• 1
  • 2
2004-09-22, 11:32
Medlem
Siden-Carlssons avatar
En enkel fråga som ändå ger oss en fingervisning om vi är lyckliga eller inte. Om vi gör det vi vill eller inte. Den ger oss också en aning om huruvida vår moral är absolut eller kopplad till våra framtidsutsikter att vara populära/accepterade.

Vad skulle du göra om du från och med nu hade 24 timmar kvar att leva?

Knapast sitta på Flashback, va?
Citera
2004-09-22, 14:47
Bannlyst
Åka till Göteborg och sätta mig på packhuskajen och se ut över hamnen och de inkommande båtarna samtidigt som jag dricker kaffe från McDonalds och äter på en hamburgare. Lyssna på lite sorgliga kärlekslåtar. Jag skulle vara för mig själv. Sedan skulle jag ringa personerna jag bryr mig om prata lite.

Sen skulle jag dö.
Citera
2004-09-22, 16:12
Medlem
uranuz_hertzs avatar
Ta livet av mig efter 23:59:59 för att kunna kontrollera dödsförloppet ^^
Citera
2004-09-22, 16:14
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drpsyk
Åka till Göteborg och sätta mig på packhuskajen och se ut över hamnen och de inkommande båtarna samtidigt som jag dricker kaffe från McDonalds och äter på en hamburgare.

Själv är jag så lättstressad att jag förmodligen skulle få panik av alla klockor som tickade ner till min undergång, och därför inte få något vettigt gjort.
Citera
2004-09-22, 16:17
Medlem
mi:nes avatar
har en liten bit av hemlighet från mitt ex som jag skulle spela på.
i övrigt skulle jag antagligen göra dittan och dattan som man fruktar konsekvenserna av.

i övrigt så känns den här tråden jävligt bekant ut.
Citera
2004-09-22, 16:29
Medlem
Perriss avatar
Svårt dilemma, risken är nämligen stor att jag inte alls skulle göra det som jag vill utan bara ha totalpanik och grina ihop men nåväl jag skulle VILJA göra följande:

Inte äta, inte dricka. Bara vara. Insupa betydelsen av varje grästrå och papperskorg, varje beståndsdel i den annars så självklara tillvaron. En dammtuss blir fantastisk. Tala med vänner, berätta allt, vara ärlig och uppriktig i mina tankar. Ordna med arv så alla får det dom vill ha. Skriva ner mina tankar åt eftervärlden, be någon publicera det efter min död som en insändare.

/perris
Citera
2004-09-22, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer

Jag blir så lugn när jag dricker det.
Jag kan riktigt njuta av livet.
Citera
2004-09-22, 16:51
Medlem
dIRe_s avatar
Ta ett par såna där "Låna 100 000 kr utan säkerhet" lån och sedan sätta sprätt på dem tillsammans med mina närmaste vänner.
Citera
2004-09-22, 17:29
Medlem
Lisa Regerar!s avatar
Jag skulle nog bara bryta ihop och gömma mig i ett mörkt litet hörn.
Fast det vore ju kul om man hade nerverna till att leva loppan de sista timmarna av sitt liv.
Citera
2004-09-22, 17:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lisa Regerar!
Jag skulle nog bara bryta ihop och gömma mig i ett mörkt litet hörn.
Fast det vore ju kul om man hade nerverna till att leva loppan de sista timmarna av sitt liv.
Kan jag få tillbringa timmarna i samma hörn
Citera
2004-09-22, 17:46
Medlem
-jOE!s avatar
Jag skulle skriva ett testamente, sen skulle jag umgås med familj & vänner.
Citera
2004-09-22, 17:56
Medlem
pafas avatar
reda upp ouppklarade affärer....sen ge min syster mina pengar och en kram
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto