Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag har en gammal amerikansk pilotjacka i fårskinn som inte sitter i vägen när det börjar krypa ner under femton minus. Jag har klarat mig med endast en skjorta under den när det har varit 20 minus, och har man en lammullströja under så klarar den trettio minusgrader.
Jag tycker att den är riktigt snygg, men den är kanske inte stilig, något man inte sällan får tumma på när graderna trillar ner. Bor du i Stockholm skulle jag ta en tur till 118 Second Hand Läder där jag köpte min. Päls är din vän.
Vad kostar grejerna där ungefär?
Om din jacka ser ut som bilden jag har i huvudet (brunt skinn som ser ut att ha varit med ett tag och fårpälskrage vid halsen) så låter det sjukt snyggt! Jag blir direkt sugen på något liknande.
Jag ska köpa en mörkblå dubbelknäppt rock från
www.militarlagret.se till vintern men jag vill inte ha den varje dag.
Jag borde ha en rock, en fårskinnsjacka, en funktionsjacka (från stadium eller så) och en skidjacka för att täcka vinterns alla olika påfrestningar... Jag har endast skidjacka i nuläget då min senaste funktionsjacka (vanlig vinterjacka för vanligt folk) sprack lite i dragkedjan efter två vintrar. Hmm, jag borde börja planera vinterbudeten snart.