2012-07-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag har en gammal amerikansk pilotjacka i fårskinn som inte sitter i vägen när det börjar krypa ner under femton minus. Jag har klarat mig med endast en skjorta under den när det har varit 20 minus, och har man en lammullströja under så klarar den trettio minusgrader.

Jag tycker att den är riktigt snygg, men den är kanske inte stilig, något man inte sällan får tumma på när graderna trillar ner. Bor du i Stockholm skulle jag ta en tur till 118 Second Hand Läder där jag köpte min. Päls är din vän.

Okej, får kolla upp en sådan typ utav jacka då. Dock bor jag i Skåne så får väll försöka lösa det på annat håll. Tack!
Citera
2012-08-23, 21:32
Medlem
bleus avatar
Så nöjd med min mörkblå duffel från http://www.dufflecoatsuk.co.uk/mens-coats.html så jag beställer en i kamel när lönen kommer. Kan rekommenderas
Citera
2012-08-23, 21:38
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleu
Så nöjd med min mörkblå duffel från http://www.dufflecoatsuk.co.uk/mens-coats.html så jag beställer en i kamel när lönen kommer. Kan rekommenderas

Kör på en mörkbrun istället. Den rekommenderas.

(Den kamelfärgade är också snygg).
Citera
2012-08-23, 22:33
Medlem
Citat:

Trevlig helt klart. Hur är det med prisnedsättningarna? Rea? Köptrick? Och hur står det till med storlekarna? Har cirka 113-115 cm i bröstmått - vilken storlek?
Senast redigerad av Jetset-Carl 2012-08-23 kl. 22:52.
Citera
2012-08-23, 22:47
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetset-Carl
Trevlig helt klart. Hur är det med prisnedsättningarna? Rea? Köptrick? Och hur står det till med storlekarna? Har cirka 113-115 cm i bröstmått - vilken storlek?

TML- och CT-style, konstant "rea". Har inte riktig koll men vägledning finns på hemsidan, jag har 36", har 14,5" på skjortor CT och TML slim fit-skjortor och tror jag har runt 95-100 i bröstomfång om det skulle ge ett hum.
Men jag kan säga att de är rymliga i storlekarna.
Citera
2012-08-23, 23:11
Medlem
Citat:
TML- och CT-style, konstant "rea". Har inte riktig koll men vägledning finns på hemsidan, jag har 36", har 14,5" på skjortor CT och TML slim fit-skjortor och tror jag har runt 95-100 i bröstomfång om det skulle ge ett hum.
Men jag kan säga att de är rymliga i storlekarna.

På så vis! Satsar nog på en 54:a då. Tack för tipset, letade precis efter prisvärd duffel och det verkar det här vara. Återkommer med recension.
Citera
2012-08-23, 23:54
Medlem
GryningsMytomanens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HimmelsBlau
Jag har en gammal amerikansk pilotjacka i fårskinn som inte sitter i vägen när det börjar krypa ner under femton minus. Jag har klarat mig med endast en skjorta under den när det har varit 20 minus, och har man en lammullströja under så klarar den trettio minusgrader.

Jag tycker att den är riktigt snygg, men den är kanske inte stilig, något man inte sällan får tumma på när graderna trillar ner. Bor du i Stockholm skulle jag ta en tur till 118 Second Hand Läder där jag köpte min. Päls är din vän.
Vad kostar grejerna där ungefär?
Om din jacka ser ut som bilden jag har i huvudet (brunt skinn som ser ut att ha varit med ett tag och fårpälskrage vid halsen) så låter det sjukt snyggt! Jag blir direkt sugen på något liknande.

Jag ska köpa en mörkblå dubbelknäppt rock från www.militarlagret.se till vintern men jag vill inte ha den varje dag.

Jag borde ha en rock, en fårskinnsjacka, en funktionsjacka (från stadium eller så) och en skidjacka för att täcka vinterns alla olika påfrestningar... Jag har endast skidjacka i nuläget då min senaste funktionsjacka (vanlig vinterjacka för vanligt folk) sprack lite i dragkedjan efter två vintrar. Hmm, jag borde börja planera vinterbudeten snart.
Citera
2012-08-24, 10:15
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GryningsMytomanen
Vad kostar grejerna där ungefär?
Om din jacka ser ut som bilden jag har i huvudet (brunt skinn som ser ut att ha varit med ett tag och fårpälskrage vid halsen) så låter det sjukt snyggt! Jag blir direkt sugen på något liknande.

Jag ska köpa en mörkblå dubbelknäppt rock från www.militarlagret.se till vintern men jag vill inte ha den varje dag.

Jag borde ha en rock, en fårskinnsjacka, en funktionsjacka (från stadium eller så) och en skidjacka för att täcka vinterns alla olika påfrestningar... Jag har endast skidjacka i nuläget då min senaste funktionsjacka (vanlig vinterjacka för vanligt folk) sprack lite i dragkedjan efter två vintrar. Hmm, jag borde börja planera vinterbudeten snart.

Jag köpte min jacka för drygt 2000 kronor vilket jag såg som ett kap. På alla andra platser jag har sett liknande jackor har de gått för över sextusen, och har då ofta varit nytillverkade. Och hur kul är det?

Din beskrivning är förövrigt korrekt, och jackan rekommenderas starkt.
Citera
2012-08-24, 11:00
Medlem
Gents avatar
Här har ni grejer:

http://www.savvyrow.co.uk/collections/types?q=Overcoats
Citera
2012-08-24, 15:27
Medlem
Bakelittelefons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jetset-Carl
På så vis! Satsar nog på en 54:a då. Tack för tipset, letade precis efter prisvärd duffel och det verkar det här vara. Återkommer med recension.

Jag har en sådan också, har iofs bara haft den en säsong än så länge, men jag tycker det är mycket prisvärd.

Man kan få en storlekstabell om man mailar företaget.

Måtten för en 44 UK ser ut som följer:

CHEST 27INS
69CMS
ARMS 26INS
66CMS
SHOULDERS 22INS
56CMS
LENGTH 40INS
102CMS
Citera
2012-08-24, 19:00
Medlem
Honeymonsters avatar
Skepparkavaj över kostym? Ok eller no no?
Citera
2012-08-25, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakelittelefon
Jag har en sådan också, har iofs bara haft den en säsong än så länge, men jag tycker det är mycket prisvärd.

Man kan få en storlekstabell om man mailar företaget.

Måtten för en 44 UK ser ut som följer:

CHEST 27INS
69CMS
ARMS 26INS
66CMS
SHOULDERS 22INS
56CMS
LENGTH 40INS
102CMS

Hehe, 54:a var nog lite fel. Menade snarare storlek 50. Du har möjligtvis inte måtten för den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in