Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-31, 12:43
  #12073
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
En fråga till er som får Nebido, hur fan hanterar ni smärtan efter injektion?
Jag fick min första injektion i förmiddags efter att ha använt Tostrex en tid innan, och satan vad det värker i skinkan och hela benet ner till foten nu.

Fick injektionen av sköterska på mottagning och klarade knappt 15 minuter promenad till bilen efter, är på jobbet nu och kan inte sitta på min stol utan måste stå och massera skinkan!

Blir nog att ta semester kommande injektioner om det ska värka så här efter varje!

Tar tacksamt emot tips som lindrar.

Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Det är ovanligt med smärta efter sprutan, jag har använt Nebido i mer än tio år, jag har aldrig känt någon smärta, vad jag kan minnas har jag inte sett inlägg om detta i tråden.
Det är listat som en vanlig biverkning på fass iallafall. Jag skulle tro det blir bättre med fler injektioner, av fenomenet "virgin muscle".

https://www.fass.se/LIF/product?user...20040607010532

"Vanliga biverkningar (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare):

onormalt högt antal röda blodkroppar

viktuppgång

värmevallningar

akne

förstorad prostata och åtföljande problem

diverse reaktioner där injektionen gavs (t.ex. smärta, blåmärke eller irritation)"
Citera
2023-01-31, 14:44
  #12074
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
En fråga till er som får Nebido, hur fan hanterar ni smärtan efter injektion?
Jag fick min första injektion i förmiddags efter att ha använt Tostrex en tid innan, och satan vad det värker i skinkan och hela benet ner till foten nu.

Fick injektionen av sköterska på mottagning och klarade knappt 15 minuter promenad till bilen efter, är på jobbet nu och kan inte sitta på min stol utan måste stå och massera skinkan!

Blir nog att ta semester kommande injektioner om det ska värka så här efter varje!

Tar tacksamt emot tips som lindrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Talfy
Det är listat som en vanlig biverkning på fass iallafall. Jag skulle tro det blir bättre med fler injektioner, av fenomenet "virgin muscle".

https://www.fass.se/LIF/product?user...20040607010532

"Vanliga biverkningar (kan förekomma hos upp till 1 av 10 användare):

onormalt högt antal röda blodkroppar

viktuppgång

värmevallningar

akne

förstorad prostata och åtföljande problem

"diverse reaktioner där injektionen gavs (t.ex. smärta, blåmärke eller irritation)"

"satan vad det värker i skinkan och hela benet ner till foten nu".


"diverse reaktioner där injektionen gavs (t.ex. smärta, blåmärke eller irritation)"

Det TS beskriver är en avsevärt kraftigare reaktion än "diverse reaktioner där injektionen gavs"

Injektionen gavs inte i "hela benet ner till foten".
Citera
2023-01-31, 15:57
  #12075
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
"satan vad det värker i skinkan och hela benet ner till foten nu".


"diverse reaktioner där injektionen gavs (t.ex. smärta, blåmärke eller irritation)"

Det TS beskriver är en avsevärt kraftigare reaktion än "diverse reaktioner där injektionen gavs"

Injektionen gavs inte i "hela benet ner till foten".

Det värsta har lyckligtvis klingat av nu, ett tag där var det riktigt ömt men nu känner jag endast en molnande värk just i den skinkan där sprutan sattes.
Återstår att se hur det känns imorgon!

Ser inte fram emot boosterdosen om 6 veckor just nu, men känns bra att behandlingen är igång!
Citera
2023-01-31, 18:07
  #12076
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
Det värsta har lyckligtvis klingat av nu, ett tag där var det riktigt ömt men nu känner jag endast en molnande värk just i den skinkan där sprutan sattes.
Återstår att se hur det känns imorgon!

Ser inte fram emot boosterdosen om 6 veckor just nu, men känns bra att behandlingen är igång!
4 ml är en avsevärd mängd vätska at trycka in i muskeln. Det är inte konstigt att man får ont.
Citera
2023-01-31, 19:33
  #12077
Medlem
Blev godkänd för TRT-behandling av ReWell förra veckan och valde då att få injektioner istället för gelen.
Priset per månad för detta till ReWell ligger på 695 kronor men då ingår inte själva medicinen.
Någon som vet vad den ligger på i pris per injektionstillfälle?
Kollade i FASS och då var priset drygt 1100 kronor för 1000 mg och fyra ml men man kan väl knappast få 1000 mg per dos eller???
Citera
2023-02-01, 07:29
  #12078
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveStaunton
Blev godkänd för TRT-behandling av ReWell förra veckan och valde då att få injektioner istället för gelen.
Priset per månad för detta till ReWell ligger på 695 kronor men då ingår inte själva medicinen.
Någon som vet vad den ligger på i pris per injektionstillfälle?
Kollade i FASS och då var priset drygt 1100 kronor för 1000 mg och fyra ml men man kan väl knappast få 1000 mg per dos eller???

"men man kan väl knappast få 1000 mg per dos eller???"

Det är den vanliga mängden vid varje injektionstillfälle.

Nebido ingår i högkostnadsskyddet.
__________________
Senast redigerad av trottwell 2023-02-01 kl. 07:32.
Citera
2023-02-01, 09:50
  #12079
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebandit777




PCT var en månad av Hcg och sedan 70 dagar av Clomid 50mg & Nolva 20mg (frontade 300mg + 120mg och dubbel dos första två veckorna).
Ska vänta 4-6 veckor och se var testo, östro, lh & fsh hamnar.

Mår ok, men jäkligt trött. Räknar med tre månader av trötthet & noll libido efter att SERMs har gått ur kroppen. Hoppas på att må hyfsat till våren/sommaren.

Alright. Hoppas du får ordning på det. TRT har sina för och nackdelar. Vissa verkar rent genetiskt svara sämre och andra kan ösa på utan problem och må riktigt bra.
Citera
2023-02-01, 11:13
  #12080
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
Okej det känns inte så lovande! Kanske träffade sköterskan en nerv eller liknande då.
Injektionen tog ca 3 minuter så det gick inte för fort, och jag försökte hålla vialen varm i min hand fram till injektionen.

Nebido är en smärtsam olja. Jämfört med tex Testo E från Galenika som är helt smärtfri. Det är ömt någon dag av Nebido men du vänjer dig.
Citera
2023-02-01, 12:15
  #12081
Medlem
Nebido måste sättas i "övre kvadranten i skinkan" säger sköterskorna. Det känns så högt att jag tycker det är höften. Men tydligen inte. Annars är det för nära ischiasnerv och lite sånt. För mig känns Nebido 8/10 gånger ingenting. Möjligen lätt ömhet men den är inget jag tänker på eller hindrar mig.

De andra 2/10 kan vara lite som ett blåmärkeskänsla några dagar i vissa positioner.

Nån gång har det direkt efter att jag fått sprutan bränts och smärtat rätt ordentligt. Typ inte kunnat gå, sitta eller stå ens. Det har som tur var lagt sig efter en timma eller så.
Citera
2023-02-01, 12:21
  #12082
Medlem
Frågade tidigare om Tostrex vs Nebido. Funderar på att be att få prova en tid istället för Nebido. Har årsbesök snart nämligen.

Ända sedan jag började med Nebido har jag i perioder känt mig lite speedad. Som en konstant kopp kaffe. Sömnen är dålig. Svårt att somna och vaknar många gånger.

Mitt HB har alltid varit högt men nu är det uppe på 180 igen. Det är nog inte nyttigt i längden.

Kan Tostrex hjälpa till att få en bättre sömn? Tänker att värdena varierar över ett dygn på ett mer naturligt sätt.

Skulle även detta kunna hjälpa med högt HB?

Hur som helst kommer jag förlänga mitt intervall en aning. Jag känner det på mig att det är lite för ofta just nu, oavsett vad testovärdena ligger på.
Citera
2023-02-02, 08:15
  #12083
Medlem
gnomepowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blublang
Frågade tidigare om Tostrex vs Nebido. Funderar på att be att få prova en tid istället för Nebido. Har årsbesök snart nämligen. Skulle även detta kunna hjälpa med högt HB?

Grejen med injektion är väl att man har hyfsat höga nivåer dygnet runt x antal dygn och får på så vis högre HB medans som du säger gel blir mer naturlig rytm. Men antar att det hänger på om typ genomsnitts nivåerna blir lägre då efter som de är låga på natten till skillnad mot injektion.
Citera
2023-02-02, 18:37
  #12084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostvarg26
Okej det känns inte så lovande! Kanske träffade sköterskan en nerv eller liknande då.
Injektionen tog ca 3 minuter så det gick inte för fort, och jag försökte hålla vialen varm i min hand fram till injektionen.

Finns egentligen bara en stor nerv du kan träffa och det är sciatic-nerven. Då skriker du rakt ut.
Nebido gör ont som fan enligt min erfarenhet också. Seg olja, mycket ska in i skinkan. Kunde knappt gå normalt efteråt och att sitta ned på röven gick inte på ett par dagar efteråt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback