2013-08-12, 22:19
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Jag tror nog att det är väldigt få som förfalskar en lätt begagnad trench från 80-talet

Sök på Burberry trench på brittiska ebay och du hittar massor. Se upp för de som är nya och köp vintage.

Problemet är att jag inte vet om köparen menar amerikanska storlekar eller Burberrys egna storlekar som t.ex. den här:

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Burberry-Mens-Trench-Coat-Khaki-44Reg-MSRP-1175-EUC-/281149664175

Skulle vara extremt snopet om den visade sig vara 10 storlekar för stor!

Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Är ärmarna förfärligt långa då?
Jag tycker nog att en rock i alla fall ska sträcka sig till undre delen av låret.

Nej faktiskt inte, armarna är helt normala som tur är! Visst, hade jag haft +15000 kr kunde jag givetvis bara traskat ner till NK och köpt första bästa Burberry trenchcoat men problemet är att jag är student och har en budget på max 1000 kr.
Senast redigerad av Quinqq 2013-08-12 kl. 22:21.
Citera
2013-08-13, 13:32
Medlem
Vireks avatar
Citat:
Jag tror nog att det är väldigt få som förfalskar en lätt begagnad trench från 80-talet

Sök på Burberry trench på brittiska ebay och du hittar massor. Se upp för de som är nya och köp vintage.

Finns även hyffsat med dem på second hand-butiker. Jag har hittills köpt 3 i Göteborg, där de kostat runt 600-800.
Citera
2013-08-13, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Den är till mitten av låret på mig, det är bara bilden som lurar dig!

Hamnar inte skärpet i så fall alldeles för lågt?
Citera
2013-08-17, 07:57
Medlem
doughies avatar
Svart är dumt även som överrocksfärg, men hur är det med svart-vit herringbone? Det ser ju ut som mörkgrått då.
Citera
2013-08-17, 10:11
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Svart är dumt även som överrocksfärg, men hur är det med svart-vit herringbone? Det ser ju ut som mörkgrått då.

Det beror ju helt på hur mönstret ser ut på håll - hur mycket svärta den innehåller tex. Men jag tror jag vet vad du menar för textil, jag har sett den typen av fiskbenstyg flera gånger. Mönstret och kontrasterna tycker jag gör att tyget blir rätt informellt - nästan åt tweed-hållet. Så det går nog alldeles utmärkt. Annars kan du ju gärna lägga upp en bild här på rocken så får vi se hur den ser ut, om du är osäker.
Citera
2013-08-17, 10:13
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Jag har personligen väldigt svårt för nästan all herringbone på ytterkläder men det var väldigt Pitti-modernt för någon säsong sedan. Gillar du det så kör men se upp för peacoat-korta modeller eftersom det fullkomligen skriker Jack & Jones.
Citera
2013-08-17, 18:04
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Det beror ju helt på hur mönstret ser ut på håll - hur mycket svärta den innehåller tex. Men jag tror jag vet vad du menar för textil, jag har sett den typen av fiskbenstyg flera gånger. Mönstret och kontrasterna tycker jag gör att tyget blir rätt informellt - nästan åt tweed-hållet. Så det går nog alldeles utmärkt. Annars kan du ju gärna lägga upp en bild här på rocken så får vi se hur den ser ut, om du är osäker.

Citat:
Jag har personligen väldigt svårt för nästan all herringbone på ytterkläder men det var väldigt Pitti-modernt för någon säsong sedan. Gillar du det så kör men se upp för peacoat-korta modeller eftersom det fullkomligen skriker Jack & Jones.

Tack för feedback. Det blir eventuellt att köp - om det blir - så får ni såklart se det då.

Kan garantera att Jack & Jones ej gör sådana rockar. Ses på Pitti.
Citera
2013-08-17, 19:01
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Tack för feedback. Det blir eventuellt att köp - om det blir - så får ni såklart se det då.

Kan garantera att Jack & Jones ej gör sådana rockar. Ses på Pitti.
Jag har också ett riktigt rockfynd på väg. Den 25:e smäller det som en känd trubadur en gång skaldat. Kan det här bli vintern då flashback tar vinterrockarna till nästa nivå?
Citera
2013-08-17, 19:39
Medlem
kebabsvarvs avatar
Citat:
Jag har också ett riktigt rockfynd på väg. Den 25:e smäller det som en känd trubadur en gång skaldat. Kan det här bli vintern då flashback tar vinterrockarna till nästa nivå?
Vi får hoppas det!
Citera
2013-08-18, 13:29
Medlem
AndrewBernards avatar
Roligt att det pratas om herringbone mönstrade rockar, jag har nämligen själv spanat in en sådan till vinterkylan.
Citera
2013-08-18, 16:43
Medlem
Citat:

Persiankrage?

Vargskinnspäls?
Citera
2013-08-18, 16:57
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frack
Persiankrage?

Vargskinnspäls?
Jag är livrädd för att någon annan ska hitta den och köpa den innan mig så jag tänker vara tyst. Jag frågade Talande Huvud om lite råd eftersom jag vet vilken storlek han har och att han inte skulle stjäla den framför ögonen på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in