Citat:
Ursprungligen postat av
SkrivSuddan
Sanning med modifikation.
Fattigdom försämrar liv, hälsa, psykiskt mående osv
Med andra ord mår den fattiga sämre än den med ekonomisk stabilitet.
Mycket pengar innebär däremot inte att inte annat kan saknas i livet.
De flesta som kämpar ekonomisk och har svårt att betala räkningar är nog inte lyckliga.
För dom skulle lycka vara att t.ex. ha en medelinkomst och därmed kunna betala allt och leva "gott".
Lycka ekonomiskt för mig vore att tjäna så pass bra med pengar att jag har råd att säg äta på restaurang varje dag om jag vill, åka utomlands ett par gånger per år och samtidigt kunna bränna massor av pengar på nöjen under dessa semestrar.
Självklart kunna bränna en massa pengar på hemmaplan också som att ha en bil för över en miljon, gärna en båt också, skönt om man kan anställa städhjälp också och självklart kunna lägga in en massa pengar i aktier och lyckas få pengarna att växa ännu mer.
Ekonomiskt oberoende vore lycka. Att ha så mycket pengar att man mer eller mindre kan göra vad man vill i livet. Finns så mycket man vill göra, men som aldrig blir av för att man dels inte har råd, men också för att så mycket tid går ut på att jobba, ett jobb som mest gör att man klarar av vardagen. Hur kul är det? Jobba, äta, skita, sova och sen repetera det dag in och dag ut.