2022-01-19, 17:23
  #10861
Medlem
Tidigarela injektionen ( 14 dagars intervall 1 ml) till dag 10 pga av praktiska skäl. Som ett brev på posten kom känsliga kliande obehagliga bröst efter några dagar. Verkar som var 14e dag är min sweet spot.
Precis tagit 1/6 armimidex.
Citera
2022-01-19, 18:45
  #10862
Medlem
different_trips avatar
Var ska man vända sig för att få ett bra blodprov? Är lite intresserad av vad som händer i min kropp, börjat spöka lite men det är 8 år sedan jag låg på.

Werlabs XL ser ju ok ut, men verkar inte ingå östro? Vet inte om man bara ska börja med ett enkelt testo eller fler markörer innan jag vänder mig till en vårdgivare.

Har troligtvis fått gyno av SSRI som tydligen kraftigt sänker testosteronet (enligt studier på pubmed) och jag är ganska förbannad på hur nonchalant jag blir bemött av vården och inte informerades ordentligt om riskerna.

”Lite mindre sexlust” fick man höra, det är mer än ”lite” kan man lugnt säga.
Citera
2022-01-19, 19:31
  #10863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Var ska man vända sig för att få ett bra blodprov? Är lite intresserad av vad som händer i min kropp, börjat spöka lite men det är 8 år sedan jag låg på.

Werlabs XL ser ju ok ut, men verkar inte ingå östro? Vet inte om man bara ska börja med ett enkelt testo eller fler markörer innan jag vänder mig till en vårdgivare.

Har troligtvis fått gyno av SSRI som tydligen kraftigt sänker testosteronet (enligt studier på pubmed) och jag är ganska förbannad på hur nonchalant jag blir bemött av vården och inte informerades ordentligt om riskerna.

”Lite mindre sexlust” fick man höra, det är mer än ”lite” kan man lugnt säga.
Vet inget testo paket som innehåller östro. Du får helt enkelt köpa två paket, eöeör ja, ett paket plus östro. Werlabs, svensk provtagning, etc.
Citera
2022-01-19, 20:15
  #10864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todo666
Bra värden men det viktigaste är hur man mår

Mår bra
Men alltid bra att veta att värdena är ok också.
Citera
2022-01-19, 21:03
  #10865
Medlem
Känns som att ni här inne kan svara på detta;
Kan man få fram sitt fria testo med enbart värden från testosteron och SHBG eller behövs Albumin med i ekvationen också?
Citera
2022-01-20, 14:18
  #10866
Medlem
Tog prov i tisdags för att kontrollera testosteronet. Känner mig likgiltig och har inte mycket energi samt har svårt att fokusera och göra klart saker.

Fick detta svaret på proverna:
S-SHBG 29
FSH 3.1
LH 4.0
S-Testosteron 13

Tror ni att det kan bero på för dåligt testosteron?

Är förresten 31 år, 174cm och ca 67kg
Citera
2022-01-20, 18:33
  #10867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av azient
Tog prov i tisdags för att kontrollera testosteronet. Känner mig likgiltig och har inte mycket energi samt har svårt att fokusera och göra klart saker.

Fick detta svaret på proverna:
S-SHBG 29
FSH 3.1
LH 4.0
S-Testosteron 13

Tror ni att det kan bero på för dåligt testosteron?

Är förresten 31 år, 174cm och ca 67kg
Utan albumin kan man väl inte räkna ut fritt testosteron. Så visst 13 är inte högt men behöver inte vara för lite. Bioaktivt testosteron brukar testet heta annars..
Citera
2022-01-20, 19:18
  #10868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Utan albumin kan man väl inte räkna ut fritt testosteron. Så visst 13 är inte högt men behöver inte vara för lite. Bioaktivt testosteron brukar testet heta annars..

Tror man ska kunna räkna ut det fria via S-SHBG och S-Testosteron på något sätt...
Citera
2022-01-24, 23:08
  #10869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asrider
Vet inget testo paket som innehåller östro. Du får helt enkelt köpa två paket, eöeör ja, ett paket plus östro. Werlabs, svensk provtagning, etc.

Rewells stora test visar både test och östrogen bland annat.
Citera
2022-01-24, 23:09
  #10870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grebojohan
Rewells stora test visar både test och östrogen bland annat.
Nice! Vad kostar det?
Citera
2022-01-24, 23:11
  #10871
Medlem
Börjar få irriterande mycket finnar i ansiktet... Lite odd givet min ålder. Beror det på för högt östrogen? Isf borde AI vara lösningen eller? De kommer ofta i slutet av intervallet.
Citera
2022-01-24, 23:11
  #10872
Medlem
Ganska mycket, ca 2500, men då är det paketet med läkarkonsultation mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in