2019-02-01, 13:09
Medlem
Peppermills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
Burger King har ett relativt nytt automatsystem där man själv gör sin beställning och bara hämtar vid disken när det är klart.

Beställde en dubbel cheese och såg att man kunde lägga till fler burgare för 4 kr styck. Så köpte en kvadrupelburgare och inte en jävel sade nåt vid disken.

Finns det nån gräns för detta? Kan jag beställa en oktupel- (8) eller rentav en dekupelburgare (10) utan att nån skulle bry sig?

Heart Attack Grill i Las Vegas borde du testa.
Dom har "åttavånings" höga på menyn. Sen blir det smisk av en sköterska om du inte orkar äta upp.
Citera
2019-02-01, 17:31
Medlem
När jag jobbade på BK för 10 år sedan var det inget problem i kassan om man beställde 20 extra kött. Problem blir det dock i köket när man ska packa härligheten.
Citera
2019-02-01, 19:20
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
När jag jobbade på BK för 10 år sedan var det inget problem i kassan om man beställde 20 extra kött. Problem blir det dock i köket när man ska packa härligheten.
Kostade det också 4 kr per extra burgare?
Citera
2019-02-01, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
De kanske tycker jag är konstig eller oseriös. Eller att det är galet att en person slösar deras resurser?

Tänk, jag behöver inte ödsla tid på att göra egna burgare/biffar längre, köper jag en 10-burgare kan man fördela det på en vecka och det kostar mindre än vad köttet gör i butiken!

Är det viktigt för dig att inte betraktas som konstig eller oseriös av random Burger King-slavarbetare?

Tror du att den genomsnittlige BK-slaven därtill har ett brinnande intresse för hamburgerkedjan ifråga och därför är mycket angelägen om att inte vara slösaktig med deras resurser?
Citera
2019-02-01, 21:31
Medlem
haha omg! detta måste ju prövas!
Citera
2019-02-01, 21:43
Medlem
Kötthalten är väl sisådär 10 % så beställ tio kött
Citera
2019-02-01, 21:54
Medlem
Pentagenaristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Har gått att göra hela tiden, ingenting nytt under solen.
För 4 spänn extra per burgare? Du skojar.
Citera
2019-02-01, 21:58
Medlem
Trevligt.kontos avatar
I usa kan man enligt youtube beställa åtminstone 100 skivor ost eller 100 burgare. Har blockat yt så jag kan inte länka; men den som söker finner.
Citera
2019-02-01, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chepo
Är det viktigt för dig att inte betraktas som konstig eller oseriös av random Burger King-slavarbetare?

Tror du att den genomsnittlige BK-slaven därtill har ett brinnande intresse för hamburgerkedjan ifråga och därför är mycket angelägen om att inte vara slösaktig med deras resurser?

Åtminstone på det BK jag går till så finns det vissa i kassan som tittar på kvittot och sen på kunden med en osmaklig blick.
Citera
2019-02-01, 22:36
Medlem
King Pins avatar
Den här killen beställde en burgare med 1000 skivor ost på BK:

https://www.youtube.com/watch?v=r0KJrEM4VNg
Citera
2019-02-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Kostade det också 4 kr per extra burgare?

Tror vi tog 5 för små kött och 10 för stora.

Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Kötthalten är väl sisådär 10 % så beställ tio kött

Ehm... 100% om man ska vara noga. Det är Max som slänger i mjöl och annan skit.
Citera
2019-02-01, 23:52
Medlem
utforskarens avatar
Det känns inte helt ”i tiden” att främja konsumtion av kött på det här viset.
(Men jag tackar inte nej till en extra burgare själv, heller).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in