2011-04-13, 21:08
Medlem
De som säger att pengar inte gör en lycklig är folk som lever i någon form av självförnekelse och försöker intala sig själva att de har det bra fast de är fattiga. Förutom kärlek så kan man köpa precis allt med pengar. Pengar är makt. Pengar är frihet. Pengar är lycka.
Citera
2011-04-13, 21:14
Medlem
Pengar är ren lycka i fysisk form
Citera
2011-04-14, 03:17
Medlem
Gasbombens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Det är klart man bli glad om det kommer in 1 miljon på kontot. Men ett år senare och den där miljonen sitter kvar på kontot så är du inte ett dugg lyckligare än du var från början. Man anpassar sig till situationen helt enkelt.

Det är inte riktigt så, första miljonen nådde jag ett år och det tog lång tid att nå dit men andra och tredje samt fjärde osv gick faan så mycket fortare, ju mer du har ju fortare går det att öka har du hört om att man kan förädla pengar om man har mycket tex via börsen?...
Senast redigerad av Gasbomben 2011-04-14 kl. 03:22.
Citera
2012-04-05, 14:22
Medlem
hrjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovelorn
om du får veta att du kommer att dö i cancer om 3 månader, vad gör pengar för dig då? du hade antagligen betalat alla dina pengar till någon som hade kunnat ge dig ett livslångt liv framför att dö rik, eller hur? det hade många andra gjort.

Fast om man skulle få det beskedet så har man ju hellre några miljoner på fickan och unnar sig fina saker sin sista tid i livet, för att sedan skänka bort alla överblivna pengar?

Pengar=lycka.
Citera
2012-04-05, 19:16
Medlem
Vet inte om jag skulle säga att man blir lyckligare av mycket pengar men jag känner mig definitivt lite tryggare på något sätt (kan inte riktigt förklara hur) med en liten buffert.
Citera
2012-04-05, 19:29
Medlem
Johan Norberg skrev om detta i en av sina böcker och kom fram till att man blir lycklig av pengar men det krävs ganska mycket. T ex behövde man få ut ca 200 000 kronor per varje månad om man som ensam och socialt isolerad skulle vara lika lycklig som en man med familj och vänner.
Citera
2012-04-05, 19:57
Medlem
Men jag vet också minst tre människor som haft en del pengar (2 av dem har det säkert ännu, den tredje är död) men som inte verkar ha blivit lyckligare av det. De har snarare blivit sjukligt snåla.
Citera
2012-04-05, 20:10
Medlem
Lyckligare och lyckligare, det beror på om man får ge upp något på bekostnad av det och vad det är i sådana fall.

Men självklart så gör pengar en gladare, bekymer försvinner och möjligheter dyker upp. man kan inte göra allt med pengar men man kan göra mycket.
Citera
2012-04-05, 20:21
Medlem
Lostinasias avatar
Jag varderar pengar lika viktigt som

Familj
Halsa
Vanner

"Pengar gor dig inte lycklig"....kanske funkar i bidrags Sverige, forsok och intala det till en tiggare i New Dehli.

Pengar ar det som mojliggor allt ( bidrag och valstand)
Citera
2012-04-05, 21:02
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Men jag vet också minst tre människor som haft en del pengar (2 av dem har det säkert ännu, den tredje är död) men som inte verkar ha blivit lyckligare av det. De har snarare blivit sjukligt snåla.

Dom kanske trivs med att vara sjukligt snåla och leva som dom gör?
Att säga vad som gör andra människor lyckliga är omöjligt det beror helt på just den individen.

En del brukar säga till mig att jag kan ju inte vara lycklig som inte har några barn
även fast man i min ålder borde ha haft barn sedan många år tillbaka.
Sanningen är den att jag är enormt lycklig och tacksam över att jag INTE har några barn..

Gör mycket pengar mig lycklig? JA
Citera
2012-04-05, 21:17
Medlem
gavlips avatar
Positiva relationer med andra människor är det som skapar mest lycka. Men pengar är bra att ha i vilket fall som.
Citera
2012-04-05, 21:21
Medlem
Jelena93s avatar
Självklart att man blir lyckligare av pengar
Du behöver en hel kedja för att va lycklig. pengar- kärlek-familj.
Om något saknas faller de andra sakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in