Citat:
Ursprungligen postat av DonRaphael
Jag förstår din poäng med knappsättningen. Men nu har jag inte tänkt mig den till de allra kallaste vinterkvällarna om jag skulle fortskrida med köpet heller. Den är inte tjock nog för det misstänker jag.
Priset går att pressa och frakten har jag löst vid eventuellt köp.
Vad är utlåtandet kvalitetsmässigt? Fodring (ej fullständig)? Sammansättningen av ull/mohair? Canvas/fused är givetvis något man inte kan uttala sig om gällande utifrån annonsen, utan något jag får fråga mig till. Men hur "viktigt" är det (nåja) vid köp av rockar? Jag tänker mig att sådant märks mer väl för kostymer, tänker jag fel?
Efter en sådan utvärdering, vad anser ni rocken vara värd?
Kombinationen ull/mohair är väldigt trevlig och varm, med halvfodringen i tanke passar nog rocken höst och tidig vår.
Fused ger en livlös känsla och desto längre plagget är desto mer presennings känsla blir det i plagget.
På en kavaj behöver man vara ganska uppmärksam för att med blotta ögat se om den är fused, på rockar är det betydligt enklare.
Tror inte att den är fused med tanke på tillverkaren och materialet, nypriset borde vara runt 15000kr-17000 och i andra hand 5000kr-8000kr på rätt ställe.
Detta gäller bara om mina teorier om full canvas stämmer.