse. Hemmet ser ju ut som att hon är den enda som bor där - hon verkar ha valt all inredning, på väggarna hänger alla hennes stora dockklänningar och hennes mammas bilder och i badrummet ses bara hennes parfymer och saker. Att en karl, ett barn och två djur bor där märks inte alls i detta singeltjejhem.

Klart att man städar innan man tar foton som andra ska se, men det verkar vara spåren av de andra som ska städas bort. Bort med störande barnteckningar, leksaker och vattenskålar, bara mammas klänningar, ljus och blommor gills.
Senast redigerad av Sardinbrus 2022-02-22 kl. 20:43.
Citera
2022-02-22, 21:12
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Fast hon verkar vara sitt eget största intresse. Hemmet ser ju ut som att hon är den enda som bor där - hon verkar ha valt all inredning, på väggarna hänger alla hennes stora dockklänningar och hennes mammas bilder och i badrummet ses bara hennes parfymer och saker. Att en karl, ett barn och två djur bor där märks inte alls i detta singeltjejhem.

Klart att man städar innan man tar foton som andra ska se, men det verkar vara spåren av de andra som ska städas bort. Bort med störande barnteckningar, leksaker och vattenskålar, bara mammas klänningar, ljus och blommor gills.
Usch, ja jag håller med här. Jag kan fatta att man inte vill dela med sig av ett stökigt barn-hund-katt-karl-hem men som du säger är alla spår av dem i stort sett utraderade.
Citera
2022-02-22, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdlerSaddler
Har ni sett Pontus underarmstatuering som tribut till Elsa? Han visade den på sitt eget instagramkonto nu i helgen. En stor bukett med hennes namn plus ett datum under. Är den ny eller har jag missat den i flera år? Någon av er som vet. Väldigt stor (och romantisk) gest! 💕

Väldigt märkligt att göra en bröllopsrelaterad tatuering tolv år senare, men han kanske har ryckts med i hennes ”gifta pånytt-projekt”. Hans tatueringar är rätt märkliga överlag
Citera
2022-02-22, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RubyTuesday
Väldigt märkligt att göra en bröllopsrelaterad tatuering tolv år senare, men han kanske har ryckts med i hennes ”gifta pånytt-projekt”. Hans tatueringar är rätt märkliga överlag

Vad tror ni att blombuketten/blommorna symboliserar?
Citera
2022-02-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus

Ja där sa du något, de andra syns inte alls i hemmet! Det har jag inte tänkt på tidigare, men det stämmer ju verkligen.
Citera
2022-02-23, 10:03
Medlem
Citat:

Jag tror att blombuketten står för Elsas stora intresse för dyra buketter till hemmet.
Citera
2022-02-23, 10:19
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind
Jag tror att blombuketten står för Elsas stora intresse för dyra buketter till hemmet.
😆
Citera
2022-02-23, 10:22
Medlem
Branogbitters avatar
Jag får känslan av att Pontus är lite av en ”medberoende” till Elsa. Han är uppenbart snäll och älskar henne, men det kan lika gärna handla om att han är lite ”blind” för sin situation. Människor som kräver mycket av andra , är ”gnälliga”/krävande och ofta känslomässigt labila (vilket Elsa helt uppenbart är) påverkar ofta sin partner i stor omfattning. Han tycks göra allt för att vara henne till lags och ”curla” henne.
Citera
2022-02-23, 10:38
Medlem
dracculas avatar
Poppe fattar väl att han inte skulle kunna ägna sig åt sitt lågavlönade kulturarbete, och ändå leva flott, om de inte hade frugans inkomster. Säkert en stor anledning för honom att gilla läget och låta henne styra och ställa som hon vill. Tror han är rätt passiv och likgiltig inför hemmet, annars skulle han nog inte kunna leva med Elsa.
Citera
2022-02-23, 10:58
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av draccula
Poppe fattar väl att han inte skulle kunna ägna sig åt sitt lågavlönade kulturarbete, och ändå leva flott, om de inte hade frugans inkomster. Säkert en stor anledning för honom att gilla läget och låta henne styra och ställa som hon vill. Tror han är rätt passiv och likgiltig inför hemmet, annars skulle han nog inte kunna leva med Elsa.
Så kan det säkert vara, men det handlar nog inte enbart om hemmet utan om att han anpassar hela sin person efter hennes nycker och humör
Citera
2022-02-23, 20:17
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:

Kan det inte va målat efter en bild på bröllopsbuketten?

Citat:
Ursprungligen postat av Saga.Lind

Eller så är det helt enkelt så.☝🏻😂

Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Så kan det säkert vara, men det handlar nog inte enbart om hemmet utan om att han anpassar hela sin person efter hennes nycker och humör

Tycker inte jag får något grepp om hans person alls. Vet inte om det är för att han inte vill synas i bloggen eller för att Elsa tar över? Har liksom ingen uppfattning om honom riktigt mer än att han verkar ha konstig humor utifrån de där inläggen där han textsätter hennes bilder. De tycker säkert det är jättekul internt men en annan begriper ju ingenting..
Citera
2022-02-24, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah

Tycker inte jag får något grepp om hans person alls. Vet inte om det är för att han inte vill synas i bloggen eller för att Elsa tar över? Har liksom ingen uppfattning om honom riktigt mer än att han verkar ha konstig humor utifrån de där inläggen där han textsätter hennes bilder. De tycker säkert det är jättekul internt men en annan begriper ju ingenting..

Nej fy så pinsamma och märkliga dessa inlägg är! Man begriper ju ingenting som du säger...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in