• 1
  • 2
2011-04-01, 19:10
Medlem
Fan vaknade idag och mådde som vanligt, neutralt så att säga, sen när jag kom hem så hade deklarationsbeskedet dimpt ner i brevlådan. Jag har hela tiden gått och trott att jag skulle få rest pga fel skattetabell. Haha men nu såg jag på beskedet att jag får tillbaka en jävla massa, jag blev jävligt glad då. Alltid när jag får pengar, när pengar dimper in på kontot etc så känns det så jävla bra. Men sen sitter det massa idioter och säger att pengar är inte allt, haha det där är bara rent skitsnack.

Vad kan man inte göra för pengar, man kan fan göra allt. Jag älskar pengar så jävla mycket, fan ville bara säga det. Men här kan ni ju diskutera i den här tråden, era ställningstaganden, motivera varför ni kanske inte blir lycklig av pengar. Om man har mycket pengar skulle man bli olycklig då om man förlorade alla pengar, ja förmodligen? Ja men då ska man förfan inte komma och säga att pengar inte är allt när man har pengar eftersom man hade sagt tvärtom om man inte hade haft pengar. Jävla dubbelmoral.
Citera
2011-04-01, 19:11
Medlem
silbersteins avatar
Sa vitt jag vet sa tyder de studier som ar gjorda att man blir lycklig utav pengar upp till en viss grans dar lyckan avtar eller tom minskar.
Citera
2011-04-01, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Sa vitt jag vet sa tyder de studier som ar gjorda att man blir lycklig utav pengar upp till en viss grans dar lyckan avtar eller tom minskar.

Jag tror det är skitsnack, ju mer man har desto lyckligare blir man, då slipper man tänka på skiten. Jag blev så jävla förvånad och glad idag att jag direkt gick ner och köpte en flaska vodka, så nu sitter man här och groggar och är glad, blir krogen sen.
Citera
2011-04-01, 19:16
Medlem
ThreeSevens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Jag tror det är skitsnack, ju mer man har desto lyckligare blir man, då slipper man tänka på skiten. Jag blev så jävla förvånad och glad idag att jag direkt gick ner och köpte en flaska vodka, så nu sitter man här och groggar och är glad, blir krogen sen.

Håller med!
Citera
2011-04-01, 19:17
Medlem
joims avatar
Klart man blir lycklig av pengar. Du kan dessutom köpa lycka, droger.
Citera
2011-04-01, 19:19
Medlem
men hade du blivit glad för din skatteåterbäring om du redan hade haft 5 miljarder på kontot? troligen inte, då spelar sånna där saker som annars lyser upp vardagen inte någon roll längre
Citera
2011-04-01, 19:21
Medlem
Blocket.ses avatar
Folk som inte kan hantera pengar (80% av svenska befolkningen) blis såklart glada när pengar kommer in på kontot. Men dom går lika fort ut till alla skulder och utgifter..
Så det är nog mer eller mindre kortvarig lycka, låter det som, på dig.
Citera
2011-04-01, 19:22
Medlem
Jag gråter hellre i en Bentley än i en buss!
Citera
2011-04-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zmutser
men hade du blivit glad för din skatteåterbäring om du redan hade haft 5 miljarder på kontot? troligen inte, då spelar sånna där saker som annars lyser upp vardagen inte någon roll längre

Mycket vill ha mer, men som sagt inte lika glad, men då hade jag haft en yacht eller nått och bara drivit omkring i den, så då hade jag ändå varit lycklig nästan hela tiden, förutom de få stunder då man går in i sig själv och tänker på vad livet har för mening egentligen. Ja men då lutar man sig bara tillbaka och röker en fet Cohiba.
Citera
Bannlyst
Kanske inte lyckligare men visst gör det livet lättare...
Citera
Medlem
Du kan köpa exakt allt med pengar (ja, även kärlek). "Den som säger att pengar inte är allt har aldrig haft några".
Citera
2011-04-01, 19:25
Medlem
Maryluxs avatar
Det är inte pengarna i sig som gör dig lycklig, utan vad de tillåter dig att göra med dem. Som dagens samhälle är uppbyggt måste man ha pengar för att i förlängningen säkra vad man behöver i sin vardag. Tak över huvudet, bil, god mat, sprit etc är alla saker som gör dig glad, och du kan skaffa fram dessa genom pengar.

Dock tror jag att allt för mycket av det goda, som med allt annat, kan göra så man inte är nöjd med det man redan har och bara vill ha mer och mer i en oändligt nedgående spiral av dekadens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in