2012-12-02, 22:26
Medlem
Lootskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estevile
Någon som har koll på var man kan hitta carcoats, trenchcoats och andra rockar i dessa storlekar?

/E
Prova Dressmann. Köpte en mörkgrå skepparjacka därifrån i storlek 44 som passar bra. Fanns andra rockar också i storlek 44 som minst. H&M och JC har annars många jackor i xs.
Citera
2012-12-02, 22:41
Medlem
Hassenpfeffers avatar
Citat:
Någon som har koll på var man kan hitta carcoats, trenchcoats och andra rockar i dessa storlekar?

/E

Ett tips kan ju vara: http://www.ebay.co.uk/sch/Coats-Jackets-/57988/i.html?_dcat=57988&Chest%2520Size=XS%7C34&_from=R4 0&_nkw=trench+coat&rt=nc
Citera
2012-12-03, 23:39
Medlem
Halloj! Lånar tråden lite. Letar febrilt efter en rock i stil med http://morris.se/collection.html å sex tryck åt höger. Det vill säga en snygg beige-aktig. Den får gärna funka hyfsat för transportsträckor nu under vintern, men behöver inte passa för sjutimmars vinterpromenader i -25. Den jag länkat till hittar jag för övrigt ingenstans på nätet, men skulle absolut kunna vara ett alternativ - om jag bara visste var den fanns. Storleken jag söker är 48 och vet ni någon i butik i Sthlm-Uppsala med en prislapp i storleksordningen runt 4k så funkar det med, utöver nätet (helst i butik dock). Tack på förhand!
Citera
2012-12-04, 01:22
Medlem
Citat:

/E

Suitsupply.
Citera
2012-12-04, 13:15
Medlem
zala's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boxisland
Halloj! Lånar tråden lite. Letar febrilt efter en rock i stil med http://morris.se/collection.html å sex tryck åt höger. Det vill säga en snygg beige-aktig. Den får gärna funka hyfsat för transportsträckor nu under vintern, men behöver inte passa för sjutimmars vinterpromenader i -25. Den jag länkat till hittar jag för övrigt ingenstans på nätet, men skulle absolut kunna vara ett alternativ - om jag bara visste var den fanns. Storleken jag söker är 48 och vet ni någon i butik i Sthlm-Uppsala med en prislapp i storleksordningen runt 4k så funkar det med, utöver nätet (helst i butik dock). Tack på förhand!
Du kan ju kika på måtten på denna, visserligen enkelbröstad men ändå:
http://www.ebay.co.uk/itm/Gant-100-Camel-Hair-Overcoat-/110980772074?pt=UK_Men_s_Coats_Jackets&var=&hash=i tem19d6f830ea
Citera
2012-12-06, 21:07
Medlem
Oljas avatar
Tänkte prova att beställa från suitssupply då de hade en rock som såg mycket snygg ut(Iaf på bild). Frågan är vilken färg man ska beställa.
Modellen är http://www.suitsupply.com/blue-overcoat-j205/J205,en,pd.html?start=2&cgid=Coats
Finns i Blå, Grå samt Marinblå. Den blå som jag länkade tycker jag ser mycket snygg ut och man sticker samtidigt ut bland alla mörka jackor. Vad tycker ni?
Citera
2012-12-06, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olja
Tänkte prova att beställa från suitssupply då de hade en rock som såg mycket snygg ut(Iaf på bild). Frågan är vilken färg man ska beställa.
Modellen är http://www.suitsupply.com/blue-overcoat-j205/J205,en,pd.html?start=2&cgid=Coats
Finns i Blå, Grå samt Marinblå. Den blå som jag länkade tycker jag ser mycket snygg ut och man sticker samtidigt ut bland alla mörka jackor. Vad tycker ni?
Jag äger den mörkblå varianten. Helfordrad, fungerande knapphål och halv kanvass till det priset kan man inte klaga över.
Citera
2012-12-06, 22:50
Medlem
Oljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Jag äger den mörkblå varianten. Helfordrad, fungerande knapphål och halv kanvass till det priset kan man inte klaga över.
Den ser lite tunn ut på bilderna men hur upplever du den i dessa kalla dagar? Du har ingen bild där man få se rocken "på riktigt" och inte genom redigerade bilder på deras hemsida?
Citera
2012-12-07, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olja
Den ser lite tunn ut på bilderna men hur upplever du den i dessa kalla dagar? Du har ingen bild där man få se rocken "på riktigt" och inte genom redigerade bilder på deras hemsida?
Du ska nog inte förvänta dig en ultra-tjock rock. Men den har värmt hittills utan problem. Vi hade -15 i måndags och jag tyckte att den klarade av testet. Då hade jag halsduk, vantar samt kostym under rocken. Men sedan vistas jag ute enbart till och från jobbet också.

Tyvärr har jag inga bilder av rocken, men jag tycker att bilderna som suitsupply visar är illustrativa för den. I alla fall för den mörkblå.
Citera
2012-12-07, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Du ska nog inte förvänta dig en ultra-tjock rock. Men den har värmt hittills utan problem. Vi hade -15 i måndags och jag tyckte att den klarade av testet. Då hade jag halsduk, vantar samt kostym under rocken. Men sedan vistas jag ute enbart till och från jobbet också.

Tyvärr har jag inga bilder av rocken, men jag tycker att bilderna som suitsupply visar är illustrativa för den. I alla fall för den mörkblå.

Du nämnde att du hade kostym under rocken, köpte du rocken i samma storlek som din kostym eller gick du upp en storlek som rekomenderat av suitsupply? Är nämligen sugen på att beställa samma rock!
Citera
2012-12-07, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cloud2
Du nämnde att du hade kostym under rocken, köpte du rocken i samma storlek som din kostym eller gick du upp en storlek som rekomenderat av suitsupply? Är nämligen sugen på att beställa samma rock!
Nej, det gjorde jag inte, men det beror på tillverkarna. Jag har allt från stl. 38-42 i kavajer beroende på tillverkare. Suitsupplys rock beställde jag i stl. 42 och den sitter perfekt. Det enklaste och mest korrekta sätt vore/är att mäta axelvidden och beställa utifrån det.
Citera
2012-12-07, 14:45
Medlem
Var en sväng på stan idag och testade en duffel från Gloverall.

Nu är då frågan om man ska satsa på en från dufflecoatsuk eller en från Gloverall? Det skiljer ju en del i pris. Är det nån större skillnad på dom kvalitetsmässigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in