Ptja, för det första kittlar den bra mkt bättre i min kista än donken, max och sibylla tillsammans. Jag gillar deras grillfilosofi och tycker BK alltid har minst en intressant utstickare i deras burgararsenal till skillnad från donken som bara har(hade) en riktigt bra och rejäl burgare i form av big tasty, enligt mig. Idiotjävlarna tar ju bort den minst en gång per år för att sedan smälla till med en come back. Vedervärdigt. Du nämner att Sibylla har "väldigt stora" hamburgare. Menar du i själva omfånget? Höjden? Både och? Vikten? BK har ju till exempel Big King xl som ligger på stadiga 226g. Jag räknar puckens storlek i vikt, för vikten avgör till stor del hur mätt jag blir. Och som sagt, jag älskar grillade burgare och det får jag på BK. De skryter med att man får ut mest smak av en burgare om den är grillad, men det tror jag mest egentligen är en smaksak då flera entusiaster säger att de bästa burgarna oftast är stekta.
Sen har vi Max. Äter där ibland men idiotjävlarna har ju för vana att smälla upp resturangerna långt åt helvete från det mesta, vilket verkar vara genomgående oavset var i Sverige man befinner sig. Vad detta beror på kan jag inte svara på men det finns säkert någon rimlig förklaring. Sedan att de inte har 100% kött i deras burgare är bara för B för att ändå vara en så pass hypad & uppenbarligen uppskattad resturangkedja. Deras originaldressing är jävligt god. Anledningen till att den är så pass god är enkel, deras burgare smakar överlag ingenting eller jävligt mediokert. Det är ett klassiskt, men billigt knep, att dränka en burgare i dressing för att dölja antingen smaken eller bristen på smak. Men de är trots min hårda ton en mer uppskattad och spännande upplevelse än Donken. Något som också grinds my fucking gears är hur hela landets lantiskår med reservation för en del vilsna stadsbor, hyllar Max till skyarna som de ingår i någon slags masspykos allihopa. "Maaaaax..." *ögonen börjar vobbla och nästan rulla bakåt i ansiktet*.. "Sveeeeenskt"... Det är samtidigt rätt intressant för Max är nog den enda burgarkedjan i Sverige som har ett helt eget klientel. Beror väl rimligtvis på att resturangerna oftast är placerade vid närmaste motorväg.
Donken är ju helt otroliga och det mesta har redan skrivits tidigare, men att ha 100% kött i puckarna, kanske de absolut bästa förutsättningarna till att krossa det mesta motstånd i landet lagom(snabbmatsburgare) och ändå misslyckas med att piska Max är tamejfan superkonstigt. Jag förstår det inte. Nåväl.
Sibylla.. Vad ska jag säga om dem.. Jag måste erkänna att Sibylla och övriga kioskmanérburgare ändå har en egen plats i mitt och säkert många andras hjärtan. Det finns en speciell charm med att se en svettig medelålders/gubbe från något ökenland stå och värma upp en fryst sketen 150grammare från Scan och sen slabba på en jävla massa dressing. Det kan till och med vara förbannat jävla gott, speciellt på fyllan. Då skulle jag nog ioförsig kunna äta min egen skit om jag var i apstadiet och nån lurig jävel smetade på kebabsås. Men det är så mkt nostalgi och enkelhet över Sibylla/turkgrillarna. Men egentligen är de oftast bara just det. Nostalgitrippar. Och Nostalgitrippar är ju oftast förrädiska, det var sällan bättre förr, man var bara lite mer sorglös, hade betydligt mindre erfarenhet av det mesta och att få 25kr av morsan som 9årig grabb för att köpa en 150grammare var ju otroligt mäktigt där och då. Jag har inte ätit sibylla på säkert 10 år, inte burgarna iaf. Får bli ett besök snart.
Förlåt alltså men jag tyckte bara dina påståenden om att "Sibylla har ju.." och "Donken har ju.." osv kändes väldigt ogenomtänkta. Jag hoppas du ursäktar mitt raljerande men ibland brinner det till både i skallen och fingrarna. Mvh