2012-10-20, 20:49
Medlem
Redors avatar
Deras Xlooong är inget mer än lurendrejeri. Verkligen inte värd sina 79:-, det är ett stort skämt och det är löjligt hur den marknadsförs och hur den ser ut i verkligheten.

Tror inte BK vill ha kunder längre eller så går det dåligt för dem.

Loka lr Ramlösa? Nä Bubbelvatten a´la Sodastream kan man få för samma pris som en L eller R
Ketchup? NEj du kan få några småpåsar med dig eller till din mat om du är snäll
Färsk feferoni i t.ex Whopper Pepper eller som tillval? Tidigare var det färsk feferoni men nu, Nope, Jalapenos på burk (förmodligen billigaste märket)

Tacka vet jag Donken, där blir man fan inte lika ofta besviken på maten för att den inte är värd pengarna eller att man känner sig lurad.
Citera
2012-10-22, 17:11
Medlem
Dom har en cool kampanj nu där man letar paranormala fenomen..

https://www.facebook.com/BurgerKingS...96857030360705
Citera
2012-11-18, 00:16
Medlem
Någon som vet en majonäs som har en lik eller exakt samma smak BK's ?
Citera
2012-11-18, 19:32
Medlem
Nemjungs avatar
brukar aldrig äta på vare sig bk eller donken.. men igår kväll efter en utgångskväll så påvägen hem köpte jag mig en burgare, angus xt bacon n cheese, god men hade varit godare om de var bacon å ost på... Gillar dock deras hot chili cheese burger
Citera
2012-11-20, 04:15
Medlem
Bouchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Deras Xlooong är inget mer än lurendrejeri. Verkligen inte värd sina 79:-, det är ett stort skämt och det är löjligt hur den marknadsförs och hur den ser ut i verkligheten.

Tror inte BK vill ha kunder längre eller så går det dåligt för dem.

Loka lr Ramlösa? Nä Bubbelvatten a´la Sodastream kan man få för samma pris som en L eller R
Ketchup? NEj du kan få några småpåsar med dig eller till din mat om du är snäll
Färsk feferoni i t.ex Whopper Pepper eller som tillval? Tidigare var det färsk feferoni men nu, Nope, Jalapenos på burk (förmodligen billigaste märket)

Tacka vet jag Donken, där blir man fan inte lika ofta besviken på maten för att den inte är värd pengarna eller att man känner sig lurad.

Ja visste att den var kass men var tvungen och testa ändå.
Blev inte mätt efter min Big king xxl så jag tog xtra long efter.

3 kött lika stora som cheeseburgarna, ost och jalapeños
kanske en mini skvätt ostsås

väldigt torr, liten , tråkig.
Citera
2012-11-20, 20:29
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Nu är skiten borta och ersatt med "Cheesemas", någon som provat?
Citat:
En läcker julburgare med 100% grillat nötkött, rostad lök, Steakhouse-sås och två sorters ost.
http://www.burgerking.se/produkter/a...anj/cheesemas/
Citera
2012-11-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Nu är skiten borta och ersatt med "Cheesemas", någon som provat?

http://www.burgerking.se/produkter/a...anj/cheesemas/
Jag har provat Chicken Cheesmas, enligt mig var den riktigt god. Hade smak av BBQ-sås och man kände även ostsmaken. Ostsmaken är lite speciell men var god enligt mig.
Citera
2012-12-14, 02:57
Medlem
i USA firar Burger King 55 år med Whoppers för 55cent fram till söndag. Va fan får inte vi det erbjudandet i Sverige.

Burgerking Sverige suger.
Citera
2012-12-14, 02:58
Medlem
Burger king framför Mcdonalds alla dagar!
Citera
2012-12-14, 19:49
Medlem
Egentligen är nog BK min favorit bland de stora kedjorna, men köttet är annorlunda nu än för 15-20 år sedan - det smakar "grillat" på ett annorlunda sätt och nuförtiden rapar jag grillsmak hela dagen efter att jag ätit en bk-burgare. Kan det möjligen vara så att köttet är kryddat med grill/rök-arom?
Citera
2012-12-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av towatowa
Egentligen är nog BK min favorit bland de stora kedjorna, men köttet är annorlunda nu än för 15-20 år sedan - det smakar "grillat" på ett annorlunda sätt och nuförtiden rapar jag grillsmak hela dagen efter att jag ätit en bk-burgare. Kan det möjligen vara så att köttet är kryddat med grill/rök-arom?

Troligtvis inte, då kötten inte kryddas alls. Dock kan det bli lukt, och eventuellt smak av broilningen.
Citera
2012-12-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinnilsson403
Troligtvis inte, då kötten inte kryddas alls. Dock kan det bli lukt, och eventuellt smak av broilningen.

...och de bytte väl broiler för några år sedan? Där kanske vi har förklaringen, tillagningsprocessen har ju förändrats!

Skillnaden som jag tycker mig känna är att BK-burgarna förr hade en mer neutral grillsmak, som om man tex grillar med gasol och inte använder någon röktillsats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in