2022-01-24, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Börjar få irriterande mycket finnar i ansiktet... Lite odd givet min ålder. Beror det på för högt östrogen? Isf borde AI vara lösningen eller? De kommer ofta i slutet av intervallet.
Kanske ligger du då lite högt? Håll dig undan AI då det är ganska tufft för kroppen.
Citera
2022-01-24, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Kanske ligger du då lite högt? Håll dig undan AI då det är ganska tufft för kroppen.
Beror finnar på högt testo?
Ok har nu tagit lite armimidex vid behöv ( kliande bröst).
Vilka sideffekter varnar du mig för?
Citera
2022-01-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grebojohan
Ganska mycket, ca 2500, men då är det paketet med läkarkonsultation mm.
Ja det är ju något annat. Utredning.
Citera
2022-01-25, 01:40
Medlem
Citat:
Beror finnar på högt testo?
Ok har nu tagit lite armimidex vid behöv ( kliande bröst).
Vilka sideffekter varnar du mig för?

Nej finnar är med störst sannolikhet DHT. När du blockerar östrogen så konverterar testot mer till DHT. Själv kör ja massa recept fria dht blockerare som verkar hjälpa endel.

Brännässle extrakt 4 kapslar=4000mg

Super astaxantin 8mg

Nedanför är bra för hud men inga DHT blockerare vad jag förstått de som.

Zink 50mg

Omega 3

Cholin/inositol (är på för hud, levern etc)

Vitamin B5 1500-2000mg
Senast redigerad av Jannesvanberg 2022-01-25 kl. 01:42.
Citera
2022-01-25, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systemkritik
Bra tips!

Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Nej finnar är med störst sannolikhet DHT. När du blockerar östrogen så konverterar testot mer till DHT. Själv kör ja massa recept fria dht blockerare som verkar hjälpa endel.

Brännässle extrakt 4 kapslar=4000mg

Super astaxantin 8mg

Nedanför är bra för hud men inga DHT blockerare vad jag förstått de som.

Zink 50mg

Omega 3

Cholin/inositol (är på för hud, levern etc)

Vitamin B5 1500-2000mg
Intressant! Men har det inte också negativ inverkan på erektion och sexlust om man blockerar dht?
Tar b vitamin och zink 25 mg redan. Kan prova höja.
Ska läsa på om brännässle och astaxantin.
Citera
2022-01-25, 12:15
Medlem
Citat:
Vet inget testo paket som innehåller östro. Du får helt enkelt köpa två paket, eöeör ja, ett paket plus östro. Werlabs, svensk provtagning, etc.

Blodkollen.se
Citera
2022-01-25, 15:57
Medlem
Citat:
Nice! Vad kostar det?

Rätt dyrt i Sverige. Jag åkte över till Polen ett par dagar och tog prov där. Kostade ca 500kr för proverna, och allt som allt med flyg, hotell och annat jag gjorde där så landade det väl på ca 2500. Bara ett tips om man har lite tid över och vill få ut något mer än bara ett prov för pengarna
Citera
2022-01-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Rätt dyrt i Sverige. Jag åkte över till Polen ett par dagar och tog prov där. Kostade ca 500kr för proverna, och allt som allt med flyg, hotell och annat jag gjorde där så landade det väl på ca 2500. Bara ett tips om man har lite tid över och vill få ut något mer än bara ett prov för pengarna
Låter väldigt omständligt om man vill få vård i Sverige sen
Citera
2022-01-25, 16:13
Medlem
Citat:
Låter väldigt omständligt om man vill få vård i Sverige sen

Ja om motivet med proven är att få trt genom svenska vården är det ju ingen mening. Jag ville bara se vart mina nivåer låg efter några månader på ug trt. Sen är det klart att alla bor ju inte nära en flygplats, då blir det så klart ett större projekt.
Senast redigerad av litenjaekel 2022-01-25 kl. 16:15.
Citera
2022-01-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenjaekel
Ja om motivet med proven är att få trt genom svenska vården är det ju ingen mening. Jag ville bara se vart mina nivåer låg efter några månader på ug trt. Sen är det klart att alla bor ju inte nära en flygplats, då blir det så klart ett större projekt.
Tror inte bara prover går på 2500 om det inte är ett riktigt stort hälsopaket. Men ska sluta dryga mig, håller med om att det var en bra deal du gjorde 👍🏻
Citera
2022-01-25, 16:23
Medlem
Citat:
Tror inte bara prover går på 2500 om det inte är ett riktigt stort hälsopaket. Men ska sluta dryga mig, håller med om att det var en bra deal du gjorde 👍🏻

Nej det kostar nog inte så mycket för bara prover, tror det skulle bli ca 1200-1300 det jag kollade på hos werlabs (tvungen att köpa två olika).
Citera
2022-01-29, 12:15
Medlem
Citat:
Intressant! Men har det inte också negativ inverkan på erektion och sexlust om man blockerar dht?
Tar b vitamin och zink 25 mg redan. Kan prova höja.
Ska läsa på om brännässle och astaxantin.

Jo de sägs att de har det men har inte själv upplevt det.

Saw palmetto har ja inte lagt in i mina mineraler/vitaminer. Ska vara en jäkla bra dht blockerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in