2011-05-09, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nä, det är en politisk ideologi som dök upp på 1960-talet, och det framför allt från korrumperade präster inom syrisk ortodoxa kyrkan, med avsikt att tona ner den assyriska nationalismen. I de senaste 2600 åren har vi kallat oss själva syrianer, och ibland assyrier, då det alltid funnits en medvetenhet att syrian betydde assyrian. Som en romersk historiker skrev någonstans vid slutet av romarriket:
“The Assyrians, who were afterwards called Syrians, held their empire thirteen hundred years.” — Marcus Junianus Justinus
Ta mig dock inte på orden, kolla upp källan själv:

http://www.forumromanum.org/literatu...sh/trans1.html

Justinus bekräftas även av de karmelitiska nunnor som besökte Iran på 1600-talet och kallade jakobiter (i.e., syrisk ortodoxa), assyrier:
“Those in particular who are called Assyrians or Jacobites and inhabit Isfahan will be compelled, unless You take pity on their misfortune, to sell their very children in order to pay the impositions levied.” — A chronicle of the Carmelites in Persia
Märkligt att det stämmer så bra överens? Det måste ju bara vara en konspiration mot de heliga araméerna!

Jag kan veta det så enkelt därför att vi har en dragning åt armenier och georgier. Vår genomprofil är dessutom nästan identisk med de irakiska mandéerna; en folkgrupp som sägs ha babyloniskt ursprung. Hade vi varit araméer, då hade vi klustrat bland cyprioter, palestinier och så vidare. Men det gör vi inte. Istället klustrar vi bland armenier och georgier.

Du bara spekulerar här. Vår genpool förändrades inte speciellt mycket eftersom assyrier inte beblandade sig med icke-assyrier, det kan man se på vår genpool som är homogen och stämmer överens med andra anatoliers genetiska profil.

Vi är inte araméer överhuvudtaget. Och frågar du armenier så har de alltid känt till oss som just assyrier. Synd för dig att dina lögner inte håller.

De folkgrupper som deporterades och assimilerades förändrade inte genpoolen. En tiotusentals individer deporterades över hela mellanöstern, de gjorde alltså ingen genetisk skillnad.

Det stämmer inte. Men även om vi så hade haft det, hade det inte gjort någon skillnad. Det är inte kulturen som avgör ditt genetiska ursprung. Om hundra år kommer vi säkert vara starkt påverkade av europeisk kultur (det är vi redan idag), men genetiskt sett kommer vi till skillnad från övriga européer att ha ett starkt nordmesopotamiskt påbrå.

Vilken "enorm mängd"? Araméerna har alltid varit en betydelselös folkgrupp vars enda bidrag till historien var att vissa semitiska folkgrupper snappade upp deras dialekt.

Och det ska bevisa att vi är assyrier? Det finns minst lika många källor som påpekat att syrier är arameer.

Den grekiske geografen och historikern Strabon (död ca 23e.Kr.): "De som kallar sig araméer, dem kallar vi för syrier".

Den grekiske författaren Posidonius (150 f. Kr) säger: "Folket som vi (Greker) kallar syrier, kallas av självaste syrierna Araméer...för folket i Syrien är Araméerna".

”Jag är stolt över att vara medlem i den syriska kyrkan som är dotter till araméerna… (helgonet Mor Afrem 303-373 e Kr)

osv......jag kan posta 50 till källor om du så vill....Sedan har vi ju också Palmyra där bl.a den arameiska drottningen Zenoba (ca 250e. Kr) styrde och sedan har vi också det Osrhoëniska riket med de arameiska kungarna (Abgar)

Sedan har vi vist kallat oss suryoye i nästan 2000år och orsaken till att vi använder "syrian" på svenska är ju för att de muslimska araberna har snott vår benämning "syrier"....Assyrierna däremot vaknande till liv efter att Austin Henry Layard grävt fram de asssyriska fynden ur marken i Irak.

Att vi står armenierna nära beror säkert på att vi blandat blod med dom jag har t.ex en mormor som e armeniner och därför kan jag ha spår av armenisk DNA och inte för att assyrierna bodde grannar med armenierna för 5000år sedan eller vad du nu påstår...

Att Assyrier inte beblandat sig med andra folkgrupper är också skitsnack. Ni deporterade miljontals icke-assyrier för att assimilera och integrera dom och då måste det ha skett lite rasblandning eftersm Assyrier var så mångkulturellt. Vad identifiera en assyr? Ni hade ju inte direkt ett eget språk mm.

Och ja arameerna var många till antal och beskriv i bl.a GT som en av de största folkgrupperna under GTs tid.
Senast redigerad av aramaic 2011-05-09 kl. 17:45.
2011-05-09, 23:08
Medlem
Citat:
Anser du att kunskap är mer giltigt om det lärs ut på universitet? Om det är korrekt fakta spelar det ingen roll om det kommer ifrån ett universitet eller encyklopedia; huvudsaken är att det stämmer.

Påpeka vad som är falsarier istället för att haka upp dig på ad hominem.

Förresten, är du som jag misstänker, kurd? I så fall kan jag ignorera dina åsikter.

Jag kan inte acceptera lögner. Om t.ex. de fåtal arameiska talare i Ma'loula kallar sig araméer, det har jag inget problem med. Men syrianer är av mesopotamiskt påbrå, inte arameiskt. Lär dig att acceptera ditt eget ursprung.

Jag hatar lögnare. Inte mer än så. Dessutom är jag syrian själv. Den viktiga skillnaden är att jag förstår vad syrian betyder, medan ni går omkring som förvirrade åsnor och hittar på skitsnack om att ni skulle vara araméer bara för att någon lögnaktig präst säger så, utan att ens ha undersökt er egen genealogi närmare.

Nä, det är en politisk ideologi som dök upp på 1960-talet, och det framför allt från korrumperade präster inom syrisk ortodoxa kyrkan, med avsikt att tona ner den assyriska nationalismen. I de senaste 2600 åren har vi kallat oss själva syrianer, och ibland assyrier, då det alltid funnits en medvetenhet att syrian betydde assyrian. Som en romersk historiker skrev någonstans vid slutet av romarriket:
“The Assyrians, who were afterwards called Syrians, held their empire thirteen hundred years.” — Marcus Junianus Justinus
Ta mig dock inte på orden, kolla upp källan själv:

http://www.forumromanum.org/literatu...sh/trans1.html

Justinus bekräftas även av de karmelitiska nunnor som besökte Iran på 1600-talet och kallade jakobiter (i.e., syrisk ortodoxa), assyrier:
“Those in particular who are called Assyrians or Jacobites and inhabit Isfahan will be compelled, unless You take pity on their misfortune, to sell their very children in order to pay the impositions levied.” — A chronicle of the Carmelites in Persia
Märkligt att det stämmer så bra överens? Det måste ju bara vara en konspiration mot de heliga araméerna!

Nej, det är det inte alls skitsnack och du vet inte vad du snackar om.

Jag kan veta det så enkelt därför att vi har en dragning åt armenier och georgier. Vår genomprofil är dessutom nästan identisk med de irakiska mandéerna; en folkgrupp som sägs ha babyloniskt ursprung. Hade vi varit araméer, då hade vi klustrat bland cyprioter, palestinier och så vidare. Men det gör vi inte. Istället klustrar vi bland armenier och georgier.

Du bara spekulerar här. Vår genpool förändrades inte speciellt mycket eftersom assyrier inte beblandade sig med icke-assyrier, det kan man se på vår genpool som är homogen och stämmer överens med andra anatoliers genetiska profil.

Vi är inte araméer överhuvudtaget. Och frågar du armenier så har de alltid känt till oss som just assyrier. Synd för dig att dina lögner inte håller.

De folkgrupper som deporterades och assimilerades förändrade inte genpoolen. En tiotusentals individer deporterades över hela mellanöstern, de gjorde alltså ingen genetisk skillnad.

Det stämmer inte. Men även om vi så hade haft det, hade det inte gjort någon skillnad. Det är inte kulturen som avgör ditt genetiska ursprung. Om hundra år kommer vi säkert vara starkt påverkade av europeisk kultur (det är vi redan idag), men genetiskt sett kommer vi till skillnad från övriga européer att ha ett starkt nordmesopotamiskt påbrå.

Vilken "enorm mängd"? Araméerna har alltid varit en betydelselös folkgrupp vars enda bidrag till historien var att vissa semitiska folkgrupper snappade upp deras dialekt.

Påhitt.

Kanske dags att erkänna att du är en lögnare?

On the Existence of National Identity Before ‘Imagined Communities’: The Example of the Assyrians of Mesopotamia, Anatolia, and Persia: http://papers.ssrn.com/sol3/papers.c...act_id=1721218

Angående faravahar, så är den assyriska ashursymbolen långt äldre. Antik persisk kultur är snarare influerad av assyrisk kultur, detta kan vilken seriös historiker som helst bekräfta. Och den syrisk ortodoxa kyrkan är inte en kopia av den grekiska; snarare är båda resultaten av ortodox kristendom som var vanlig i det byzantinska imperiet.

Kurderna (som inte är arier för övrigt) hade inget med saken att göra. Enda anledningen till att mederna lyckades slå ut det assyriska riket var för att de fick hjälp av en babylonisk revolt. Före det var mederna lydiga skattebetalare till assyriska kungar

Får tacka för ditt alldeles utmärkta inlägg, har du några källor om Savaran-e Ashuri? Skulle gärna vilja läsa mer om det.

Värt att tillägga för de självhatande lögnarna i tråden:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashuri_alphabet

Äsch, det är bara och kolla hur du anstränger dig att försöka övertala folk, att du endast säger saker som du egentligen inte ens har en aning om. Förresten vem fan bryr sig om vad en äcklig syrian från södertälje tkr? du bär en kors utan ens att veta varför, du är inte det minsta religiös, jag tänker inte tjafs med dig om saker som hände för 3000 år sedan, du verkar ju ändå veta allt i detaljerad form som du levde då.

Jag har sett dina andra inlägg och du är bara en sån som har valt att tro på saker som du vill tro på. Du plockar saker som ser bra ut i dina pengargiriga ögon. Du är otrolig vinklad. Enligt dig är alla folk värdelösa förutom syrianer. Sanningen är att ni de mest hederslösa och värdelösa varelser som finns på jorden, ni är så betydelselösa just nu att det nästa är omöjlig det är därför du snackar som bara den om saker som hände för tusen år sen. I syrien slicker ni bashar assads röv så att det inte finns ett enda fläck bajs kvar, i turkiet är ni på turkarnas sida för att de har makten, förr i syrien innan baath partiet kom talade alla ni äckliga parasiter flytande kurdiska(jag är därifrån och min släkt var Agha där över en stam och vi hade en massa syrianer som var i vår stam, but thats a thing of the past och inte viktigt idag) för i våra områden hade vi makten inte NI. Samma sak i turkiet, men så fort nån annan fick makten blev ni som de och berättar lögner till era barn om att ni är si och så.

Fortsätt med din propaganda få se hur långt du kommer. Ni kallar er framgångsrika i sverige. Om framgångsrik betyder att äga en massa restauranger och klubbar och syssla med svarta pengar då förstår jag.
Kurder äger också mkt saker, utöver det är vi också framgångsrika i en massa annat också. Fem kurder sitter i riksdagen just nu för olika partier och ända sedan 1992 har det funnits minst en kurd. okej ni har ibrahim baylan men det är ju ett undantag. Vi har flera tv-personligheter Soran Ismail, Özz nujen, Shan atci, och mycket mer. Darin, Dilsa Demirbag Sten, Nalin Pekgul, mustafa can and many more är också stora namn i sverige. Jag påpekar inte att t.ex darin är grym, men framgångsrik är han. Alla är duktiga på sitt område.
Vad har ni? den där snubben i pizzerian som drar skämt?

Titta bara på norra Irak, vi har en egen autonomi med allt vad det innebär, vad har ni? juste inget, ni är bara fega råttor som sprider en massa lögner. Det är så rolig, ingen bryr sig om er men ändå pratar ni som aldrig förr. Nu helt plötsligt kommer en massa kristna från bagdad o javet inte vad till Irakiska kurdistan för att få skydd, nu är de emot araber innan saddams fall var de saddams bästa vänner.
Vi kommer iallafall nånvart just nu men vad gör ni? och kom inte med där om att ni få till antalet. Här i sverige är ni minst lika många som kurder ändå är ni värdelösa, era forbollslag lyckas tack vare era svarta pengar..

Få se hur du ska vända o vrida å allt nu så att det blir till din fördel, eller förresten jag bryr mig inte du behöver inte ens svara.

Sere tenim
2011-05-09, 23:17
Medlem
PS: Meder=kurder
2011-05-09, 23:30
Bannlyst
Citat:
När jag skriver att vi assyrier är renrasiga då är vi det från ett kaukasoid perspektiv. Serber har såvitt jag vet ingen negroid eller mongoloid admix, de är godkända från ett rasperspektiv. Har faktiskt en riktigt snygg arbetskollega som är jugge, utseendemässigt sett rena frumaterialet (fast jag misstänker att hon är blåst i huvudet i övrigt, som alla andra brudar, återstår att se).

Dessutom, vadå ge upp? Vi är ju fortfarande fanatiskt endogama här i väst. Att en del enstaka assyriska honor och hannar bildar familj med balkanpack, det är ingen fara. Det är ju inte direkt så att vi blandar oss med somalier.
Nej, Fel! Du skrev tidigare att ni var dom renaste/äkta semiterna utan beblandning (annat än kanske armenier) och att alla andra folkslag i MÖ är deriverade från er. Men nu ser jag att du ändrar dig igen. Snälla kan inte du bara hålla fucking käften, du själv kan inte ens hålla reda på all nonsens du spyr ut, dina konstanta u-turns och flip-flopping börjar bli tröttsamt. Håll igen klaffen bara din lömske mytoman.
2011-05-09, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barcathebest
Äsch, det är bara och kolla hur du anstränger dig att försöka övertala folk, att du endast säger saker som du egentligen inte ens har en aning om. Förresten vem fan bryr sig om vad en äcklig syrian från södertälje tkr? du bär en kors utan ens att veta varför, du är inte det minsta religiös, jag tänker inte tjafs med dig om saker som hände för 3000 år sedan, du verkar ju ändå veta allt i detaljerad form som du levde då.

Jag har sett dina andra inlägg och du är bara en sån som har valt att tro på saker som du vill tro på. Du plockar saker som ser bra ut i dina pengargiriga ögon. Du är otrolig vinklad. Enligt dig är alla folk värdelösa förutom syrianer. Sanningen är att ni de mest hederslösa och värdelösa varelser som finns på jorden, ni är så betydelselösa just nu att det nästa är omöjlig det är därför du snackar som bara den om saker som hände för tusen år sen. I syrien slicker ni bashar assads röv så att det inte finns ett enda fläck bajs kvar, i turkiet är ni på turkarnas sida för att de har makten, förr i syrien innan baath partiet kom talade alla ni äckliga parasiter flytande kurdiska(jag är därifrån och min släkt var Agha där över en stam och vi hade en massa syrianer som var i vår stam, but thats a thing of the past och inte viktigt idag) för i våra områden hade vi makten inte NI. Samma sak i turkiet, men så fort nån annan fick makten blev ni som de och berättar lögner till era barn om att ni är si och så.
Vi slickar inte Bashar röv utan vi stödjer honom för han är det bästa alternativet för oss och du hatar Bashar för att han rövknullar er kurder från vänster till höger. Se vad som händer så fort ni kurder och muslimer får chansen http://www.bahro.nu/?aid=717 och om Bashar skulle tappa makten...Jävla djur.
Citat:
Fortsätt med din propaganda få se hur långt du kommer. Ni kallar er framgångsrika i sverige. Om framgångsrik betyder att äga en massa restauranger och klubbar och syssla med svarta pengar då förstår jag.
Kurder äger också mkt saker, utöver det är vi också framgångsrika i en massa annat också. Fem kurder sitter i riksdagen just nu för olika partier och ända sedan 1992 har det funnits minst en kurd. okej ni har ibrahim baylan men det är ju ett undantag. Vi har flera tv-personligheter Soran Ismail, Özz nujen, Shan atci, och mycket mer. Darin, Dilsa Demirbag Sten, Nalin Pekgul, mustafa can and many more är också stora namn i sverige. Jag påpekar inte att t.ex darin är grym, men framgångsrik är han. Alla är duktiga på sitt område.
Vad har ni? den där snubben i pizzerian som drar skämt?
Wow vilka meriter ni har Shan the man, Özz nujen - dvs rena clowner och sedan islamisten Nalin Pekgul - tillhör en släkt som har mckt blod på sina händer

http://sv.wikipedia.org/wiki/Assyrie...aner_i_Sverige Här kan du läsa om framgångsrika syrianer..långt ifrån alla men det räcker med dessa för är bevisa att vi 50gånger mer framgångsrika än er kurder.
Citat:
Titta bara på norra Irak, vi har en egen autonomi med allt vad det innebär, vad har ni? juste inget, ni är bara fega råttor som sprider en massa lögner. Det är så rolig, ingen bryr sig om er men ändå pratar ni som aldrig förr. Nu helt plötsligt kommer en massa kristna från bagdad o javet inte vad till Irakiska kurdistan för att få skydd, nu är de emot araber innan saddams fall var de saddams bästa vänner.
Vi kommer iallafall nånvart just nu men vad gör ni? och kom inte med där om att ni få till antalet. Här i sverige är ni minst lika många som kurder ändå är ni värdelösa, era forbollslag lyckas tack vare era svarta pengar..

Få se hur du ska vända o vrida å allt nu så att det blir till din fördel, eller förresten jag bryr mig inte du behöver inte ens svara.

Sere tenim
Ni är 50miljoner och vi är 2miljoner (bl.a tack vare er vi är så ngra), självklart har ni större chans att överleva och försvara er mot andra muhammedianer.
Senast redigerad av aramaic 2011-05-09 kl. 23:41.
2011-05-10, 00:00
Medlem
Mannuss avatar
Nej, turkar och kurder är faktiskt värre. De besitter en organiseringsförmåga som assyrier är lite sämre på, och saknar helt och hållet självbehärskning, vilket assyrier till viss del ändå besitter.
2011-05-10, 02:31
Medlem
trust-mes avatar
Det finns en sjuk/rutten fokusering på gener i tråden. Nån haplo-gen hit och dit ändrar ingenting.

"If it looks like a duck, walks like a duck"...då måste det fan va en kristen arab.
2011-05-10, 04:07
Medlem
trust-mes avatar
Cristiana! du svammlar så mycket så jag måste dela upp din text. Men respekt för att du försöker.

Citat:
Ursprungligen postat av cristiana
och vi vill bara att ni erkänner att ni har utfört folkmord och förtyckt den kristna minoritet, mördat och tvingat de kristna betala orimlig skatt eller konvertera till islam. detta är bara ett fåtal av de barbariska handligarna som turkarna utförde.
Så otroligt mycket känslor du tryckt in i lilla stycket ovan. Det är offer-varning på dig Du är för känslomässig inför historien. Va du lika engagerad i skolan? Eller är det bara slöddertälje och seyfo som väcker dem här känslorna?

För det första så är ni inte ens i position att ställa krav. Sluta dramatisera likt dina abrahamitiska bröder. Va lite ödmjuk och lyhörd. Du/ni kommer att tjäna på det som kollektiv och individer. Läs din egen text...du verkar ha bestående men fortfarande.

Kristna frodades under det Ottomanska styret, visst va inte dem mänskliga rättigheterna nedskriva och FN inte bildad än. Men osmanerna var toleranta mot etniciteter/minoriteter. Hur skulle några turkiska ryttare från central asien styra Osmanska imperiet annars med typ 500 olika språk och religioner? Tänk för fan...eller ta upp en historiebok som inte är tryckt i armenien eller södertälje.

Men du vill alltså att Turkiet skall stå inför ansvar vad som hände i Osmanska riket för 500 år sedan fram tills idag? Lägg av.

Citat:
nej jag har själv inte fått uppleva det förtrycket för att tack o lov slapp jag växa upp i ett islamiskt land där de hatar kristna och gör allt vad de kan för att utrota dem.
Men det du och dina landsmän inte har, är ett samvete och moral. nästan alla länder har varit i krig, även om turkarna kanske varit lite mer extrema än andra länder då de försökte erövra hela mellanöstern delar av afrika och europa samt sprida islam under osmanskariket men tack och lov misslyckades, men skillande mellan turkiet och alla andr aländer är att de har erkänt och har fått stå till rätta för deras handlingar, medan turkarna som vanligt lyckats smita undan. Sedan dess har kristna levt i förtryck.
Du kan verkligen ingenting om turkar och du yrar. Turkiet bildades på exakt samma grunder som europeiska länder. Ett av grunderna för nationalstaten är.... ett folk.

Det här förhandlades fram för 100 år sedan i Lausanne och dikterades av dem "allierade", turkarna förlorade om du inte visste det. Dem som inte ville kalla sig för turkar va bara flytta på. Därav folkförflyttningarna som alla fick smaka på, inkl turkar. Ingenting som du behöver dra upp och protestera emot idag. Turkiet är turkarnas. Sverige är svenskarnas... Svårt att förstå?

Citat:
tänk logiskt nu lille vän, är det inte lustigt hur en hel generation syrianer/assyrier/armenier helt plötsligt försvinner och att alla som bevittnat det som skett och lyckats överleva berättar samma sak. jag tror knappast att alla kristna ljuger, och jag har själv upplevt främslingsfientligheten och hatet mot oss kristna när jag var i turkiet.
Jag är både logisk och beläst. Det är inte minsta lustigt att en hel generation försvann. Men det går att förklara.

Du utgår från dina äldres rövarhistorier (visst fan saltar araber på sina historier) att ett folkmord har skett. MENA folken är snabba med ordet folkmord och det används frikostigt bland er.

Nät nationalstaten bildades så uppstod det flyktingströmmar. Som det alltid gör vid krig, eller vart kommer irakierna i södertälje ifrån? Hursomhelst har du rätt att ni sjönk i antal. Det förklaras av folkförflyttning, turkifiering, svält, sjukdomar, första världskriget. Det var inte sanktionerat från staten att ni skulle dö. Om så var fallet skulle du inte va här på flashback idag. Just syrian-babbar kan jag inget om. Ni är för obetydliga. Armenierna är jag lite bättre på. Men principen är densamma.

Citat:
De kristna som levde i turkiet på 60-70talet, hade inget liv, de blev slagna i skolan om de ens fick gå där, deras egendomar beslagtogs och de var tvugna att byta deras kristna namn för att inte mördas, men självklart känner du inte till nått om det, för varför i allsingdar skulle de vilja stå till rätta för deras handlingar? t.o.m. här i Sverige har många turkar visat vad de går för, då de utfört hedersmord, vilket bara är ett exempel på vad som föreligger er natur, så sluta kämpa emot sanningen och acceptera den istället.

Nu spara du inte på något.
*Barnaga var nog vanligt i hela Turkiet vid den tiden.
*Hedersmord är mycket vanligare bland syrianer och kurder än bland turkar. När en turk mördar nån springer han inte iväg som er fittor. Han står kvar och tar sitt straff som en man.
*Det finns många idag i turkiet som inte är muslimer. Varför mördas inte dem?
*Ingen kan beslagta någons egendom i Turkiet. Det finns lagar där oxå. Vad du syftar är folk som inte ägde marken/tomten.

Citat:
för de handlingar dina förfäder utförde är orsaken till majoriteten av de kristnas flykt
Min förfäder var själva bara pjäser för imperialisterna. Om inte engelsmännen, fransmännen uppviglade folkgrupper i Osmanska riket hade du och jag varit bröder fortfarande idag.

Om turkar hade en gnutta offermentalitet likt er hade turkarna förbannat engelsmännen av bibliska proportioner. Men vet du vad... Turkar är inte så. Turkiet är oändligt mycket bättre än Osmanska riket.

Citat:
Ursprungligen postat av Guerrilla
Jag tycker att dom kan dra tillbaks till sitt ursprungsland Turkmenistan och ta med sig sin religion och sin barbariska mentalitet. Dom har bara bidragit med ondska dom senaste 1000åren dom ockuperat Anatolien.
Nej. Vi kommer att fortsätta, vi kan inte kämpa emot vår natur. Turan

Citat:
Ursprungligen postat av Mannus
Nej, turkar och kurder är faktiskt värre. De besitter en organiseringsförmåga som assyrier är lite sämre på, och saknar helt och hållet självbehärskning, vilket assyrier till viss del ändå besitter.

Önsketänkande från din sida. Turkiet är knappt 100 år. Ändå så har dem lyckats mot alla odds.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...es_and_empires
http://en.wikipedia.org/wiki/Timelin...%28500-1300%29

turkar verkar va historiskt mer organiserade än bananer
2011-05-10, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Vi slickar inte Bashar röv utan vi stödjer honom för han är det bästa alternativet för oss och du hatar Bashar för att han rövknullar er kurder från vänster till höger. Se vad som händer så fort ni kurder och muslimer får chansen http://www.bahro.nu/?aid=717 och om Bashar skulle tappa makten...Jävla djur.

Wow vilka meriter ni har Shan the man, Özz nujen - dvs rena clowner och sedan islamisten Nalin Pekgul - tillhör en släkt som har mckt blod på sina händer

http://sv.wikipedia.org/wiki/Assyrie...aner_i_Sverige Här kan du läsa om framgångsrika syrianer..långt ifrån alla men det räcker med dessa för är bevisa att vi 50gånger mer framgångsrika än er kurder.

Ni är 50miljoner och vi är 2miljoner (bl.a tack vare er vi är så ngra), självklart har ni större chans att överleva och försvara er mot andra muhammedianer.

Hoppas att de där muhammedianerna äter upp er så vi slipper ert jävla gnäll som ingen människa bryr sig om. Jösses, ingen vet ens att ni existerar här på jorden! Vi kurder are making progress iaf, i Irak är vi självständiga, i Turkiet går det framåt med våra partier i hopp om att leva sida vid sida med turkarna..Syrien och Iran återstår o se. Lägg inte ner energi på att besvara mig, jag bryr mig inte om vad ett betydelselös folk tycker, hade ni varit turkar eller nå annat hade jag kanske brytt mig

Di bave tenim
2011-05-10, 05:17
Medlem
HarmonicAces avatar
Zigenare. Enda folkgruppen svenskar över lag absolut inte vill ha som grannar. Överrepresenterade i vidriga åldringsrån och andra fegheter, dessutom ofta horsare.
2011-05-10, 07:00
Medlem
Renewables avatar
Citat:
1) Isolationen har varit viktig för att bibehålla vår renrasighet. Fast du kanske föredrar de rasblandade "turkarna" och araberna?

2) Evolution vet du inte hur det fungerar, så uttala dig inte om den saken.

1) Ni är knappast renrasiga som du själv uttrycker det; vad det nu än är herr evolutionsexpert. Det var inte så att de härskande folkgrupperna inte tog för sig av sina undersåtar, likt bönder och drängar i Europa. Ni var isolerade men knappast bortglömda, ni fick leva men samtidigt betala priset. Priset var en total förnedring av ert folk, ekonomiskt, socialt och även genetiskt.

2) Är säker på att du inte vet mycket (någonting?) om evolution med tanke på hur du skriver.
2011-05-10, 07:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Det tycker jag. Har alltid haft problem med dessa inavlade, uni-brows, kristus- dyrkande, krok-näsda, bleka, bergs-semiter.

Förstår inte varför turkarna klantade till sig, seriöst.
Sen jag var liten så har assyrier alltid varit on my nuts, men som tur är (pga av att jag har stark personlighet och mentalitet) så har jag levererat massa stryk till den assyriska kommunen i göteborg. Kommer ihåg när jag var fjorton år och en assyrier vid namn Ninos trodde att han kunde jävlas med mig utan någon risk av repressalier, han fick så mycket stryk med ett badminton rack att han än idag stirrar ner på marken när han passerar mig. Folk (speciellt assyrier) förväxlar alltid min snällhet med svaghet och med det lär dom känna mig the hard way.

Hursomhelst, frågeställning?

Är inte assyrier den mest aggressiva och våldsamma folkgruppen i sverige? Alltid söker konflikt och tror dom är maffia ala italia style. När tycker ni att dessa skall repatrieras till berget i turkiet och irak och tillbaks till getterna och fåren?

Tror ni vi kommer att ha någon slutlig lösning när det kommer till den assyriska frågan? Om så, är det då möjligt för en somalier som jag att delta i att rensa sverige från Assyrie imbeciler?

nej zigenare och somalier är 10 resor värre då de förutom att vara kriminella är fullständigt dumma i huvudet

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in