2016-04-05, 09:23
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ihavenoname
Den var inget särskilt enligt mig. Den enda skillnaden jag märkte på brödet var färgen, har ingen aning om vad det är för "hot sauce" det snackats om men jag kände ingen smakskillnad. Kanske berodde på att dom hade hällt på ruskigt mycket ketchup av nån anledning. Stark? Nä, knappast. Väntar fortfarande på att dom ska lansera en burgare som faktiskt är stark och inte bara sägs vara det.

Den där "ketchupen" som du nämner är ju deras angry-sauce. Men jag håller med. Den liknade faktiskt ketchup väldigt mycket, och jag håller med om att den inte alls var speciellt stark. Men tyckte den var rätt god ändå.
Citera
2016-04-08, 01:24
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Den där "ketchupen" som du nämner är ju deras angry-sauce. Men jag håller med. Den liknade faktiskt ketchup väldigt mycket, och jag håller med om att den inte alls var speciellt stark. Men tyckte den var rätt god ändå.
Åh fasen, var det den.. Kände absolut ingen skillnad mot vanlig ketchup. Antar att jag byggt upp en alldeles för hög tolerans mot starka grejer. Nåväl, dom kanske lyckas bättre framöver.
Citera
2016-04-08, 20:48
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Åh fasen, var det den.. Kände absolut ingen skillnad mot vanlig ketchup. Antar att jag byggt upp en alldeles för hög tolerans mot starka grejer. Nåväl, dom kanske lyckas bättre framöver.
Om den smakade exakt som ketchup för dig så är det inte bara din tolerans mot heta grejer som är hög. Du har också förstörda smaklökar. Trist att helt sakna förmåga att förnimma smaknyanser.
Citera
2016-04-08, 20:59
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Om den smakade exakt som ketchup för dig så är det inte bara din tolerans mot heta grejer som är hög. Du har också förstörda smaklökar. Trist att helt sakna förmåga att förnimma smaknyanser.

Alla har olika resistens mot starka smaker min vän...
Citera
2016-04-09, 07:37
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Alla har olika resistens mot starka smaker min vän...
Verkligen, det har du helt rätt i. Min är tämligen hög, inte extrem dock. Men jag har förmågan att känna smakskillnad på ketchup och Burger Kings Angry-sås. Håller med om att den inte är särskilt het, det har jag inte bestridit. Konstaterade bara att det är trist att inte kunna urskilja smaknyanserna mellan de två såserna. Då måste det rimligen även gälla annan mat. Trevlig helg!
Citera
2016-04-09, 13:11
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Det finns ett antal ketchupvarianter med högst varierande smak. Eftersom jag inte kände någon styrka/hetta så drog jag slutsatsen ketchup.
Citera
2016-04-09, 23:47
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Det finns ett antal ketchupvarianter med högst varierande smak. Eftersom jag inte kände någon styrka/hetta så drog jag slutsatsen ketchup.
Okej, sorry! Fattade inte att det var första gången du åt på Burger King. De har inte olika varianter av ketchup. My bad.
Citera
2016-04-10, 00:23
Moderator
rotadents avatar
Undras om Burger King tänker börja med self-servicekassor som Max och Donken. De har väl inte det ännu, jag har åtminstone aldrig sett det? Gillar verkligen det konceptet, att knappa in hela beställningen, pröjsa och sen bara hämta så snart det är klart. Jag vill nästan aldrig äta burgarna i standardutförande och på de här kassorna kan man bara knappa fram precis vad man vill ha. Perfekt.
Citera
2016-04-10, 08:22
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Undras om Burger King tänker börja med self-servicekassor som Max och Donken. De har väl inte det ännu, jag har åtminstone aldrig sett det? Gillar verkligen det konceptet, att knappa in hela beställningen, pröjsa och sen bara hämta så snart det är klart. Jag vill nästan aldrig äta burgarna i standardutförande och på de här kassorna kan man bara knappa fram precis vad man vill ha. Perfekt.

Var har McDonalds börjat med det?
Jag bor i Göteborg och har aldrig sett det.
Stockholm bara än så länge då eller?
Max däremot har det, jättesmidigt som du säger.
Citera
2016-04-10, 10:35
Medlem
quaertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag gillar det också. Även om det lätt blir ett gäng onödiga tillbehör (dippsåser osv) som jag inte alls hade planerat att köpa. Men det är det värt. På Burger King vore det perfekt, där vill jag ofta ändra på hamburgarnas originalutförande.
Senast redigerad av quaerty 2016-04-10 kl. 11:05.
Citera
2016-04-10, 10:56
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Finns på en nyöppnad donk i Uppsala.
Citera
2016-04-10, 11:47
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna

Har sett det på något ställe i Stockholms innerstad, vet inte hur utbrett det är. Går i princip aldrig på McDonalds.

Citat:
Jag gillar det också. Även om det lätt blir ett gäng onödiga tillbehör (dippsåser osv) som jag inte alls hade planerat att köpa. Men det är det värt. På Burger King vore det perfekt, där vill jag ofta ändra på hamburgarnas originalutförande.

Precis, det borde vara en bra affär för dem också, jag lägger oftast till något när jag beställer så. Antingen något tillbehör på burgaren eller något annat, exempelvis en dippsås. På Max har det gått snabbt att få grejerna också, antar att de har omdisponerat och har någon fler skalle i köket när de bara har några få bemannade kassor, för de skottar ut i rätt bra takt. När Max kom till Stockholm hade de helt efterblivet kassasystem, anpassat för Norrland där det inte finns några människor, nu känns det som att de är ledande på det. Jag hoppas att BK också inför det, om donken sprider det på sina restauranger blir nog pressen rätt stor på BK också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in