2019-01-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
äter på bk ibland. . Jag blir alltid förvånad över hur fräscha och smakrika grönsakerna är på hamburgaren .. får alltid ngt halvruttet visset skit på donken eller max ..

Vad då smakrika grönsaker? Äter också på BK ibland. Nu senast idag, och då beställde jag en Whopper. Ärligt talat, det enda som jag kände smaken av, det var löken. De övriga grönsakerna smakade ingenting. Egentligen föga förvånande, då isbergssallad normalt är smaklöst precis som butikstomater kan vara (så antar att det är fallet med BK och deras sallad/tomater). Till och med deras dressing/majonnäs är ju smaklös.
Citera
2019-01-09, 19:32
Medlem
Bertil85s avatar
Var inne på BK idag och köpte två chili cheese hamburgare för 20kr. Gott !

Salladen är god hos BK. Ni som klagar borde tänka på att det kan vara vintergrönsaker nu.

Någon som druckit oreo milkshaken ? Den lär vara god.
Citera
2019-01-10, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Salladen är god hos BK. Ni som klagar borde tänka på att det kan vara vintergrönsaker nu.

Tror inte att det är problemet. Har alltid fått smaklös isbergssallad och tomater som både är vattniga och smaklösa. Oavsett när på året som jag har besökt BK. Tycker detsamma om det som man köper i butik, smaklöst året runt. Så det problemet finns inte endast hos BK. Men eftersom mina erfarenheter av grönsakerna på BKs hamburgare är rätt dåliga, så är jag förvånad över att folk tycker att grönsakerna trots allt är smakrika och smakar bra.

Till och med majonnäsen på exempelvis Whopper är ju smaklös.
Citera
2019-01-10, 17:14
Medlem
swebarbs avatar
Eller så är det helt enkelt fel på dina smaklökar Koiho ? Vi andra delar ju verkligen inte dina synpunkter...
Citera
2019-01-10, 20:52
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Tror inte att det är problemet. Har alltid fått smaklös isbergssallad och tomater som både är vattniga och smaklösa. Oavsett när på året som jag har besökt BK. Tycker detsamma om det som man köper i butik, smaklöst året runt. Så det problemet finns inte endast hos BK. Men eftersom mina erfarenheter av grönsakerna på BKs hamburgare är rätt dåliga, så är jag förvånad över att folk tycker att grönsakerna trots allt är smakrika och smakar bra.

Till och med majonnäsen på exempelvis Whopper är ju smaklös.

Smaklös mayo och smaklös isbergssallad? Vad dillar du om?
Isbergssallad är isbergssallad och hur menar du att en mayo skulle smaka någonting annat än mayo?
Obegripligt inlägg.
Citera
2019-01-11, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Smaklös mayo och smaklös isbergssallad? Vad dillar du om?
Isbergssallad är isbergssallad och hur menar du att en mayo skulle smaka någonting annat än mayo?
Obegripligt inlägg.
'
Tycker du själv att isbergssallad smakar mycket? Jag har aldrig tyckt det, därav smaklös sallad. Man märker av konsistensen när man äter, men inte smaken. Samma sak med deras dressing (som är majonnäs). Totalt smaklös.
Citera
2019-01-11, 03:05
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
'
Tycker du själv att isbergssallad smakar mycket? Jag har aldrig tyckt det, därav smaklös sallad. Man märker av konsistensen när man äter, men inte smaken. Samma sak med deras dressing (som är majonnäs). Totalt smaklös.

Vad har det med BK att göra? Tror du BK kom på konceptet med isbergssallad och mayo i en burgare?
Vad vill du komma?
Hela poängen med isbergssallad är just konsistensen, så varför klagar du på det?
Citera
2019-01-12, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Vad har det med BK att göra? Tror du BK kom på konceptet med isbergssallad och mayo i en burgare?
Vad vill du komma?
Hela poängen med isbergssallad är just konsistensen, så varför klagar du på det?

Nu handlade ju diskussionen om smakrika grönsaker på BK? Något som jag kommenterade, eftersom jag inte håller med.
Citera
2019-01-12, 20:52
Bannlyst
Jag tycker all junkfood är mycket bättre på Burger King än McDonalds. Men lika smutsigt är det tyvärr ofta.
Citera
2019-01-20, 20:04
Medlem
foxtrouts avatar
Någon som vet vilket land köttet/kycklingen kommer ifrån, det som då serveras på BK?
Citera
2019-01-21, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foxtrout
Någon som vet vilket land köttet/kycklingen kommer ifrån, det som då serveras på BK?

Köttet kommer mestadels från Tyskland och Irland. Kycklingen vet jag ej.
Citera
2019-01-21, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Köttet kommer mestadels från Tyskland och Irland. Kycklingen vet jag ej.

Vad är din källa? En snabb sökning på Google gav flera resultat som påstår att köttet kommer från Italien, Tyskland och Frankrike. Irland nämns inte. Inte heller nämns det var kycklingen kommer ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in