Citat:
Ursprungligen postat av
Uninamed
Hej! Jag går i tankarna att börja med TRT, men jag har lite frågor:
1) Vilken dos rekommenderas? Jag har läst att 150 mg e7d är en "lagom" dos, stämmer detta och kommer det att resultera i lite mer gains än om man är naturlig och ligger inom normalintervallet?
2) Om man ligger på 150 mg, måste man ta AI?
3) Kan man räkna med biverkningar av en sådan dos?
4) Är det en tillräcklig mängd om man framöver skulle hoppa på en kur deca?
Jag har f.ö. tränat rent i 10 år och jag vill ta det just för att få en liten extra boost i träningen, men även då jag vill gå på en kur deca i hopp om att bli kvitt ett par tendinoser då det ökar kollagensyntesen extremt mycket.
Tack på förhand!
1. 150 funkar, du får ta blodprov och justera utifrån det. Ingen är exakt lik den andre.
2. Högst troligtvis inte, men samma här du får ta blodprov och justera vid behov.
3. 150 mg kommer inte ge några direkta biverkningar nej. Men du mixtrar med dina egna hormoner, finns alltid en risk. Och infektionsrisk/pip får du också ha i åtanke.
4. Ja, det räcker för att addera deca senare. Även om du kommer få rekommendationer här att köra högre.
Hur gammal är du?, och vad är ditt testo idag? Det finns mildare prepp än deca för ett läka, om vi ser till den hårda nerstängningen som deca ger. Är du inte klar med att eventuellt skaffa familj och börjar närma dig det så skulle jag funderat över detta riktigt noga om jag var dig. En liten sarmskur vore kanske bättre då du vill ha en liten boost bara. Ostarine ska väl läka fint säger dom
Mvh