2020-03-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Detta måste ha en egen tråd så att fler blir förvarnade...

Häromkvällen 13/3 så besökte jag med sällskap Burger King i Växjö för en snabb burgare. Men dra åt helvete vad snuskigt och skitigt det var! Helt ärligt. Jag har besökt en del snabbhak genom åren men detta tar definitivt snuskpriset.

Först toaletterna. Men för i helvete. Snacka om en sanitär olägenhet. Skitiga (rostiga) handfat, urin på golvet och skitrännor i stolen, ingen tvål. Jag fick en chock.

Inne i serveringshallen. Bedrövligt. Matrester på golvet. Fettfläckar på nästan varje bord. Spillrester överallt. Servetter här som där. Soppåsarna (två) var överfyllda. Där man skulle ta läsk och ketchup var ÄCKLIGT!!!

Två jobbade. En svensk tjej och en ensamkommande...

Vad är det för jävla stolpskott som ansvarar för just denna Kingen? Har denne ens varit där och sett hur jävla snuskigt det är. Denna borde FAN skämmas och få sparken! Denna upplevelse har delats till busschaufförer, taxi och andra som är på genomresa.

Jag skulle ju ha tagit kort men glömde bort det för jag och övriga blev helt ärligt chockad på den USLA STANDARDEN med tanke på detta med Corona och allt.

Men åk dit och kolla om ni vill se hur ett hamburgerhak INTE ska se ut.

Istället för att gnälla här utan några som helst bildbevis för att du "glömde" ta bilder så kan du väl mejla till Burger king istället och be att de tar tag i det...
Citera
2020-03-14, 19:36
Medlem
Smhfs avatar
Anmäl till Livsmedelsverket så får de kontrollera *snusket*.
Citera
2020-03-14, 20:44
Medlem
Finns fler snabbmatshak i vårt land som ser förjävliga ut, främst Donken och Kingen. Karlstad City är ett exempel.
Citera
2020-03-15, 00:02
Medlem
Snusk på dessa kedjor är vanligt förekommande.
Snorungar plockar inte upp efter sig. Lämnar mat o rester överallt o bara går.
Vart tog ”ta med sig brickan och slänga skräp o lämna på angiven plats”-beteendet vägen?
Ouppfostrade slynglar är det som dominerar helt enkelt.
Jävla sopfolk!
Citera
2020-03-15, 00:22
Medlem
Burger-King har personer från huvudkontoret som åker runt och kikar så att alla restauranger följer deras standard. Det framkom när Aftonbladet granskade BK. Om jag inte minns fel så ringde BK- restaurangerna runt till varandra för att´varna när en kontrollant kom till området och då ombad restaurangchefen sina kollegor att börja städa och sköta sig snyggt.
De kanske har fått veta att de inte kommer skicka ut kontrollanter på ett tag,bara en teori.
Citera
2020-03-15, 09:28
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Billy-Boy
Burger-King har personer från huvudkontoret som åker runt och kikar så att alla restauranger följer deras standard. Det framkom när Aftonbladet granskade BK. Om jag inte minns fel så ringde BK- restaurangerna runt till varandra för att´varna när en kontrollant kom till området och då ombad restaurangchefen sina kollegor att börja städa och sköta sig snyggt.
De kanske har fått veta att de inte kommer skicka ut kontrollanter på ett tag,bara en teori.

Att det rings runt och varnas när en kontrollant är i närheten har skett i alla år.

Jag vet med säkerhet att så har varit fallet i minst 30 år så inget nytt där.
Citera
2020-03-15, 12:59
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ostenosten
Snusk på dessa kedjor är vanligt förekommande.
Snorungar plockar inte upp efter sig. Lämnar mat o rester överallt o bara går.
Vart tog ”ta med sig brickan och slänga skräp o lämna på angiven plats”-beteendet vägen?
Ouppfostrade slynglar är det som dominerar helt enkelt.
Jävla sopfolk!

Skulle det vara nåt nytt eller unikt för BK ? är ju samma på max eller donken, men vem är förvånad, är ju bara skräpfolk som äter där ändå.. att man inbillar sig att skräp människor ska städa efter sig så får man nog allt tänka om.. sen sitter det äckliga tiggare utanför donken oftast..

sen i dessa virustider skulle jag aldrig få för mig ens gratis gå in där på dessa kedjor, göra en god burgare hemma är så mycket bättre.
Senast redigerad av swebarb 2020-03-15 kl. 13:03.
Citera
2020-04-18, 01:46
Medlem
Frågade på Burger King i Västerås om dom hade nån handsprit? Men nej det var bar för personalen du får nöja det med tvål och vatten enligt ledningen.Det finns på,Donken Ica Maxi Max burgers och Coop
Men det var för dyrt att ge gästerna lite handsprit.Aldrig mer BurgerKing 🌭
Citera
2020-04-22, 19:08
Medlem
The.Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogwai21
Frågade på Burger King i Västerås om dom hade nån handsprit? Men nej det var bar för personalen du får nöja det med tvål och vatten enligt ledningen.Det finns på,Donken Ica Maxi Max burgers och Coop
Inte bättre att fråga om burgare på ett burgarhak och handsprit hos typ apoteket?
Citera
2020-04-22, 19:11
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogwai21
Vad jag förstår så är tvål och vatten det bästa för att få bort Cononaviruset, och tillgång till handtvätt ska alla som hanterat livsmedel ha, enligt Miljö- och hälsa.

Däremot är det sällan besökarna har det, så konstigt att de inte gjort tvärt om. Men de kanske hade ett ställe för gästernas handtvätt?
Citera
2020-04-22, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Skulle det vara nåt nytt eller unikt för BK ? är ju samma på max eller donken, men vem är förvånad, är ju bara skräpfolk som äter där ändå.. att man inbillar sig att skräp människor ska städa efter sig så får man nog allt tänka om.. sen sitter det äckliga tiggare utanför donken oftast..

sen i dessa virustider skulle jag aldrig få för mig ens gratis gå in där på dessa kedjor, göra en god burgare hemma är så mycket bättre.

+1 till dig. jag bygger ihop det jag tycker är gott hemma. då vet jag vad det är i min mat och förutom att det är 4-6 ggr billigare och jag får mer per portion så stödjer jag inte muslimer, negrar och andra svartingar, momsfusk, bidragsfusk och massa annat fuskande som pengartvätt.

sedan slipper jag se alla dessa hasande varelse. vid ett tillfälle fick jag höra om ett storbråk på ett McD. det är kanske inte så konstigt när garbage-varelser dras till dessa ställen och de får en mental snedtändning och ska slåss av någon anledning.
Citera
2020-06-03, 18:23
Medlem
TonyFlygares avatar
Dip till Halloumi Fries?

Vilken dip ska man ha till Burger Kings halloumi fries?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in