Citat:
Ursprungligen postat av
Gasbomben
Helt klart ger pengar lycka, man gör vad man vill när man vill utan att ens oroa sig hur man ska klara sig sedan..
Jag har jobbat och investerat ihop några miljoner på bara 10år, har vänner som ständigt e blacka och oroar sig ständigt över pengar och när dom ska göra något skoj så är pengar ett malande ältande..
Har även vänner som blivit i princip psykfall pga dom ej har några pengar, kan ej sova kan inte göra något osv..
PENGAR = LYCKA alla andra ljuger så dom tror sig själv.
Jo jag har testat leva på existensminimum i 2 månader efter alla räkningar har varit betalda, kunde faan inte ens unna mig 1 krogkväll under dessa månader, det var bara glo tv och surfa samt givetvis jobba hehe..
När jag växte upp så var det ibland vissa månader som var "fattiga" men föräldrarna höll god min, men direkt när "pengar" dvs lön/barnbidrag kom så fick man en slant till skolan, bestämde mig redan innan tonåren att så ska jag inte ha det när jag blir vuxen och dit har jag nått med råge nu, fattig kommer jag aldrig att bli..
Ja, just det. Glömde att på nätplatser där man skriver i egenskap av anonymitet så hänger alltid ett högre klientel av mångmiljonärer av nån anledning. Lite lättare att hävda något man sedan inte måste bevisa på nåt sätt, hehe!
Prova att köra några fastedagar här och där så blir det mer deg till övers och lite mindre kagge att bära på som en hälsobonus. Självklart blir man lyckligare av ett ekonomiskt oberoende. Man slipper begränsas i vardagen, slipper alla jobbiga budgetar. Ingen oro över att något praktiskt skall fattas en nu eller i framtiden.
Hade folk blivit lyckligare av mindre pengar så hade vi sett alla knösar, utan förbehåll, skänka bort sina förmögenheter till välgörande ändamål till förmån för ett mer ödmjukt liv i all enkelhet. Ser vi detta ske i nån större omfattning? Nä, precis så.