2019-07-28, 21:02
Medlem
Elementarts avatar
Har BK rensat ut sina vegetariska alternativ? Hittar bara halloumiburgaren o deras impossible burger på menyn. De hade ju en grönsaksburgare som var ganska god.
Citera
2019-07-30, 21:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Har BK rensat ut sina vegetariska alternativ? Hittar bara halloumiburgaren o deras impossible burger på menyn. De hade ju en grönsaksburgare som var ganska god.

BK har väl i princip hela menyn vegetarisk numera? Det vill säga att du kan få exempelvis en Whopper med eller utan kött, kycklingburgaren med eller utan kött och så vidare. "Rebel" eller vad de heter som är vegetariska. Min kära mor blev så förvirrad av konceptet att hon fick för sig att de inte längre serverade kött och gick helt sonika därifrån... Men som jag har förstått konceptet kan man nu välja kött eller ej på det mesta (allt?) i den vanliga menyn. Sen vad de vegetariska alternativen är gjorda av vet jag inte, själv käkar jag inte hamburgare om jag vill ha vegetariskt.
Citera
2019-08-05, 09:25
Medlem
Deras växtbaserade burgare har lustigt nog ett högre fettvärde och därmed högre kcal / 100 g.
Citera
2019-08-09, 00:10
Medlem
Hade en rabattkupong som gav mig en "Rebelburgare" gratis vid köp av en vanlig Whopper.
Enligt reklamen så ska man ju inte känna någon skillnad!
SÅNT jäkla skitsnack! Den vegeteriska burgaren var totalt oätlig!
Torr och smakade ens i närheten av vad kött gör.
De som tycker att den smakar bra kan fan inte ha några smaklökar!!
Citera
2019-09-16, 14:49
Medlem
Åt på Järntorget fredag/lördag och det var det sämsta jag ätit på åratal. Maten var kall när jag fick den. Bad att få en ny och då fick jag en som var värmd i mikro och brödet vad kladdigt och och på väg att lösas upp. Märktes att den legat i ett par timmar.

Nog det äckligaste jag provat på åratal. Fick tillbaka pengarna och det var väl sista gången jag åt där.
Citera
2019-09-16, 19:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brodrude
Åt på Järntorget fredag/lördag och det var det sämsta jag ätit på åratal. Maten var kall när jag fick den. Bad att få en ny och då fick jag en som var värmd i mikro och brödet vad kladdigt och och på väg att lösas upp. Märktes att den legat i ett par timmar.

Nog det äckligaste jag provat på åratal. Fick tillbaka pengarna och det var väl sista gången jag åt där.
Hmmm "Järntorget! finns väl i varje större stad i vårat land....
Citera
2019-09-16, 21:54
Medlem
Citat:

Har besökt 3 olika BK de senaste månaderna. Varit en urusel upplevelse varje gång. Långa köer, kass personal och kall och gammal mat. BK har verkligen gått ner sig fullständigt senaste åren. Tragiskt att se förfallet.
Citera
2019-09-19, 14:22
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Har besökt 3 olika BK de senaste månaderna. Varit en urusel upplevelse varje gång. Långa köer, kass personal och kall och gammal mat. BK har verkligen gått ner sig fullständigt senaste åren. Tragiskt att se förfallet.

Det största förfallet med BK är att de oftast är kraftigt underbemannade och att de gjort en intensiv i att anställa förståndshandikappade negrer och araber med extremt undermålig svenska.
Citera
2019-09-19, 21:08
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Det största förfallet med BK är att de oftast är kraftigt underbemannade och att de gjort en intensiv i att anställa förståndshandikappade negrer och araber med extremt undermålig svenska.

tycker detta gäller även på max, jäkla muppar dom anställer som knappt förstår vad dom gör.. men återigen servicen på svenska snabbmatställen jämfört med andra länder är ju ett stort skämt också..
Citera
2019-09-19, 21:12
Medlem
Expohunters avatar
Citat:

Knepet är att beställa en med extra någonting på så de tvingas göra en helt färsk. Sedan ber du om pommes efter att burgaren kommit.
Citera
2019-09-19, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw

Ja, bemanningen är deras stora problem. Ständigt minimalt med anställda och de få som jobbar är alltför oftast nyanlända invandrare som varken kan service eller svenska knappt. Speed of service är som i deras hemländer - där allt går med en snigels fart.

Och när något blir fel (vilket är 99%) av fallen så blir de helt nollställda och i många fall kränkta.

Visst, de får 100% av lönekostnaden betald av staten - men resultatet blir katastrof. Restaurangerna är inget att vara stolt över.
Citera
2019-09-20, 03:43
Medlem
Fördelen med BK är att man får sjukt mycket mat under hundralappen så länge man använder appen eller kupongerna. Senast beställde jag big king meal & 18 nuggets +2 dip för 78 spänn. Motsvarande mängd mat på Max kostar runt 200kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in