2014-02-01, 19:09
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Nugget burgaren var faktiskt rätt trevlig, 7 st slank ner utan problem kl halv 5 efter en utekväll.
Brukar i vanliga fall slå till på 10st cheese men nuggeten var helt klart mer prisvärd.
Citera
2014-02-01, 23:40
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Tycker Burger King har gått ner sig senaste tiden gällande burgarna, dom är inte alls lika välgrillade eller vad man ska säga som förr utan känns nästan mer som kokta o ljumna. Har ätit en Whopper med ost och en Big King XXL senaste veckorna och det var inte alls lika gott som för något år sen. Istället har jag ätit kycklingburgarna istället när man vart där och dom har vart bra.

Jag känner av samma sak. Käkade en XXL i förra veckan och den var inte rolig, det kändes som en Max-burgare ungefär, som du säger ljummen och mosig. Osten var inte riktigt smält utan hade spetsiga kanter kvar, det tyder ju på att det inte var varmt nog. Jag hoppas att det är en tillfällig svacka, BK är den enda av de "tre stora" som jag står ut med. Jag tycker också att kycklingburgarna håller stilen dock, jag gillar verkligen crispy chicken, jag önskar att den var större bara. Men den är perfekt om man ska plocka med sig något att äta på stående fot.
Citera
2014-02-02, 09:54
Medlem
raugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag känner av samma sak. Käkade en XXL i förra veckan och den var inte rolig, det kändes som en Max-burgare ungefär, som du säger ljummen och mosig. Osten var inte riktigt smält utan hade spetsiga kanter kvar, det tyder ju på att det inte var varmt nog. Jag hoppas att det är en tillfällig svacka, BK är den enda av de "tre stora" som jag står ut med. Jag tycker också att kycklingburgarna håller stilen dock, jag gillar verkligen crispy chicken, jag önskar att den var större bara. Men den är perfekt om man ska plocka med sig något att äta på stående fot.
Tycker inte ni ska dra alltför förhastade slutsatser över enstaka burgare, det är möjligt att ni kom över något måndagsexemplar som legat för länge. Prova en annan BK och modda den lite så de gör den på beställning åt er.

EDIT: XXL med extra bacon och ketchup är en riktig höjdare. Prova det.
Citera
2014-02-02, 10:53
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
Tycker inte ni ska dra alltför förhastade slutsatser över enstaka burgare, det är möjligt att ni kom över något måndagsexemplar som legat för länge. Prova en annan BK och modda den lite så de gör den på beställning åt er.

EDIT: XXL med extra bacon och ketchup är en riktig höjdare. Prova det.

Jag specialbeställer alltid burgaren eftersom jag inte vill ha allt som ingår på den, så det är aldrig något problem att den har legat. Men det är lite märkligt om burgaren kommer och förmodligen är gjord alldeles nyligen men ändå inte är varm. I och för sig är det samma problem som Max har, de gör väl allt på beställning? Men där är burgaren fan aldrig ordentligt varm ändå och har konsistens som den legat varmhållen länge.

Det här var dessutom BK på centralen i Stockholm och där är det alltid bra genomströmning dagtid, så det borde inte vara någon risk att grejer får ligga länge och svalna.
Citera
2014-02-02, 11:51
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:

Precis, osten var inte smält på mina heller. Hoppas de rycker upp sig för innan var BK bäst, speciellt Big King XXL. Saknar även Baguetterna, speciellt den som hade hamburgare, rödlök, mayo, sallad och pepperjack ost.

Även mina var specialbeställda, var en Big King XXL med extra ost och Whopper med ost. Så fick vänta på att få dom nygjorda men var ändå på detta sättet.
Citera
2014-02-02, 12:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Nugget burgaren var faktiskt rätt trevlig, 7 st slank ner utan problem kl halv 5 efter en utekväll.
Brukar i vanliga fall slå till på 10st cheese men nuggeten var helt klart mer prisvärd.

Nugget burgaren är inte dum det håller jag med om rejält.

Även deras Chicken Royale är riktigt god.
Citera
2014-02-02, 13:31
Medlem
raugers avatar
Citat:
Jag specialbeställer alltid burgaren eftersom jag inte vill ha allt som ingår på den, så det är aldrig något problem att den har legat. Men det är lite märkligt om burgaren kommer och förmodligen är gjord alldeles nyligen men ändå inte är varm. I och för sig är det samma problem som Max har, de gör väl allt på beställning? Men där är burgaren fan aldrig ordentligt varm ändå och har konsistens som den legat varmhållen länge.

Det här var dessutom BK på centralen i Stockholm och där är det alltid bra genomströmning dagtid, så det borde inte vara någon risk att grejer får ligga länge och svalna.
De grillar ju inte köttet på beställning, de får förvaras i värmeskåp i upp till 45-60 min har jag för mig. Det kan fuskas lite här ibland (medvetet eller omedvetet pga. otillräckligt utbildad personal). Så även om de alltså monterar ihop din burgare på beställning samt att de har bra genomströmning dagtid behöver inte per automatik betyda att din burgare verkligen är nygrillad, då det t ex. kan grillats stora mängder kött i omgångar för att slippa lägga på så ofta.

Be dem i så fall om ett helt nygrillat kött och att du är beredd att vänta dessa 5 minuter så får du garanterat ett nygrillat exemplar och gör en bedömning efter det.

Akta så du inte bränner dig bara
Citera
2014-02-04, 21:07
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rauger
De grillar ju inte köttet på beställning, de får förvaras i värmeskåp i upp till 45-60 min har jag för mig. Det kan fuskas lite här ibland (medvetet eller omedvetet pga. otillräckligt utbildad personal). Så även om de alltså monterar ihop din burgare på beställning samt att de har bra genomströmning dagtid behöver inte per automatik betyda att din burgare verkligen är nygrillad, då det t ex. kan grillats stora mängder kött i omgångar för att slippa lägga på så ofta.

Be dem i så fall om ett helt nygrillat kött och att du är beredd att vänta dessa 5 minuter så får du garanterat ett nygrillat exemplar och gör en bedömning efter det.

Akta så du inte bränner dig bara

Lunchade där i dag, mest för att ge dem chansen att återupprätta sitt rykte, och det var fan inte bra nu heller. Osten var kantig och osmält, burgaren var hyggligt varmt men såg grå och trist ut, ingen grillyta. Det var på BK i korsningen Vasagatan/Kungsgatan. Riktigt risigt faktiskt, inte alls det jag vill ha om jag går dit. Kärringen som tog hand om min order kanske jagade fram grejerna för snabbt i och för sig, hon började direkt gorma åt de som stod och jobbade i köket om att allting tog för lång tid. Förmodligen för att det stod en aggressiv taxichaufför bredvid mig och svor om att andra som beställt efter honom hade fått maten tidigare. Oavsett var det fan inte bra och jag börjar misströsta. De kanske har gjort om processen på något vis?

Det kanske är för att folk här gnällde som fan över att de mikrade burgarna? Då var de i alla fall riktigt varma...
Citera
2014-02-21, 10:44
Medlem
postimerkkis avatar
Så här kan det se ut när staten ställer krav på amerikanska snabbmatskedjor.
Burger Kings nya restaurang i järnvägsstationen(Helsingfors).
Citat:
På väggen hänger en målning av Järnefelt och möblemanget har kopior av Saarinens ursprungliga möbler.

http://hbl.fi/nyheter/2014-02-20/571...de-burger-king
Citera
2014-02-21, 11:55
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postimerkki

Men för helvete...
Citera
2014-02-21, 21:50
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Det såg jävligt trevligt ut faktiskt. Jag ser bara fördelar med det, jag gillar Burger King och där kan man ju käka samma mat som en vanlig Burger King, men i en trevligare miljö. Bara bra. Sånt gör vi i princip aldrig i Sverige, i Gamla stan i Stockholm borde man exempelvis ställa krav på vilka skyltar och annat som butiker får sätta upp tycker jag så åtminstone utsidan ser okej ut. Men jag vet inte om det görs, jag tror nästan inte det.
Citera
2014-02-22, 19:17
Medlem
eXtremos avatar
Citat:

Vad man nu än kan tycka om regelverket så måste jag säga att det ser riktigt trevligt ut! Det ser betydligt mer inbjudande ut än andra BK:s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in