2021-08-04, 23:51
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoburgare
Jahapp..
Vad får man istället då? Har du någon koll?
Det finns ju ingen ersättare. Skaver en hel del hos mig detta också... Ug lab borde väl kunna framställa?

Kan inte Ovitrelle vara lösningen?
Senast redigerad av utan.att.stanna 2021-08-05 kl. 00:26.
Citera
2021-08-05, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utan.att.stanna
Det finns ju ingen ersättare. Skaver en hel del hos mig detta också... Ug lab borde väl kunna framställa?

Kan inte Ovitrelle vara lösningen?

Men va?!
Detta gör ju en lite orolig..
Så om jag skulle behöva hjälp för att kunna göra min tjej gravid så kommer det inte finnas något lagligt här i Sverige att sätta in? Det är ju bara så sjukt isåfall..
Ska ta det med min läkare nästa möte och se vad han säger.
Citera
2021-08-05, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegoburgare
Men va?!
Detta gör ju en lite orolig..
Så om jag skulle behöva hjälp för att kunna göra min tjej gravid så kommer det inte finnas något lagligt här i Sverige att sätta in? Det är ju bara så sjukt isåfall..
Ska ta det med min läkare nästa möte och se vad han säger.

Jag har mycket svårt att tro att detta stämmer för att det används ganska frekvent av infertila kvinnor för att få igång ägglossning.
Någon får ju gärna undersöka detta i tråden kanske. Jag har ingen kunnig läkare tyvärr. Går väl även att ringa Läkemedelsverket. Jag har också planer på att skaffa barn i framtiden och frysa in spermier är inget alternativ.
Citera
2021-08-05, 17:40
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Jag har mycket svårt att tro att detta stämmer...
Tro vad du vill men den 31:e december så avregistreras pregnyl och blir då ett licensläkemedel, källor finns bakåt i tråden.
Citera
2021-08-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tro vad du vill men den 31:e december så avregistreras pregnyl och blir då ett licensläkemedel, källor finns bakåt i tråden.

Det försvinner helt och hållet från marknaden då tillverkarna avslutar produktionen. Med andra ord kommer varken kvinnor eller män som är infertila inte att kunna få hjälp alls vilket inte stämmer. Någon ersättare måste in på marknaden.
Citera
2021-08-06, 16:15
Medlem
Bara beställa från nätet eller clomid.
Annars bemfola via sjukvården.
Citera
2021-08-07, 23:55
Medlem
utan.att.stannas avatar
Någon som törs gissa om nebido pch pregnyl 250 ug x 2 per vecka kommer funka för att bli fertil, eller måste nebido bort?
Citera
2021-08-08, 01:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Någon som törs gissa om nebido pch pregnyl 250 ug x 2 per vecka kommer funka för att bli fertil, eller måste nebido bort?
Borde räcka att lägga till pregnyl, den stimulerar ju kroppens naturliga processer.
Citera
2021-08-09, 00:04
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Borde räcka att lägga till pregnyl, den stimulerar ju kroppens naturliga processer.
Vi får se då. Tycker oavsett att man mår bättre med kombon. Tyvärr kör jag armidex också för känningar. Börjar bli mycket..

Märker ni på trt ytrre förändringar? Jag trönar inte, men har fått något annorlunda utseende. Ansiktet smalare, ser nästan ut att ändra form ( tillndet bättre, mer dubbelhala förr) . Gått ner i vikt cirka 4 kg. Nv bmi 26.8.
Synligare och större ådror på armar och händer. Ganska mycket hårigare kropp, periodvis en del acne på rygg och ansikte. Ni som tränar, upplever ni effekt av nebido med etr normalr intervall?
Citera
2021-08-09, 17:48
Medlem
Citat:

Om du tar pregnyl (HCG, equivalent med LH) så kommer din egenproduktion stimuleras oavsett om du tar exogent testo eller ej. Har oxå neurofysiologiska fördelar.
Citera
2021-08-10, 09:17
Medlem
Lite frågor om TRT

Hej! Jag går i tankarna att börja med TRT, men jag har lite frågor:

1) Vilken dos rekommenderas? Jag har läst att 150 mg e7d är en "lagom" dos, stämmer detta och kommer det att resultera i lite mer gains än om man är naturlig och ligger inom normalintervallet?
2) Om man ligger på 150 mg, måste man ta AI?
3) Kan man räkna med biverkningar av en sådan dos?
4) Är det en tillräcklig mängd om man framöver skulle hoppa på en kur deca?

Jag har f.ö. tränat rent i 10 år och jag vill ta det just för att få en liten extra boost i träningen, men även då jag vill gå på en kur deca i hopp om att bli kvitt ett par tendinoser då det ökar kollagensyntesen extremt mycket.

Tack på förhand!
Citera
2021-08-10, 10:39
Medlem
fnyrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uninamed
Hej! Jag går i tankarna att börja med TRT, men jag har lite frågor:

1) Vilken dos rekommenderas? Jag har läst att 150 mg e7d är en "lagom" dos, stämmer detta och kommer det att resultera i lite mer gains än om man är naturlig och ligger inom normalintervallet?
2) Om man ligger på 150 mg, måste man ta AI?
3) Kan man räkna med biverkningar av en sådan dos?
4) Är det en tillräcklig mängd om man framöver skulle hoppa på en kur deca?

Jag har f.ö. tränat rent i 10 år och jag vill ta det just för att få en liten extra boost i träningen, men även då jag vill gå på en kur deca i hopp om att bli kvitt ett par tendinoser då det ökar kollagensyntesen extremt mycket.

Tack på förhand!

1. 150 funkar, du får ta blodprov och justera utifrån det. Ingen är exakt lik den andre.

2. Högst troligtvis inte, men samma här du får ta blodprov och justera vid behov.

3. 150 mg kommer inte ge några direkta biverkningar nej. Men du mixtrar med dina egna hormoner, finns alltid en risk. Och infektionsrisk/pip får du också ha i åtanke.

4. Ja, det räcker för att addera deca senare. Även om du kommer få rekommendationer här att köra högre.

Hur gammal är du?, och vad är ditt testo idag? Det finns mildare prepp än deca för ett läka, om vi ser till den hårda nerstängningen som deca ger. Är du inte klar med att eventuellt skaffa familj och börjar närma dig det så skulle jag funderat över detta riktigt noga om jag var dig. En liten sarmskur vore kanske bättre då du vill ha en liten boost bara. Ostarine ska väl läka fint säger dom

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in