2011-05-10, 07:13
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Haha, ja, det bara flödar vithet från kurder Jag kan bara buga och bocka och tacka er kurder för att ni skänkt oss er heliga vithet! Etnisk svensk var du, eh Qxxy? Om du är svensk, då är du verkligen dum i huvudet.

Quoted for the lulz.

När jag skriver att vi assyrier är renrasiga då är vi det från ett kaukasoid perspektiv. Serber har såvitt jag vet ingen negroid eller mongoloid admix, de är godkända från ett rasperspektiv. Har faktiskt en riktigt snygg arbetskollega som är jugge, utseendemässigt sett rena frumaterialet (fast jag misstänker att hon är blåst i huvudet i övrigt, som alla andra brudar, återstår att se).

Dessutom, vadå ge upp? Vi är ju fortfarande fanatiskt endogama här i väst. Att en del enstaka assyriska honor och hannar bildar familj med balkanpack, det är ingen fara. Det är ju inte direkt så att vi blandar oss med somalier.

Vanligt flashback hat åt sidan tycker jag verkligen synd om dig. Du är helt enkelt en patetisk självhatande själ. Du ser afrikanskt och asiatiskt blod som något negativt och du erkänner att denna negativitet finns inom din grupp. Folk här i Europa som har liknande tankebanor skrattar åt dig, de kommer aldrig att se sig som sin jämlike, du är dömd att leva i förakt, utifrån och inifrån.
2011-05-10, 07:58
Medlem
Qxxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Renewable
Vanligt flashback hat åt sidan tycker jag verkligen synd om dig. Du är helt enkelt en patetisk självhatande själ. Du ser afrikanskt och asiatiskt blod som något negativt och du erkänner att denna negativitet finns inom din grupp. Folk här i Europa som har liknande tankebanor skrattar åt dig, de kommer aldrig att se sig som sin jämlike, du är dömd att leva i förakt, utifrån och inifrån.
Asiater är betydligt bättre än svartmuskiga bruna fläckar i vårt vita samhälle.
2011-05-10, 08:58
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qxxy
Asiater är betydligt bättre än svartmuskiga bruna fläckar i vårt vita samhälle.

Om man inte vill få skit upp till armbågarna i den här delen av flashback måste man vara beredd att emellanåt vara återhållsam med sina provokationer och verkligen berätta vad man tycker. Vad man skulle säga till en person man ser framför sig.

Människors värde borde inte sättas utifrån vilken etnisk grupp de tillhör utan på vilka handlingar de utför. Det nonsens som assyriska, kurdiska, svenska och andra människor spyr ut om deras egna överlägsenhet är inte konstruktivt. De bidrar inte med något meningsfullt till samhället. Jag hävdar att sådana människor är de parasiter som de försöker utmåla andra att vara.
2011-05-10, 10:38
Medlem
Public Enemys avatar
Skulle säga afrikaner - framför allt somalierna!
Totalt intelligensbefriade och en fruktansvärt hög procent brottslingar!!
2011-05-10, 10:43
Medlem
Nej , albaner och somalier är dom värsta enligt mig.
2011-05-10, 11:34
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Vanligt flashback hat åt sidan tycker jag verkligen synd om dig. Du är helt enkelt en patetisk självhatande själ. Du ser afrikanskt och asiatiskt blod som något negativt och du erkänner att denna negativitet finns inom din grupp.
Varken negroida eller mongoloida gener finns inom den assyriska folkgruppen. Hitta inte på lögner utan att kunna bevisa det.

Citat:
Folk här i Europa som har liknande tankebanor skrattar åt dig, de kommer aldrig att se sig som sin jämlike, du är dömd att leva i förakt, utifrån och inifrån.
Vad får dig att tro att de överhuvudtaget kvalificerar som mina jämlikar?

Citat:
1) Ni är knappast renrasiga som du själv uttrycker det; vad det nu än är herr evolutionsexpert.
Klart vi är renrasiga, den vetenskapliga genetiken bevisar detta. Ta dock inte mig på orden, läs själv vad andra biologer säger:

http://blogs.discovermagazine.com/gn...netic-context/

Den enda assyriern som hade rasfrämmande gener, var en assyrier från Khazakstan (hur fan han hamnade där är en bra fråga), som hade cirka 1% mongoloid admix, vilket är inom felmarginalen:

http://cdn.discovermagazine.com/gall...0assyrians.png

Jämför med syriska "araber", som har både västafrikanska och östafrikanska negroida inslag. Det är en riktig tragedi det.

Citat:
Det var inte så att de härskande folkgrupperna inte tog för sig av sina undersåtar, likt bönder och drängar i Europa. Ni var isolerade men knappast bortglömda, ni fick leva men samtidigt betala priset. Priset var en total förnedring av ert folk, ekonomiskt, socialt och även genetiskt.
Historiskt sett har vi haft det relativt bra i mellanöstern under den statslösa perioden. Assyrier hade det inte dåligt ställt ekonomiskt jämfört med andra folkgrupper, och många assyriska bönder ägde rätt mycket mark. Asuristan som det kallades, och även Babylon (där många assyrier levde) var en ekonomiskt sett välmående region.

De enda som förnedrats är väl ändå muslimerna. Historiskt har muslimerna förnedrats med jämna mellanrum, och det riktigt ordentligt.

Lilla Israel har förnedrat sönder hela arabvärlden, före det slog armenier och mongoler sönder muslimerna (där kan vi snacka om förnedring), och iranier under deras muslimska period förnedrades rejält av turco-mongolerna, för att inte tala om Alexander som slog ut hela persiska imperiet på blott 9 år, kanske största pwnage event i historien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_o...dad_%281258%29

^^ Där kan vi snacka om förnedring av muslimer.

Att vi assyrier varit inblandade i en del etniska konflikter och då vi i bristen på en organiserad stat fått stå ut med lite skit, det går inte att förneka. Men vi kan ju i alla fall skylla ifrån oss på att vi saknar en organiserad armé. När så inte är fallet; när villkoren är lika, då är det vi assyrier som förnedrar er muslimer, och det är ju därför ni muslimer hatar oss då ni vet att vi egentligen är bättre än er.

Citat:
2) Är säker på att du inte vet mycket (någonting?) om evolution med tanke på hur du skriver.
Tja, till skillnad från dig kan jag definiera evolution.

Citat:
Ursprungligen postat av barcathebest
PS: Meder=kurder
Ni kurder är inte tillräckligt ariska på en genetisk autosomal nivå för att vara ättlingar till mederna. Dessutom är det spekulation, då ni hittar på en massa grejer om att ha påbrå från vartenda folkslag som levt i regionen. Vilket inte nödvändigtvis behöver vara fel, men arierna (vilket mederna var en del av) såg inte ut som kurder och klustrar inte där kurder klustrar idag. Proto-arierna från Andronovokulturen såg ju inte ut som några kurdiska fyrfotare Proto-arierna var ett genetiskt sett östeuropeiskt folk, det är inte ni kurder. Så du får sluta försöka få det till att ni skulle vara meder. Ni kanske har en 20% genetiskt påbrå från mederna (och det är en generös siffra; den riktiga siffran är mycket lägre än så, snarare runt 5-10%).

Citat:
Ursprungligen postat av Akhenaton
Nej, Fel! Du skrev tidigare att ni var dom renaste/äkta semiterna utan beblandning (annat än kanske armenier) och att alla andra folkslag i MÖ är deriverade från er. Men nu ser jag att du ändrar dig igen. Snälla kan inte du bara hålla fucking käften, du själv kan inte ens hålla reda på all nonsens du spyr ut, dina konstanta u-turns och flip-flopping börjar bli tröttsamt. Håll igen klaffen bara din lömske mytoman.
^^ Somalisk intolerans, trångsynthet och ignorans när den är som bäst. Alla semitiska folkslag i mellanöstern härstammar från oss assyrier; våra förfäder, det är helt riktigt. Detta kan man se på Y-DNA J1c3 (P58) och var den högsta genetiska variationen finns för denna markör (i norra Mesopotamien och östra Anatolien, precis där assyrier finns), och var den högsta frekvensen men lägsta variationen finns (söder, ända ner till arabiska halvön). För den som förstår populationsgenetik förstår man även att proto-semiterna vandrade från norr, ner till syd, och senare blev araber:

The emergence of Y-chromosome haplogroup J1e among Arabic-speaking populations: http://www.nature.com/ejhg/journal/v...g2009166a.html

Autosomalt sett är vi assyrier utöver vår extrema homogenitet och imponerande renrasighet, även genetiskt mer lika européer än araber (vi assyrier är en 'bryggpopulation' mellan européer och araber, skulle man kunna säga), vilket stämmer överens för de assyrier som bär på Y-DNA J1c3, att det är en tvillingklad till den europeiska markören Y-DNA I1, eller menar du kanske att det var araber som spawnade skandinaviska män som bär på Y-DNA I1 och balkanpack som bär på I2, och att dessa haploklader inte har ett gemensamt ursprung från Anatolien/Balkan?

Jag svarar på de övriga inläggen senare, har inte tid just nu att besvara allt.
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-10 kl. 12:04.
2011-05-10, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trust-me
Nej. Vi kommer att fortsätta, vi kan inte kämpa emot vår natur. Turan

Menar du att ni ska fortsätta ockupera Anatolien, tvångsassimilera folk, och att ondska ligger i eran natur?. Bra, då har jag förstått det rätt.
2011-05-10, 13:41
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Varken negroida eller mongoloida gener finns inom den assyriska folkgruppen. Hitta inte på lögner utan att kunna bevisa det.

Vad får dig att tro att de överhuvudtaget kvalificerar som mina jämlikar?

Klart vi är renrasiga, den vetenskapliga genetiken bevisar detta. Ta dock inte mig på orden, läs själv vad andra biologer säger:

http://blogs.discovermagazine.com/gn...netic-context/

Den enda assyriern som hade rasfrämmande gener, var en assyrier från Khazakstan (hur fan han hamnade där är en bra fråga), som hade cirka 1% mongoloid admix, vilket är inom felmarginalen:

http://cdn.discovermagazine.com/gall...0assyrians.png

Jag tänker inte sänka mig till din kvasivetenskap; stödd av bloggar. Idén att assyrier är totalt "renrasiga" är lika befängd som att påstå att nordeuropéer är renrasiga. För argumentationens skull kan jag poängtera att assyrier levde/lever i ett område med många olika etniciteter och har varit underkuvade sen antiken. Två faktorer som inte talar för "renrasighet" vad nu detta ännu en gång betyder.

Citat:
Jämför med syriska "araber", som har både västafrikanska och östafrikanska negroida inslag. Det är en riktig tragedi det.

Varför skulle det vara en tragedi? Med dina tankebanor är väl ert underkuvande av sådana folk en oförklarlig förödmjukelse. Hur kan dessa folk som har så mycket svart blod underkuva er, ni som är så "renrasiga"? Vi talar heller inte om enstaka förluster mot dessa folk utan en total kapitulation sedan bronsåldern.

Citat:
Historiskt sett har vi haft det relativt bra i mellanöstern under den statslösa perioden. Assyrier hade det inte dåligt ställt ekonomiskt jämfört med andra folkgrupper, och många assyriska bönder ägde rätt mycket mark. Asuristan som det kallades, och även Babylon (där många assyrier levde) var en ekonomiskt sett välmående region.

Du får nog definiera den "statslösa perioden". Ifall du menar sedan ni förlorade ert rike under bronsåldern så kan jag berätta att du lurar ingen med sådana lögner. Förr i tiden var inte utsikterna goda om man blev erövrad. Ni förlorade all land av ekonomisk betydelse, ni fick betala skatter upp till öronen och fick förse era herrar med män som användes som "kanonmat". Att påstå att ni hade ett överflöd värt att nämna i jämförelse med era herrar är skrattretande.

En berättelse som jag fick höra som liten illustrerar på ett bra sätt var assyrier låg på samhällsstegen under mitten av 1900-talet. Under denna tid hade inte avloppssystemet byggts ut helt i Bagdad och man hade enorma gropar under toaletterna som man fick tömma då och då. Detta skitjobb hade föga överraskande väldigt låg status och bedrevs inte av muslimer, utan av kristna. Den kristna underklassen utgjordes då och nu av kaldéer och assyrier. Många dog i dessa gropar p.g.a. de gaser som bildades och samlades.

Det finns en tendens där outbildade, avvikande folk som flyr från en region målar upp en fullständigt uppblåst bild av sig själva när de t.ex. kommer till Europa i förhoppning om att befria sig från de kedjor som band dem. Detta har jag sett många gånger. Du passar in här.

Citat:
De enda som förnedrats är väl ändå muslimerna. Historiskt har muslimerna förnedrats med jämna mellanrum, och det riktigt ordentligt.

Lilla Israel har förnedrat sönder hela arabvärlden, före det slog armenier och mongoler sönder muslimerna (där kan vi snacka om förnedring), och iranier under deras muslimska period förnedrades rejält av turco-mongolerna, för att inte tala om Alexander som slog ut hela persiska imperiet på blott 9 år, kanske största pwnage event i historien.

http://en.wikipedia.org/wiki/Siege_o...dad_%281258%29

^^ Där kan vi snacka om förnedring av muslimer.

Här sjunker intelligensnivån ytterligare i din text. Israels dominans över arabvärlden har inte att göra med de övermänskliga assyrierna. Du tar ett etniskt perspektiv av förnedring och försöker lömskt att byta ut det mot ett religiöst perspektiv. Ja, assyrier är kristna, det är även en del afrikanska folkgrupper som du hatar så mycket. Hur ska du ha det?

Iranierna återhämtade sig efter varje motgång och förblev en dominant kraft i sin region. De skapade flera imperier och frodades. Inget man kan säga om assyrier.

Bagdads fall medförde döden för de kristna som levde i staden också. Inget du kanske reflekterade över. När mongolerna konverterade till islam blev det jävligt svettigt för assyrierna som inte var i sina bergsbyar.

Citat:
Att vi assyrier varit inblandade i en del etniska konflikter och då vi i bristen på en organiserad stat fått stå ut med lite skit, det går inte att förneka. Men vi kan ju i alla fall skylla ifrån oss på att vi saknar en organiserad armé. När så inte är fallet; när villkoren är lika, då är det vi assyrier som förnedrar er muslimer, och det är ju därför ni muslimer hatar oss då ni vet att vi egentligen är bättre än er.

Det krävs intelligens och ett fungerande samhälle för att uppnå den organisationsnivå som en stat och en armé kräver. Ting som du verkar erkänna att ditt folk saknar. Om vilda stammar på stäppen kan mobilisera en armé så borde assyrierna också kunna göra det. Speciellt om man ska tro dig att ni var isolerade, välställda och överlägsna. Ekvationen går inte ihop och jag är inte förvånad.

Citat:
Tja, till skillnad från dig kan jag definiera evolution.

Det kan du säkert efter att ha dubbelkollat på Wikipedia igen. Grattis.
2011-05-11, 13:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Jag tänker inte sänka mig till din kvasivetenskap; stödd av bloggar.
Det är inte kvasivetenskap, de två huvudsakliga bloggarna, Eurogenes och Dodecad, är drivna av två seriösa bloggare som kan sina grejer. De har även nämnts i en akademisk artikel på Nature:
"They are not amateurs. They are far from being amateurs," says Doron Behar, a population geneticist at Rambam Health Care Campus in Haifa, Israel, who studies human history. "I cannot stress enough the level of appreciation I have for their efforts."
The rise of the genome bloggers: http://www.nature.com/news/2010/1012...l/468880a.html
Iransk judedyrkare som du är, borde du lyssna på vad populationsgenetikern Doron Behar har att säga. Det viktiga här är att dessa genetikbloggare, deras resultat går att testa och verifiera empiriskt. Och populationsgenetikern Doug McDonald har redan undersökt min genomprofil och flera andra assyrier som testat sig genetiskt. Han har inte hittat en enda assyrier hittills med negroid eller mongoloid admix, och han kan sina grejer.

Citat:
Idén att assyrier är totalt "renrasiga" är lika befängd som att påstå att nordeuropéer är renrasiga.
Det är inte alls en befängd idé. De enda här som inte är renrasiga är iranier, både assyrier och nordeuropéer är renrasiga. Bland nordeuropéer finns det en vag gnutta mongoloida inslag (däribland släktskap med Amerika's ursprungsbefolkning), men detta rör sig inte om någon egentlig modern rasblandning utan snarare uråldriga genetiska band som går tillbaka till förhistoriska tider. Bland finnarna finns det en skvätt mongoloida inslag (från det uraliska hållet), men bara en liten skvätt. Annars är nordeuropéer rent generellt väldigt renrasiga. Riktigt detsamma kan dock inte sägas om er iranier

Citat:
För argumentationens skull kan jag poängtera att assyrier levde/lever i ett område med många olika etniciteter och har varit underkuvade sen antiken. Två faktorer som inte talar för "renrasighet" vad nu detta ännu en gång betyder.
Du kan inte bara postulera så där och ignorera genetiken. Faktum är att vi är renrasiga. Vi har inte rasblandat, och det "mångkulturella" samhälle vi har levt i har alltid varit kaukasoida grupper. Om du tror att det fanns negrer eller kineser i Assyrien för 3000 år sedan misstar du dig. Det var en mix av lokala folkgrupper. Det var först efter att islam kom och importerade negerslavar, och mongoloida turkar, som de började komma rasfrämlingar till mellanöstern. Araberna har förstås rasblandat med negrer väldigt länge, fast även de har till största delen bevarat deras kaukasoida gener rätt väl med tanke på geografin.

Ditt argument passar dock bättre in på Iran, och det säger jag inte för att provocera utan snarare för att det är vanligt med en cirka 5% mongoloida gener bland iranier, och även en gnutta negroida gener från diverse negerslavar, förmodligen från kontakter med Tanzania eller något.

Så där sköt du dig själv i foten, minsann

Citat:
Varför skulle det vara en tragedi? Med dina tankebanor är väl ert underkuvande av sådana folk en oförklarlig förödmjukelse. Hur kan dessa folk som har så mycket svart blod underkuva er, ni som är så "renrasiga"? Vi talar heller inte om enstaka förluster mot dessa folk utan en total kapitulation sedan bronsåldern.
Dessa folk som du påstår har förödmjukat oss så mycket, härstammar i själva verket till 95% eller så, från vår genpool. Och de har inte förödmjukat oss, de har snarare förödmjukat sig själva genom att rasblanda med negrer och gulingar. Vi utgör den renrasiga delen av mellanösterns befolkning. Så i slutändan är vi vinnarna.

Dessutom så är en numerärt överlägsen befolkning alltid starkare om allt annat lika och enda skillnaden är antalet. Så om assyrier hade varit 50 miljoner idag och dessa rasblandade MENA-blattiska muslimer hade varit 2-3 miljoner, då hade givetvis rollerna varit omvända. Och exakt så är det i Iran där det finns en cirka 70 miljoner muslimer eller så, och de mer homogena och endogamiska zoroastriska perserna är mer förtryckta än assyrier någonsin varit, och har till och med flytt landet tillbaka till Indien där hinduismen är mer tolerant mot zoroastrismen.

Så, som brunhyad iranier med enormt mindervärdeskomplex skall du bara knipa käft och aldrig snacka skit om assyrier igen. Ni är sett till omständigheterna i en värre situation än oss. Och det är nog bara en tidsfråga innan JEWSA eller Israel atombombar er tillbaka till stenåldern.

Citat:
Du får nog definiera den "statslösa perioden". Ifall du menar sedan ni förlorade ert rike under bronsåldern så kan jag berätta att du lurar ingen med sådana lögner. Förr i tiden var inte utsikterna goda om man blev erövrad. Ni förlorade all land av ekonomisk betydelse, ni fick betala skatter upp till öronen och fick förse era herrar med män som användes som "kanonmat". Att påstå att ni hade ett överflöd värt att nämna i jämförelse med era herrar är skrattretande.
Assyrier har faktiskt haft det ekonomiskt bra sedan Nineve's fall. Det är faktiskt en viktig orsak till att det inte uppstått något maktgalet assyriskt rike igen, sedan dess, även om det förekom en viss assyrisk självständighet under Adiabene's period:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabene

Och som iranier kanske du känner till att både de persiska kungarna och grekerna tävlade om Babylon som pris, då Babylon alltid ansågs vara en kulturellt högstående region.

Angående skatter så betalade vi assyrier jizya-skatten, och det för att vi HADE RÅD. Dock var vi sällan kanonmat, eftersom jizyabetalande dimmis inte behövde kriga. Vi var för rika för att behöva kriga, och varför skall vi kriga åt er efterblivna muslimer för?
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-11 kl. 13:19.
2011-05-11, 13:10
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
En berättelse som jag fick höra som liten illustrerar på ett bra sätt var assyrier låg på samhällsstegen under mitten av 1900-talet. Under denna tid hade inte avloppssystemet byggts ut helt i Bagdad och man hade enorma gropar under toaletterna som man fick tömma då och då. Detta skitjobb hade föga överraskande väldigt låg status och bedrevs inte av muslimer, utan av kristna. Den kristna underklassen utgjordes då och nu av kaldéer och assyrier. Många dog i dessa gropar p.g.a. de gaser som bildades och samlades.
Tror det är andra gången du berättar detta. Det stämmer säkert, och säger en hel del om den kompetens och arbetsmoral vi assyrier har då vi klarar av de allra skitigaste jobben, medan ni muslimer inte ens klarar av att torka era egna arslen. Och det är ju därför ni muslimer inte vill ge oss någon självständighet, då ni är medvetna om att vi till skillnad från er kan jobba och kan bli riktigt bra på det. Vi skulle dra ifrån er muslimer på nolltid så fort Assyrien blev självständigt, precis som Israel gjorde. Ni muslimer är helt odugliga och dysfunktionella. Oviljan bland er muslimer att jobba är ju en viktig orsak till att den muslimska världen har halkat efter så mycket, då ni tror att ni är för fina för att jobba. Mycket negativt kan faktiskt sägas om assyrier, men arbetsmoral är inget vi saknar.

Förresten, Iran sägs ha en genomsnittlig IQ på 84 enligt Richard Lynn, skrattretande!

Citat:
Det finns en tendens där outbildade, avvikande folk som flyr från en region målar upp en fullständigt uppblåst bild av sig själva när de t.ex. kommer till Europa i förhoppning om att befria sig från de kedjor som band dem. Detta har jag sett många gånger. Du passar in här.
Nja, inte riktigt. Jag är en ganska ödmjuk kille som faktiskt är fullt medveten om vilken enorm potential jag har. Du däremot, verkar vara en brunhyad, rabiat svenskhatare och även extremt hatisk mot assyrier; det hela är kopplat till ditt mindervärdeskomplex som posterboy för bruna pissluffare från tredje världen. Jag hittade följande inlägg av dig från en annan tråd:

Citat:
Håller med, därför borde judarna ha slängt ifrån sig sin moral helt och fullständigt massakerat den "nordeuropeiska" rasen. Dessutom så är det allmänt känt att den mer homogena nordiska genetiken är fullständigt fullproppad med sjukdomar, allergier och annat skit som gör dem till ett äckligt folk.
https://www.flashback.org/sp28857318

Vad gör dig så hatisk mot svenskar, "Renewable"? Varför bor du i Sverige om du vill utrota svenskar? Varför är du en sådan judedyrkare i dina övriga inlägg?

Citat:
Här sjunker intelligensnivån ytterligare i din text. Israels dominans över arabvärlden har inte att göra med de övermänskliga assyrierna.
Halmgubbe, det var aldrig något jag påstod heller. Däremot är judisk intelligens helt klart kopplad till assyrisk sådan, och även armenisk intelligens då ashkenazijudar är närmare besläktade med oss assyrier och armenier än vad de är med nordeuropéer. Detta trots att de levt i Europa i 2000 år eller så, vilket säger en hel del om hur imponerande endogamiska judar har varit.

Citat:
Du tar ett etniskt perspektiv av förnedring och försöker lömskt att byta ut det mot ett religiöst perspektiv. Ja, assyrier är kristna, det är även en del afrikanska folkgrupper som du hatar så mycket. Hur ska du ha det?
Poängen med mitt inlägg var inte att lyfta upp assyrier, utan att poängtera att muslimer har varit den mest förnedrade religiösa gruppen någonsin i historien. Dessutom, alla folkgrupper har hamnat i underläge någon gång i historien. Engelsmännen förnedrade kelterna i hundratals år, danskarna och svenskarna förnedrade varandra, ryssarna förnedrade svenskarna rejält när de tog halva Sverige (Finland), mellanöstern (osmanska riket) förnedrade i stort sett hela Europa när de förslavade en jävla massa européer (män, kvinnor, barn), Europa förnedrade mellanöstern under kolonialismen, och så vidare. Vad är din poäng?

Hela historien är ett enda stort raskrig och alla grupper har vid något tillfälle varit i en dominant position mot en annan grupp.

Citat:
Iranierna återhämtade sig efter varje motgång och förblev en dominant kraft i sin region. De skapade flera imperier och frodades. Inget man kan säga om assyrier.
Låt oss vara ärliga här: iranier har aldrig varit i en seriös dominant position. De iranska imperierna har alltid tillåtit en viss autonomi till de icke-iranska provinserna. Det assyriska riket var ett imperium som gick ut på absolut förnedring av de erövrade områdena. Det förekom även deportering och totala etniska slakter av de folkslag som vägrade underkuvas. Något sådant förekom aldrig inom det iranska imperierna. Er "dominanta position" har alltid varit en viss överenskommelse med andra grupper att ni får styra mot ett visst utbyte av friheter för de andra folkgrupperna. Vilket även förklarar varför de iranska imperierna blev så stora så snabbt, dels för att iranierna var flitiga med att använda hästar, och dels för att ni hade en fredligare alliansrelation med resten av mellanöstern. Det assyriska imperiet var mycket vildare och mer krigshärdad.

Och som sagt, er position var knappast dominant när grekerna körde över er på hemmaplan, så även mongolerna, turkarna och så vidare. Angående assyriska riket så har vi också rest oss genom historien. Det sista assyriska riket var en i flera mängder nordsemitiska dynastier. Du måste ha i åtanke att vi började tusentals år före er. Och herreg-d, ett par hundratusen iranska soldater mot 300 spartaner, lol.

Vidare så är vi assyrier renrasiga medan ni iranier inte är det, så i slutändan är vi vinnarna där det verkligen gäller

Citat:
Bagdads fall medförde döden för de kristna som levde i staden också. Inget du kanske reflekterade över. När mongolerna konverterade till islam blev det jävligt svettigt för assyrierna som inte var i sina bergsbyar.
Nja, vi hade goda relationer med mongolerna då vi hade en lång religiös historia gemensamt med dem när våra förfäder proselyterade kristendom bland dem. Nog för att det dödades en del assyrier också, men de flesta som dödades var muslimer. Det är i och för sig islam i ett nötskal då det är en krigsgalen religion.

Citat:
Det krävs intelligens och ett fungerande samhälle för att uppnå den organisationsnivå som en stat och en armé kräver. Ting som du verkar erkänna att ditt folk saknar. Om vilda stammar på stäppen kan mobilisera en armé så borde assyrierna också kunna göra det. Speciellt om man ska tro dig att ni var isolerade, välställda och överlägsna. Ekvationen går inte ihop och jag är inte förvånad.
Ja, och intelligensmässigt har vi assyrier högre IQ än er iranier. Det är väl lite där skon klämmer för din del

Citat:
Det kan du säkert efter att ha dubbelkollat på Wikipedia igen. Grattis.
Säger den som aldrig använt Wikipedia i hela sitt liv.
Senast redigerad av EliasAlucard 2011-05-11 kl. 13:37.
2011-05-11, 18:22
Medlem
Citat:
Det är inget jag tror, det är något jag vet. Och hade du haft en procent av min hjärna hade någon kanske varit intresserat av att höra vad du har att säga.

Att du inte skulle vara lättmanipulerad är bara något du fått för dig. Att du tror att du har egna åsikter är ännu mer skrattretande, med tanke på att du inte förstår vilka dina förfäder är. Det är så med de flesta assyriska pseudo-araméer idag, att ni inte förstår er på ert eget ursprung och att ni har blivit, hör och häpna: manipulerade. Ni är inget annat än korkade blattar som inte fattar ett skit om hur världen fungerar då ni är ignoranta när det kommer till historia. Och precis som George Santayana så klokt sa: den som inte kommer ihåg historia är dömd att upprepa historien.

Du är av etniskt assyriskt ursprung oavsett vad du tycker om saken. Det är viktigt att förstå att du inte är någon auktoritet i sakfrågan, och att din åsikt är irrelevant. Du kan förneka dina förfäder bäst du vill, det gör ingen skillnad, eftersom ditt ursprung är assyriskt. Tro mig, jag vill verkligen inte att du skall vara av assyriskt ursprung eftersom jag skäms över att du är så korkad, och skulle det visa sig att du inte är det hade jag känt en lättnad, eftersom det vore en idiot mindre. Men faktum är att ditt ursprung är assyriskt, detta kan du även enkelt bekräfta med ett genetiskt test.

Det är inte ditt eget assyriska folk som är fienden, men det är intressant att du är så självhatande. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: psykologer borde studera syrianernas självhatande och folkförrädiska mentalitet. Ni har helt klart blivit uppfostrade att hata era egna förfäder, och det hela är faktiskt mycket fascinerande men samtidigt irriterande för alla stolta assyrier att vi skall behöva stå ut med ert självhatande skitprat. Det är inte lätt att vara assyrier idag, vi är hatade av muslimerna i mellanöstern (vilket i och för sig är något positivt då det innebär att vi åtminstone är på den goda sidan), judarna försöker via kurdisk proxy utrota oss från Nineve, och vi håller på att assimileras i Europa/USA, samtidigt går ni fjantar omkring och förnekar och ljuger om ert eget assyriska ursprung, som de trångsynta, ignoranta och korkade aporna ni är.

Allt hade varit så jävla mycket lättare om ni inte vore assyrier, då hade man bara kunnat ge er fingret och bett er dra åt helvete. Ert självhat är förbannat irriterande. Men nu råkar det vara som så att ni är genetiskt sett assyrier, det kan vilket genetiskt test som helst bevisa. Det kanske är svårt för din aphjärna att sjunka in detta, men förr eller senare måste du smälta det hela och förstå vilka dina förfäder är.

Ja, och det är så det skall vara. Vi bryr oss inte om de löjliga förlegade kristologiska dispyterna, som har splittrat och försvagat det assyriska folket (varav du tillhör, tro inget annat). Vi assyrier är sekulära och förstår att det är vår genealogi som folk det handlar om. Kristendomen har varit en viktig faktor som bibehålla vår genpool obefläckad från muslimer pga religiös fanatism som hindrade våra förfäder att beblanda sig med fienden, dock var det även en viss mesopotamisk etnocentrism som var avgörande i att bevara vår genpool.

Vi assyrier vill separera kyrka och stat, så att säga; vi vill inte att våra präster skall leda det assyriska folket. Vi vill ha sekulära politiska ledare, som kan använda hjärnan. Vi är inte reaktionära och bakåtsträvande som er kristna fanatiker. Jag har en viss respekt för kristendomen men det är dags att vi assyrier som nation börjar bli sekulära, progressiva och satsar på utbildning; kunskap är makt.

För övrigt: de enda som säljer sitt egna folk är ni syrianer, som skjuter sönder era egna landsmän med en AK47:a för pengar, vad är det för jävla judebeteende? Fan, inte ens judarna är så giriga. Ni är korkade hycklare som är Christians in name only. Ni tror att ni är så heliga, ni går till kyrkan med en holier than thou attityd, och sedan efter kyrkan svär ni, knarkar, super, knullar, hugger varandra i ryggen som de falska fittor ni är och ägnar er åt dumheter som de hycklare ni är. Och sedan har ni chutzpah att tro att ni är heligare än alla andra.

Skit ner er, jävla fjantar. Ni är pissluffare hela bunten, hmoro utan hjärna. Jag föraktar alla er idioter.

Fast det förändrar inte det obestridliga genetiska faktumet att du klustrar precis där alla andra assyrier klustrar, och även om vi har ett visst genetiskt medelhavsblatte släktskap med serber och greker så är du i första hand genetiskt sett assyrisk, tro inget annat.

Min senaste genealogiska förfader tillhörde markören P58, mer känd som J1c3:

http://en.wikipedia.org/wiki/Haplogr...c3_%28Y-DNA%29

Och genetiskt sett klustrar jag bland armenier, precis där assyrier skall klustra, och det hade jag inte gjort om jag var av arameiskt ursprung. Och som etnisk assyrier klustrar du också bland armenier, om du har stake nog att testa dig genetiskt.

Din monumentala ignorans är en av orsakerna till det assyriska folkets situation; du är en del av problemet, inte en del av lösningen.

Dessutom skiftade assyrierna över till det arameiska språket under sista assyriska imperiet; detta är känt historiskt, då judarna bland annat refererade till arameiska som ett assyriskt språk, och perserna införde arameiska som ett officiellt språk i Iran då assyrier utgjorde en betydelsefull demografi i persiska imperiet, och lingvistisk forskning har klassificerat de östarameiska dialekter assyrier talar som en skild gren från riktig västarameiska, och inte nog med det, finns det ett tydligt akkadiskt substratum i alla dialekter assyrier/syrianer talar. Att du är en korkad blatte som inte fattar detta är ditt problem.

jag har väntat så jävla länge på att besvara ditt inlägg och du anar inte hur gärna jag vill besvara allt, men genom att allt jag skrev försvann insåg jag att du inte är värd 5 öre av min tid. jag tycker verkligen synd om dej och dina likasinnade. jag känner ingen som helst samhörighet till sådana som dej som sviker sin egna Gud för sitt eget begär. ni har sannerligen fallit för djävulens frestelse och tro mig du kommer att få stå till svars för dina ord på domedagen. jag ska be för din själ som du sålt även om du inte förstår djupet av den synd du begått. Jag skiter fullständigt i vad du vill kalla dej och hur du vill leva ditt liv men genom din ord om kristendomen grävde du din egna grav. inte ens den smutsigaste syrianens tankar är lika smutsiga som dina. det som kommer ut ur din mun är djävulens ord. vi är alla männsikor och att synda ligger i vår natur, men att du sitter bakom din skärm och stoltserar med det, ya twi alåkh. jag är medveten om att jag inte har någon rätt att döma någon men jag tänker ändå tillrättavisa dej. ta inte på dej korset eller kalla dej själv inte för kristen innan du vet innebörden av det ordet. du spottade Herren i ansiktet med dina ord, du kommer aldrig uppleva sann lycka och glädje och tro mig så länge du följer djävulen är du fördömd. bas leg haruli fayish isåkh sum men debhet sum o trejli raha.
2011-05-11, 18:53
Medlem
Renewables avatar
Citat:
Det är inte kvasivetenskap, de två huvudsakliga bloggarna, Eurogenes och Dodecad, är drivna av två seriösa bloggare som kan sina grejer. De har även nämnts i en akademisk artikel på Nature:
"They are not amateurs. They are far from being amateurs," says Doron Behar, a population geneticist at Rambam Health Care Campus in Haifa, Israel, who studies human history. "I cannot stress enough the level of appreciation I have for their efforts."
The rise of the genome bloggers: http://www.nature.com/news/2010/1012...l/468880a.html
Iransk judedyrkare som du är, borde du lyssna på vad populationsgenetikern Doron Behar har att säga. Det viktiga här är att dessa genetikbloggare, deras resultat går att testa och verifiera empiriskt. Och populationsgenetikern Doug McDonald har redan undersökt min genomprofil och flera andra assyrier som testat sig genetiskt. Han har inte hittat en enda assyrier hittills med negroid eller mongoloid admix, och han kan sina grejer.

Lägg fram vetenskapliga artiklar istället för inlägg från bloggar med excel-grafik tack. Ser inte Doron Behar som en auktoritet, sin etniska tillhörighet till trots.

Citat:
Det är inte alls en befängd idé. De enda här som inte är renrasiga är iranier, både assyrier och nordeuropéer är renrasiga. Bland nordeuropéer finns det en vag gnutta mongoloida inslag (däribland släktskap med Amerika's ursprungsbefolkning), men detta rör sig inte om någon egentlig modern rasblandning utan snarare uråldriga genetiska band som går tillbaka till förhistoriska tider. Bland finnarna finns det en skvätt mongoloida inslag (från det uraliska hållet), men bara en liten skvätt. Annars är nordeuropéer rent generellt väldigt renrasiga. Riktigt detsamma kan dock inte sägas om er iranier

Detta börjar bli tröttsamt, "renrasighet" är en lika meningsfull akademisk benämning som ordet lagom är som mått. Idén är befängd, speciellt i assyriernas fall då de har varit underkuvade sedan bronsåldern. Du verkar inte förstå hur farligt nära du är att utmåla ditt folk som icke-önskvärda i sin region med sådana påståenden. Folken som härskade över assyrierna, de var många, måste ha lagt ner stor möda på att undvika att beblanda sig med assyrierna enligt din kvasivetenskapliga logik om "renrasighet". Detta med tanke på att assyrierna saknade makten att försvara sig själva sedan bronsåldern.

Citat:
Du kan inte bara postulera så där och ignorera genetiken. Faktum är att vi är renrasiga. Vi har inte rasblandat, och det "mångkulturella" samhälle vi har levt i har alltid varit kaukasoida grupper. Om du tror att det fanns negrer eller kineser i Assyrien för 3000 år sedan misstar du dig. Det var en mix av lokala folkgrupper. Det var först efter att islam kom och importerade negerslavar, och mongoloida turkar, som de började komma rasfrämlingar till mellanöstern. Araberna har förstås rasblandat med negrer väldigt länge, fast även de har till största delen bevarat deras kaukasoida gener rätt väl med tanke på geografin.

Jag menar att araber, iranier, turkar och andra folkslag tog för sig av assyrierna då de hade underkuvat dem (fullt normalt då). Enligt dig såg alla dessa folkgrupper till att ge fan i assyrierna som om de vore spetälska.

Citat:
Ditt argument passar dock bättre in på Iran, och det säger jag inte för att provocera utan snarare för att det är vanligt med en cirka 5% mongoloida gener bland iranier, och även en gnutta negroida gener från diverse negerslavar, förmodligen från kontakter med Tanzania eller något.

Så där sköt du dig själv i foten, minsann

Jag kunde ha skjutit mig själv i foten om jag hade delat din syn på "renrasighet" och det hoppas jag vid det här laget att du har förstått att jag inte gör. Du är som vanligt helt ute och cyklar. Jag bestrider verkligen inte att iranier har beblandat sig med sina grannfolk och andra folk som kom som erövrare, såsom mongoler och greker.

Citat:
Dessa folk som du påstår har förödmjukat oss så mycket, härstammar i själva verket till 95% eller så, från vår genpool. Och de har inte förödmjukat oss, de har snarare förödmjukat sig själva genom att rasblanda med negrer och gulingar. Vi utgör den renrasiga delen av mellanösterns befolkning. Så i slutändan är vi vinnarna.

Dessutom så är en numerärt överlägsen befolkning alltid starkare om allt annat lika och enda skillnaden är antalet. Så om assyrier hade varit 50 miljoner idag och dessa rasblandade MENA-blattiska muslimer hade varit 2-3 miljoner, då hade givetvis rollerna varit omvända. Och exakt så är det i Iran där det finns en cirka 70 miljoner muslimer eller så, och de mer homogena och endogamiska zoroastriska perserna är mer förtryckta än assyrier någonsin varit, och har till och med flytt landet tillbaka till Indien där hinduismen är mer tolerant mot zoroastrismen.

Förstår fortfarande inte ditt blandras resonemang faktiskt. Vem säger att en blandning ger upphov till förlorare? Om vi kollar på historien och tror tar ditt ord för givet om ditt folks "renhet" så talar ju allt emot "renrasighet". Men allt detta är självklart enbart abstrakt. Det finns inget som heter "renrasighet" och det finns inget som säger att människogrupper inte kan uppvisa en större skillnad inom respektive grupp jämfört med mellan grupperna. Du utgår ifrån att ingen bestrider ditt nonsens. Det är patetiskt hur du har grävt ner dig själv så djupt i en kvasivetenskap att du tar den för givet.

Citat:
Så, som brunhyad iranier med enormt mindervärdeskomplex skall du bara knipa käft och aldrig snacka skit om assyrier igen. Ni är sett till omständigheterna i en värre situation än oss. Och det är nog bara en tidsfråga innan JEWSA eller Israel atombombar er tillbaka till stenåldern.

Assyrier har faktiskt haft det ekonomiskt bra sedan Nineve's fall. Det är faktiskt en viktig orsak till att det inte uppstått något maktgalet assyriskt rike igen, sedan dess, även om det förekom en viss assyrisk självständighet under Adiabene's period:

http://en.wikipedia.org/wiki/Adiabene

Just personliga angrepp brukar ofta sprida ljus över hur angriparen känner om sig själv. Man tänker omedvetet på sin egen situation och målar denna över offret. Sannolikheten är alltså stor det är du som lider av ett sådant komplex. Jag klandrar inte dig heller, du tillhör en grupp som måste anses vara en av historiens förlorare.

Måste säga att det är underhållande hur du skiftar i din beskrivning av assyrier. Din grupp var utan tvekan förtryckt och totalt maktlös. Jag har i tidigare trådar beskrivit hur assyrier inte lyckades skapa ett tillräckligt enat samhälle och uppnå samma organisationsnivå som sina grannfolk. Ni kunde helt enkelt inte hänga med i utvecklingen, det har ni inte lyckats göra sedan bronsåldern. Att du har fräckheten att ens hoppas att ni hade det överhuvudtaget bättre ekonomiskt än era herrar är som sagt underhållande.

Du och ditt folk är kritvita med blont hår och blå ögon (iaf en av dina kusiner eller hur?) och alla era grannar är bruna, om ens det, så det måste vara så att ni inte kan klandras för era tillkortakommanden,inget är ert fel;egentligen. Tillåt mig ett gott skratt. De assyrier jag har sett har ofta varit ljusbruna eller bruna men det är fullständigt ovidkommande för mig.

Citat:
Och som iranier kanske du känner till att både de persiska kungarna och grekerna tävlade om Babylon som pris, då Babylon alltid ansågs vara en kulturellt högstående region.

Angående skatter så betalade vi assyrier jizya-skatten, och det för att vi HADE RÅD. Dock var vi sällan kanonmat, eftersom jizyabetalande dimmis inte behövde kriga. Vi var för rika för att behöva kriga, och varför skall vi kriga åt er efterblivna muslimer för?

Du får det att låta som om ni hade ett val. Om du har ett spjut eller ett gevär riktat mot din nacke kommer du att marschera riktigt ivrigt. Tänker knappast ta ifrån assyrierna äran för sin civilisation. Ni blev omkörda innan, under och efter ert fall. Det är därför ni aldrig reste er igen. Inte för att era herrar bestämde sig för att låta er leva i ett större överflöd än dem själva; tack för skrattet åter igen.

Jag har direkt erfarenhet av assyrier då jag var kärnämneslärare (vikarie) åt nyanlända flyktingbarn en sommar. Ett stort problem som assyrierna hade var att deras föräldrar var analfabeter och att de också saknade någon skolgång från innan. Även folk från Afrika hade åtminstone en grundläggande utbildning. Hade jag varit som dig hade jag dömt alla assyrier efter det jag såg den sommaren men jag vet att de i detta land kan lära sig att läsa och skriva och bli som alla andra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in