2020-05-19, 15:02
Medlem
Det här med otrohet ska man ta med en nypa salt, det är mycket vanligare än vad man tror. Både accepterat och bakom ryggen.

Känner en svensk kille, bra familj, akademikerföräldrar, som träffade en spanjorska i Sverige, hon är ingen fotomodell precis. Det första hon frågade honom när de blev ihop var "har du någonting emot att jag går med andra killar, jag gillar polyamori". Han sa att självklart var det inga problem. Han tillhör den skaran som menar att Mannen (med stort M) har gjort Kvinnan så mycket illa under historiens lopp att nu är det payback time. De har nu skaffat 2 barn och han har antagit hennes efternamn.

Jag vet inte hur det är med PRs flickvän men de kanske hade ett avtal om att man fick springa vid sidan om.
Citera
2020-05-19, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men du hittar på egna känslomässiga omständigheter med lastbilsflak mm som är helt irrelevant. Du försöker bara förstärka omständigheterna på ett sätt du inte vet något om.
Det skulle jag också kunna göra.
Men frågan är;
-Står hon i skuld för att tredje man avkräver henne på likvida medel emot att han ”underlättar” eller ”möjliggör” för NN att sälja sex? Är NN av nödg tvungen att ersätta tredje man ekonomiskt eller är det frivilligt?
Som exempel; Kontakthjälp samt praktisk hjälp till tillträde lägenhet, med alla faciliteter, Grevgatan i Stockholm?

Fakta inte värderingar; är detta handel?

Du skrev att du såg det som otroligt att sådana kvinnor på egen hand skulle kunna ta sig till Sverige. Vad menade du med det? Vad är det som är så svårt med att ta ett Ryanair-flyg från ett land till ett annat?

Att hyra en bostad på airbnb är inte heller svårt.

Har du aldrig varit utomlands? Är det rocket science att boka en biljett samt tillfälligt boende?

I Grevgatan-fallet finns ingen misstänkt för människohandel och polisen säger att kvinnorna tagit sig hit på egen hand.
Citera
2020-05-19, 15:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
RÄTT-KONSULT-GARANTI
Vi gör vårt absoluta yttersta för att du som kund ska få rätt interimskonsult på plats, snabbt och smidigt. Men om ni, mot förmodan, inte skulle vara nöjda med konsulten ni anlitat genom oss så ersätter vi personen – oavsett anledning och utan någon extra kostnad. Dessutom står vi för hela inskolningskostnaden för den nya interimskonsulten. En unik trygghetsgaranti som vi kallar för Rätt-Konsult-Garanti.
Paolo kan ju söka jobb via Lena som konsult ;-)
Att Paolo inte har tänkt på varför "firman" går före allt annat exempelvis i vårt egna kungahus och exempelvis det engelska kungahuset.
Utan "firman" - inget jobb.. no money - no honey ;-)

PR kan bli konsult för de här bilarna som åker runt i Stockholm med reklam för porrklubbar (Om de finns kvar).
Citera
2020-05-19, 15:05
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Värt att tillägga innan ni läser mitt inlägg är att jag absolut inte är ett fan av Paolo och jag skippar gärna förbi om han är med i TV.

Paolo har köpt sex av en prostituerad som självmant tagit sig hit för att arbeta som prostituerad. Enligt hjälten Simon så har här inte förekommit någon människohandel utan det är en frivillig hora som har sålt sex till Paolo. Att påstå att Paolo har våldtagit kvinnan är helt fel, han har köpt en tjänst av en kvinna som har varit villig att sälja denna.

I Sverige har vi en smutsig och skamlig syn på horor och jag kan inte undgå att se att det är till största del kvinnor som skriker betald våldtäkt. Kvinnor har en tillgång som kan generera enorma pengar, majoriteten av alla kvinnor är inte villiga att sälja sin höga värderade tillgång men det kommer alltid finnas en liten skara risktagande individer som kommer göra det.

Vi har en mest troligen polsk prostituerad som sålt sig till en italiensk entreprenör, enligt både den polska och den italienska kulturen är detta inte något konstigt utan det är vårt svenska sätt att se på prostitution.

Att påstå att Paolo inte är ett offer i det här är helt fel. Simon har under operation torsk plockat in 28 män som köpt sex i Stockholmsområdet och det är en av dessa män som får ta enormt mycket mer kritik än resterande. Varför ska endast Paolo få denna behandling? Jag tycker att mediadrevet mot Paolo är enormt överdrivet och jag skulle inte bli förvånad om det här leder till att han begår självmord. En del män och kvinnor kan ha ett hårt yttre men det gör inte att de känner mindre känslor än dig som inte har ett hårt yttre.

Så kan någon förklara för mig varför Sveriges kvinnor skriker våldtäkt och är så ENORMT hatiska mot en av Sveriges mest ensammaste och hatade människor? Kan det finnas en viss avundsjuka i det här? Alla Svenska kvinnor är inte villiga att sälja sin kropp för att tjäna 200 000kr i månadslön men när någon mer risktagande person är villig att göra detta så vill de ha stopp på det.

Kvinnorna vill bestämma över sina egna kroppar men de vill samtidigt tillsammans bestämma över alla kvinnors kroppar.

Jag vet inte om du syftar på någon annan än PR när du skriver Italiensk entreprenör. För är det han är det du skriver helt fel. PR är svensk men med en Italiensk far. Vet att han rätt lång upp i åren pratade ingen eller i bästa fall usel italienska.

PR har under hela sitt vuxna liv tjänat pengar på att vara "kändis". Att vara kändis har såväl för som nackdelar. Nu får pr känna på nackdelarna av det som han gärna tjänade miljoner på tidigare.

Skälet till att han hamnat i den situationen har han helt och fullt valt frivilligt och med öppna ögon
Citera
2020-05-19, 15:05
Medlem
fattyacids avatar
Om De hade span mot ett 20-tal adresser som det står i Aftonbladet, och rätt vad det är så dyker Paolo upp, klart de agerar snabbt som fan då. De följde ju honom hela vägen till krogen efter för de visste att det skulle bli exakt såhär. Smart polisarbete.
Citera
2020-05-19, 15:08
Medlem
Sedan många år jobbar jag professionellt med brottmål. Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att kvällstidningarna får information om förundersökningen och namnet på de män som gripits för sexköp? Det är ju känt att kvällstidningarna betalar rejält till poliser för information.

Det råder meddelarfrihet och arbetsgivaren får inte eftersöka tidningarnas källor. Men hur kommer det sig att det är så lätt att köpa just information från polisen? Vad jag vet har det aldrig förekommit att tidningarna i förväg har fått veta hur en dom kommer att bli. På en tingsrätt finns det ett antal personer som känner till den blivande domens innehåll innan den blir offentlig. Men domstolens personal och nämndemän tycks inte vara möjliga att köpa. Men poliserna säljer information.

Jag har uppmärksammat att Aftonbladets journalister var på plats när polisen i går slog till på en adress i centrala Stockholm. Det kan inte ha varit något slumpmässigt sammanträffande.
Citera
2020-05-19, 15:08
Bannlyst
Hmm ..

Tänk om Sverige haft Skampålen kvar idag på Stortorget i Gamla Stan

(va jobbigt .. )
Citera
2020-05-19, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handkrem
Värt att tillägga innan ni läser mitt inlägg är att jag absolut inte är ett fan av Paolo och jag skippar gärna förbi om han är med i TV.

Paolo har köpt sex av en prostituerad som självmant tagit sig hit för att arbeta som prostituerad. Enligt hjälten Simon så har här inte förekommit någon människohandel utan det är en frivillig hora som har sålt sex till Paolo. Att påstå att Paolo har våldtagit kvinnan är helt fel, han har köpt en tjänst av en kvinna som har varit villig att sälja denna.

I Sverige har vi en smutsig och skamlig syn på horor och jag kan inte undgå att se att det är till största del kvinnor som skriker betald våldtäkt. Kvinnor har en tillgång som kan generera enorma pengar, majoriteten av alla kvinnor är inte villiga att sälja sin höga värderade tillgång men det kommer alltid finnas en liten skara risktagande individer som kommer göra det.

Vi har en mest troligen polsk prostituerad som sålt sig till en italiensk entreprenör, enligt både den polska och den italienska kulturen är detta inte något konstigt utan det är vårt svenska sätt att se på prostitution.

Att påstå att Paolo inte är ett offer i det här är helt fel. Simon har under operation torsk plockat in 28 män som köpt sex i Stockholmsområdet och det är en av dessa män som får ta enormt mycket mer kritik än resterande. Varför ska endast Paolo få denna behandling? Jag tycker att mediadrevet mot Paolo är enormt överdrivet och jag skulle inte bli förvånad om det här leder till att han begår självmord. En del män och kvinnor kan ha ett hårt yttre men det gör inte att de känner mindre känslor än dig som inte har ett hårt yttre.

Så kan någon förklara för mig varför Sveriges kvinnor skriker våldtäkt och är så ENORMT hatiska mot en av Sveriges mest ensammaste och hatade människor? Kan det finnas en viss avundsjuka i det här? Alla Svenska kvinnor är inte villiga att sälja sin kropp för att tjäna 200 000kr i månadslön men när någon mer risktagande person är villig att göra detta så vill de ha stopp på det.

Kvinnorna vill bestämma över sina egna kroppar men de vill samtidigt tillsammans bestämma över alla kvinnors kroppar.

Har simon själv sagt att paolo ej knullade en trafficking hora ? Hra du länk?

annars håller jag helt med! Tänkte inte på risken att paolo begår självmord men det är faktiskt inte helt omöjligt, om ja var i hans sits hade jag garanterat redan gjort det då jag redan är lite självmords benägen!
Citera
2020-05-19, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falken77
Sedan många år jobbar jag professionellt med brottmål. Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att kvällstidningarna får information om förundersökningen och namnet på de män som gripits för sexköp? Det är ju känt att kvällstidningarna betalar rejält till poliser för information.

Det råder meddelarfrihet och arbetsgivaren får inte eftersöka tidningarnas källor. Men hur kommer det sig att det är så lätt att köpa just information från polisen? Vad jag vet har det aldrig förekommit att tidningarna i förväg har fått veta hur en dom kommer att bli. På en tingsrätt finns det ett antal personer som känner till den blivande domens innehåll innan den blir offentlig. Men domstolens personal och nämndemän tycks inte vara möjliga att köpa. Men poliserna säljer information.

Jag har uppmärksammat att Aftonbladets journalister var på plats när polisen i går slog till på en adress i centrala Stockholm. Det kan inte ha varit något slumpmässigt sammanträffande.

väldigt intressant fråge ställning! Det finns inte ens ett förundersökningsprotokoll! 10/11 män tog strafföreläggande så det borde väl inte finnas någon dokumentation om det i det offentliga, i alla fall inte så fort som 1-2 dagar efter?? Någon har skvallrat! Jag gissar på snuten simon o paolo visste att simon skulle tjalla på han med så han valde att gå ut i media först!
Citera
2020-05-19, 15:15
Citat:
Ursprungligen postat av Falken77

Du och jag har samma fundering, det kan mycket väl vara så att polisen som var med och grep Paolo, "Simon Häggström" som också skriver böcker, har ringt sin kontaktperson på kvällstidningen och sagt att (du kan inte ens gissa vem som har köpt sex), dom har kommit till platsen och i lagom tid och så griper Simon och Co Paolo.

Detta gör allt bättre för Simon, han får publicitet, han får lägga fram sin Agenda, och han säljer mer böcker och får mer publicitet.

Ser inte riktigt hur det skulle kunna vara på ett annat sätt.
Citera
2020-05-19, 15:15
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eustache
Paolo borde givetvis inte ha sagt ett knyst på sociala medier och absolut inte gått ut och gjort en intervju i TV4 såpass nära inpå - just intervjun i TV4 var hans allra största misstag. Han hade råpanik och sa uppenbarligen bara vad han trodde att alla ville höra (svenska folket, flickvän, familj, arbetskamrater etc.) Han borde, för sin egen skull, varit kylig och väntat i alla fall några dagar tills den allra värsta stormen lagt sig lite grann.

Hade han sagt vad han egentligen tyckte, dvs att det inte alltid är så jävla farligt med sexköp (speciellt inte i många andra kulturer) och att det inte handlade om någon utsatt person (förutsatt att så är fallet, alltså att det handlar om en "lyxprostituerad" som säljer sex frivilligt) så hade folk visserligen reagerat extremt kraftigt på fräckheten och nonchalansen i ett sådant uttalande, men det hade varit bättre för Paolo i långa loppet.

Nu har han i princip erkänt att det handlar om tvång när han berättar i intervjun hur "smutsigt och vidrigt" det han gjort är, och att tjejen antagligen "inte ens ville vara där"... Han accepterar i och med sina slarviga, tomma och lögnaktiga uttalanden i intervjun pöbelns bild av vem han är, och deras bild av vad sexköp är (att det alltid handlar om kvinnor som tvingas till att sälja sex mot sin vilja, och att samtycke och frivillighet aldrig existerar) och slaktar därmed sig själv totalt.

Dock måste man ju tänka på att faktumet att han hade flickvän och har unga barn i Sverige gör mer intelligenta och genomtänkta, "kontroversiella" uttalanden i princip omöjliga. Damned if you do, damned if you don't - han stod vid en klippkant och var jagad av vargar.

Varenda ord från han yttrat efter gripandet har handlat om ett panikartat och slarvigt försök till damage control vilket uppenbarligen blev ett gravt misslyckande. Han grävde sin grav jävligt mycket djupare än den kunde varit genom att inte hålla käften. Jag personligen har tappat all respekt för honom - hur man kan vara såhär jävla dum och vårdslös är långt bortom min förståelse. Mina tankar går till hans barn och hans ex-flickvän.

Jag håller med. Att han raderade sitt sista inlägg på instagram vittnar ju om att han inte varit så genomtänkt
Citera
2020-05-19, 15:17
Medlem
fittslickarns avatar
Hur goda vänner är arschelberg och paolo? Dom väl haft jobb på samma bolag? Kan tro hyckleriprettot har svårt att hantera, får ta in det i trolljägarna.

Hittar ingen humortråd om paolo. Memes, limrickar, skämt. Nån som hittat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in