2021-08-13, 17:27
  #10273
Medlem
SpOeNdis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Tack för snabbt svar.

Behöver man verkligen känsligt östradiolprov? För mig handlar det mest om att se om jag ligger tokhögt (typ över 250 pmol) eller extremt lågt (typ under 100). Vet inte ens vilken nivå jag mår bäst på.

Har bara hittat blodkollen.se som erbjuder känsligt östrogentest men de skriver ” Observera! Analys utförs endast en gång per månad varför svar av denna analys i vissa fall tar längre tid.” på sin hemsida.

Nej du behöver inte ett "känsligt östrogenprov" går bra med ett vanligt östro prov
Citera
2021-08-14, 17:05
  #10274
Medlem
Vilken dos kommer biverkningarna fram? Är det om man tar över 500mg e5d?

Och vilken dos är det safe eller sweet spot?
Citera
2021-08-15, 18:06
  #10275
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Vilken dos kommer biverkningarna fram? Är det om man tar över 500mg e5d?

Och vilken dos är det safe eller sweet spot?
I nebido sammanhang känns ju 500 mg e5d väldogt mycket tycker jag hehe
Många kör liksom 600 mg e60d 😛
Citera
2021-08-15, 19:16
  #10276
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
I nebido sammanhang känns ju 500 mg e5d väldogt mycket tycker jag hehe
Många kör liksom 600 mg e60d 😛

Han kanske kör Sports TRT? Spelar då ingen roll hur mycket man sätter. Det är Rich Pianas 5%, Whatever It Takes som gäller.

Varför sätta så sällan om man sätter så pass mycket? Ju större veckodos ju oftare sätter man. 500mg e5d = 700mg vecka. Är så mycket bättre sätta 100mg varje dag = 700mg. Eller 200mg varannan dag = 700mg vecka.

Men kör man så här. Så kan man inte sätta med jättenålar. Det är insulinnålar som gäller. Man förlorar för mycket i nålen annars. Om man inte trycker med lite extra luft varje gång. Med en insulinnål går inte en droppe till spillo.
Citera
2021-08-18, 08:52
  #10277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVT1970
För referens så gick jag ner från 85 till 78 och det reducerade östrot från 188 till 80 och blodtrycket sänktes rejält också.
Hur lång tid tog den viktnedgången? Förändrades fettprocenten eller var det ”bara” en viktminskning?
Citera
2021-08-18, 16:44
  #10278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fridhemsplan
Hur lång tid tog den viktnedgången? Förändrades fettprocenten eller var det ”bara” en viktminskning?

3-4 månader, vet inte om fettprocenten ändrades.
Citera
2021-08-19, 17:34
  #10279
Medlem
utan.att.stannas avatar
Törs någon uppskatta behovet av minskad dos nebido? Vanligtvis 1 ml var 14 dag. Har nu även hcg 250ug x2 per vecka. Hcg ger väl en skaplig skjuts bara det?
Citera
2021-08-20, 09:26
  #10280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Törs någon uppskatta behovet av minskad dos nebido? Vanligtvis 1 ml var 14 dag. Har nu även hcg 250ug x2 per vecka. Hcg ger väl en skaplig skjuts bara det?

Har använt 0.3ml 75mg nebido i veckan i 16 veckor, och till min förvåning så hade jag över 30 nmol på den lilla dosen. Så jag har sänkt dosen ytterligare till 0.25 ml. Förut hade jag 24 nmol med 1000 mg var sjunde vecka, så jag använder mindre än hälften testosteron nu mot tidigare bamse injektioner.

Du verkar ha en bra Dr som skriver ut hcg till dig. Har försökt själv med flertalet doktorer. Hade lite Pregnyl kvar sedan tidigare behandling före nebidon som jag tog 250iu två gånger i veckan ihop med nebidon och vilken skillnad det blev. Så tog upp detta med min Dr men det var tvärnit. Verkar som att man får inte må för bra i Sverige.
__________________
Senast redigerad av -Ove-Sundberg- 2021-08-20 kl. 09:33.
Citera
2021-08-20, 10:06
  #10281
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Har använt 0.3ml 75mg nebido i veckan i 16 veckor, och till min förvåning så hade jag över 30 nmol på den lilla dosen. Så jag har sänkt dosen ytterligare till 0.25 ml. Förut hade jag 24 nmol med 1000 mg var sjunde vecka, så jag använder mindre än hälften testosteron nu mot tidigare bamse injektioner.

Du verkar ha en bra Dr som skriver ut hcg till dig. Har försökt själv med flertalet doktorer. Hade lite Pregnyl kvar sedan tidigare behandling före nebidon som jag tog 250iu två gånger i veckan ihop med nebidon och vilken skillnad det blev. Så tog upp detta med min Dr men det var tvärnit. Verkar som att man får inte må för bra i Sverige.
Testade nu 1 ml! Det får räcka i 14 dagar minst, helst längre, beroende på hur det känns i slutet. Men trots hcg och nebido, så kändes det väldigt tröttsam5 och lägre energi dag 12 på 1 ml denna gång.. Kanske jag som år van med allt för höga nivåer?
Jag har intr lyckats med det, fulköper pregnyl själv. Tycler också man mår mycket bättre och känns nra att pungen nornaliserar sig.
Citera
2021-08-20, 11:45
  #10282
Medlem
Vill bara berätta en sak här för alla som oroas över att pregnyl ska avregistreras vid årsskiftet. Jag frågade min endokrinolog om det och han berättade att det beror på produktionstekniska skäl hos tillverkaren men att ersättare finns och kommer till att komma ut på marknaden. Det är allt för många som behöver ha pregnyl utskrivet för att det bara ska gå att ta bort från marknaden sade han.

Han sade namnet på medicinen som ersätter men jag uppfattade det inte riktigt då det var ett stressigt telefonsamtal och svenska inte är hans modersmål, så jag hörde inte så bra.
Citera
2021-08-20, 20:30
  #10283
Medlem
Hur är det om man inte tar prover eller återkopplar med läkaren?
Eller skulle missa det.
Dumt jag vet!
Inget jag gjort men någon som vet, blir man av med receptet eller hur fungerar det?

En vän till mig går bara dit då och då och verkar inte vara några problem, läkarna verkar inte så engagerade heller.
Citera
2021-08-20, 21:11
  #10284
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Ove-Sundberg-
Har använt 0.3ml 75mg nebido i veckan i 16 veckor, och till min förvåning så hade jag över 30 nmol på den lilla dosen.
Själv har jag 12 med 0.4ml per vecka så du svarar väldigt bra jämfört med många andra.t tidigare bamse injektioner.

Citat:
Du verkar ha en bra Dr som skriver ut hcg till dig. Har försökt själv med flertalet doktorer. Hade lite Pregnyl kvar sedan tidigare behandling före nebidon som jag tog 250iu två gånger i veckan ihop med nebidon och vilken skillnad det blev. Så tog upp detta med min Dr men det var tvärnit.
Skulle kunna testa med pregnenolon, testosteronbehandling kan leda till brist på pregnenolon, en effekt av hcg är att kroppen producerar mer pregnenolon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in